Forum > Accent

Kody błędów ECU

(1/2) > >>

spychoo:
Witam. Mam Accenta 2000. Dziś zapaliła mi się kontrolka CHECK i nie chciała zgasnąć. Samochód jeździ tak samo jak poprzednio. Po dyskusji z poprzednim właścicielem oraz lekturze tego forum podejrzewam że jest to coś z układem wydechowym przed drugą sondą (jakiś przedmuch czy coś w tym stylu). Do naprawienia poza ASO. Zanim jednak zdecydowanie odrzucę ASO chciałbym się upewnić. Kontrolkę "zgasiłem" poprzez odłączenie akumulatora na kilka chwil. Obawiam się że może się ponownie zapalić dlatego chcę być przygotowany

Dlatego też pytanie:

Jak można odczytać kody błędów, bez podłączania kompurera/palmtopa? (jakiś dokładniejszy opis). Coś tam wyczytałem o kodach błyskowych ale szczegółów nie znalazłem. Ma ktoś sposób "wywołania" takich kodów i co najważniejsze ich interpretacji ??

e-gen:
mniej więcej od 1996 roku nie ma "kodów błyskowych" - producenci przeszli na OBD II - pozostają zatem specjalistyczne narzędzia diagnostyczne zwane skanerami OBD

Stety/niestety Accent II ma bardziej zaawansowany system diagnostyki pokładowej niż Accent I i wychwytuje już niewielkie anomalie.

IgoReCzeK:
Witam. Rozważania będą czysto teoretyczne, gdyż nie znam dokładnego rozmieszczenia sond λ w Twoim układzie wydechowym. Najwyraźniej druga sonda λ wysyła błędne informacje (zazwyczaj robi to ta, która jest ostatnia w układzie wydechowym) i jeśli jest zamontowana za elementem elastycznym, a on uległ rozszczelnieniu może zapalać się kontrolka CHECK. U mnie w Sonacie na kiepskim gazie też się zapala, a komunikat odczytywany ze skanera, to: "zbyt uboga mieszanka paliwa". U Ciebie może być podobnie, ale jak napisałem może gdy z układu wydechowego wydmuchiwana jest jakaś część spalin na zewnątrz jeszcze przed sondą λ. Do mechanicznej naprawy układu wydechowego nie jest potrzebne ASO. Jeśli występuje oczywiście taka usterka, a ją usuniesz, to na pewno CHECK zgaśnie przy następnym uruchomieniu silnika. ;-) Pozdrawiam Igor.

spychoo:
Czyli zostaje mi tylko wizyta w ASO ? Ile w ogóle może to kosztować?

A może da się jakoś samemu zmajstrować jakiś kabelek i podłączyć laptopa co komputera pokładowego.? I jeśli tak to chyba trzeba mieć jeszcze jakiś programik.

I co sądzicie o takim wynalazku jak z allegro (link poniżej) - warto to kupić?
http://moto.allegro.pl/item380890578_tester_diagnostyczny_obd2_najtanszy_na_allegro_.html

Pozdrawiam

Jarek:
Przecież w necie jest pełno programów diagnostycznych, możesz mieć nawet hamownię w laptopie, szukaj stron z nazwą obd.
Zdaje się że na www.obd-2.de coś było (tak z pamięci)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej