Autor Wątek: [Accent LC] Mam klika pytań.  (Przeczytany 10043 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Adam985

  • Gość
[Accent LC] Mam klika pytań.
« dnia: 03 Grudzień 2012, 21:24:31 »
Witam od miesiąca jestem posiadaczem Accenta 1.5 CRDi. Jak wiadomo praktycznie każde używane auto ma coś do naprawy.Byłem kilka dni temu w warsztacie bo chciałem zrobić zimowy przegląd. Okazało się między innymi że przy wtrysku zaczyna się "pocić" , mechanik zalecił mi Uszczelnienie wtrysków , czy ktoś z was może już to robił ? i jakiej spodziewać się za to kwoty ? z tego co wiem to tam się wymienia podkładkę i gumy. Nie wiem o ile teraz może być większe spalanie bo tam delikatnie uchodzi ropa.

Następne pytanie w silniku jest kartka że olej był wymieniany w czerwcu, (samochód sprowadzany z Niemiec) dzisiaj gdy sprawdzałem poziom oleju bagnet pokazał gdzieś w połowie.Czy powinno wskazywać max czy po kilku miesiącach może tak być ? Oleju raczej nie pali ale może być jakiś malutki wyciek po w warsztacie widziałem jakąś małą plamkę jak podnieśli auto ale mówili że to nic groźnego, przegląd też przeszedł bez problemu.

Kolejne pytanie jest takie co ile czasu wymienia się płyn wspomagania ? mam mniej niż minimum i muszę wymienić bo chyba się nie dolewa co nie ? mam nadzieję że będzie dobrze służył. Na razie tyle z mojej strony  ;-)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Mam klika pytań.
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Grudzień 2012, 21:39:06 »
Teoretycznie producent nie przewidział takiej wymiany, ale profilaktycznie można wymienić.Na początku pod zbiorniczek wkładamy trochę szmat aby cieknący olej nie zalał nam pasków silnika następnie odsysamy  stary płyn strzykawką z apteki  (do butelki tak aby kontrolować potem ilość tego co wycieknie z układu ) potem należy  odczepić  przewód ( ten który idzie do krućca wyżej położonego w zbiorniku ) i odpięty wąż wkładamy do butelki ( można odczepić też przewód zasilający pompe i zdemontować zbiornik w celu oczyszczenia w środku ).
Uruchamiamy na chwilę silnik i kręcimy kierownicą kilkanaście razy ( oczywiście koniecznie na podniesionym przodzie samochodu )  do momentu gdy butelka wypełni się w ilości całego płynu w układzie czyli ok 0,9l.Teraz montujemy wąż      ( węże ) do zbiornika i zlewamy nowy czerwony płyn MOBIL ATF 220 ( cena ok.24 złotych np.  w E. LECLERC ) korka od zbiornika nie nakładamy ( odpowietrzenie układu ) .Uruchamiamy silniki i znów kręcimy kierownicą kilkanaście razy  i dolewamy płyn i znów kręcimy w tym czasie będzie słychać piszczenie pompy ale tak ma być (po ok 2 minutach przestanie ) .Na koniec dolewamy płyn do prawidłowego poziomu zamykamy zbiornik  i kierownica kręci się tak jak przed  wymianą, ale tak już jest taka wymiana nic nie daje :mrgreen: .

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Accent LC] Mam klika pytań.
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Grudzień 2012, 12:32:14 »
Cytat: "Adam985"
dzisiaj gdy sprawdzałem poziom oleju bagnet pokazał gdzieś w połowie.Czy powinno wskazywać max czy po kilku miesiącach może tak być ?

Może po prostu zalali olej do połowy stanu? Dla pewności ja bym olej zmienił. Kartkę każdy może sobie nakleić/przywiesić. Podobnie z rozrządem. Lepiej nie ufać kartkom.

kml

  • Gość
[Accent LC] Mam klika pytań.
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Grudzień 2012, 19:35:17 »
Dokładnie tak - należy wymienić olej i rozrząd. Pierwsze jest tanie a drugie jest zaj...cie drogie w naprawie jak się zerwie.

Adam985

  • Gość
[Accent LC] Mam klika pytań.
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Grudzień 2012, 15:53:18 »
Witam,chciałem napisać że mam już wymieniony rozrząd, uszczelnione wtryski i wymieniony płyn wspomagania który ponoć dobrze już nie wyglądał i nie było go w normie.Dodam że przed wymianą od kilku dni na zimnym silniku coś hałasowało,myślałem że może rozrząd zaczyna ale powiedzieli mi że to rolka lub pompa wspomagania.Podejrzewam że przez niedobór tego płynu to się zaczęło. Wlali  Mobil ATF 220. Mam nadzieję że teraz będzie dobrze i że mam spokój na jakiś czas bo wydaje mi się że kiedyś będzie do wymiany czy regeneracji ta część. Pozdrawiam.

KISIEL2000

  • Gość
[Accent LC] Mam klika pytań.
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Maj 2013, 20:26:04 »
Cytat: "Adam985"
Witam,chciałem napisać że mam już wymieniony rozrząd, uszczelnione wtryski i wymieniony płyn wspomagania który ponoć dobrze już nie wyglądał i nie było go w normie.Dodam że przed wymianą od kilku dni na zimnym silniku coś hałasowało,myślałem że może rozrząd zaczyna ale powiedzieli mi że to rolka lub pompa wspomagania.Podejrzewam że przez niedobór tego płynu to się zaczęło. Wlali  Mobil ATF 220. Mam nadzieję że teraz będzie dobrze i że mam spokój na jakiś czas bo wydaje mi się że kiedyś będzie do wymiany czy regeneracji ta część. Pozdrawiam.


Kolego, czy wymiana płynu wspomagania pomogła ugasić problem hałasującej pompy wpomagania? Przy jakim przebiegu to robiłeś?
Jaki był koszt wymiany płynu i robocizny?

Pozdr.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent LC] Mam klika pytań.
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Maj 2013, 21:01:00 »
Cytat: "Adam985"
Mi też pompa trochę hałasowała jakiś czas po zakupie auta ,ja się nie znając zbyt dużo myślałem że to rozrząd,jednak okazało się że olej był do wymiany bo było go poniżej normy i był już bardzo zużyty, jakaś gęsta breja już była ale u mnie jest już przebieg 225 tys. Wlali mi Mobile ATF 220 i jest ok , ale gdybym się w porę nie zorientował to mogłoby uszkodzić pompę.

sharpoi

  • Gość
[Accent LC] Mam klika pytań.
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Lipiec 2013, 12:55:26 »
Witam.
Podczepię się pod temat mam getza 1,5 crdi 08r. w instrukcji obsługi jest ładny rysunek zbiorniczka na płyn do wspomagania umiejscowiony przy zb. na płyn do spryskiwacza, przypuszczam że jest tak w silniku benz. bo u mnie nie ma takiego zbiorniczka, a może wie ktoś gdzie on w dieslu się znajduje?

[ Dodano: 2013-07-05, 12:27 ]
Jak się szuka konkretnych informacji odpowiedzi jak na lekarstwo ale za to co niektórych kolegów strasznie interesował mój profil :-P
No więc w instrukcji obsługi są zdjęcia silników są i benz i diesle. Na jednym zdjęciu silnik diesla z zb wyr. pł. do wspomagania na drugim bez zbiornika obydwa po napisie 16v wyglądają na 4 cyl. Nie dawało mi to spokoju więc zadzwoniłem do aso i dowiedziałem się że w moim gacku jest wspomaganie elektryczne z tego co mi Pan serwisant powiedział zależy to od wersji samochodu.
Także jedna czynność obsługowa odpada  :mrgreen:

Offline castorp

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
[Accent LC] Mam klika pytań.
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Czerwiec 2019, 00:46:23 »
U mnie też cyka, wydawałoby się, że z okolic pompy wspomagania, ale jak stetoskopem osłuchałem to jednak cyka z listwy wtryskowej. Pali ostatnio jakby więcej niż rok temu. Ktoś z Was miał już podobnie i wymieniał tę listwę?