Autor Wątek: [Santa Fe CM] motor 2.7 w SF II  (Przeczytany 4872 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

krzpaw07

  • Gość
[Santa Fe CM] motor 2.7 w SF II
« dnia: 08 Grudzień 2012, 19:04:50 »
Witam jestem nowy na forum,bardzo mi się podoba SF II, chciałbym kupić taki samochód w benzynie motor 2,7 189 km,niestety bardzo mało wiem na temat tego silnika ,jakie ma mocne i słabe strony i czy można go przerobić na gaz i na co zwrócić uwagę przy kupnie.Za odpowiedzi będę bardzo wdzięczny

Offline IgoReCzeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 631
[Santa Fe CM] motor 2.7 w SF II
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Grudzień 2012, 20:22:43 »
Bardzo ogólne są Twoje pytania i trudno się zorientować jakich odpowiedzi oczekujesz. Co do możliwości zasilania LPG, to nie ma problemu z użytkowaniem tego paliwa, przy czym podczas montażu instalacji trzeba ten silnik traktować jako jednostkę 3 litrową. Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Trudno powiedzieć, może na ewentualny wyciek płynu chłodniczego spod plastykowej obudowy koła pasowego na dole silnika, co może świadczyć o rozszczelnieniu się pompy wodnej. Mogę powiedzieć, na co powinieneś zwrócić uwagę po zakupie tego samochodu. ;-) Doprecyzuj pytania, a postaram się na nie odpowiedzieć w miarę możliwości (użytkuję od kilku lat Sonatę z tym silnikiem i jak do tej pory bezawaryjnie).

krzpaw07

  • Gość
[Santa Fe CM] motor 2.7 w SF II
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Grudzień 2012, 16:18:22 »
Dzieki za odpowiedź,z tego co piszesz to nie ma problemu z tym silnikiem.Jestem przekonany  o zakupie tego samochodu z tym silnikiem ,rocznie będę robił mało kilometrów dlatego benzyniak.Mam kilka pytań
co ile wymienia się rozrząd
czy z częściami nie ma problemów i czy są zamienniki
ile pali taki silnik przy normalnej jeżdzie(jazda mieszana)

Offline IgoReCzeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 631
[Santa Fe CM] motor 2.7 w SF II
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Grudzień 2012, 18:13:23 »
Cytat: "krzpaw07"
co ile wymienia się rozrząd
O ile pamiętam to chyba co 90 000 km. Koszty w 2008 roku kształtowały się następująco:
Pasek rozrządu-340 PLN
Napinacz paska rozrządu-220 PLN
Koło napinacza-60 PLN
Rolka paska rozrządu-60 PLN
Pompa wody-360 PLN
Uszczelka popmy-10 PLN
Płyn chłodniczy-60 PLN
Robocizna-300 PLN
Cytat: "krzpaw07"
czy z częściami nie ma problemów i czy są zamienniki
Z jakimiś dyrdymałami są problemy i trzeba czekać czasami po 3 tygodnie, ale ja tego nie doświadczyłem. Warsztat w którym robiłem rozrząd ogarnął temat w ciągu tygodnia. Zamienniki występują, ale czasem nie warto szukać, bo są niewielkie różnice w cenie.
Cytat: "krzpaw07"
ile pali taki silnik przy normalnej jeżdzie(jazda mieszana)
Ja się mieszczę w 12 litrach, ale to jest mało, przy Santa Fe należy dodać około 2 litry przy bardzo spokojnej jeździe i kolejne 2 litry przy bardziej dynamicznej lub poruszaniu się po większych aglomeracjach miejskich. Poniżej statystyki zużycia paliwa:
Roman_d http://www.motostat.pl/vehicle-stats/2934
IgoReCzeK http://www.motostat.pl/vehicle-stats/2614

krzpaw07

  • Gość
[Santa Fe CM] motor 2.7 w SF II
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Grudzień 2012, 21:17:24 »
Bardzo  Ci dzekuję za pomoc,mam nadzieję że uda mi się kupić dobry samochód z tym  silnikiem,choc na samym allegro to rzadkość

tibadu

  • Gość
[Santa Fe CM] motor 2.7 w SF II
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Czerwiec 2013, 16:47:04 »
Cytat: "IgoReCzeK"
Co do możliwości zasilania LPG, to nie ma problemu z użytkowaniem tego paliwa, przy czym podczas montażu instalacji trzeba ten silnik traktować jako jednostkę 3 litrową.


Czy mógłbyś napisać co to znaczy traktować jako 3 litrową? W sensie mocniejszy reduktor czy jakaś specjalna mapa?