Autor Wątek: [Sonata EF] Wymiana rozrzadu Sonata EF.  (Przeczytany 31349 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

fafer69

  • Gość
[Sonata EF] Wymiana rozrzadu Sonata EF.
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Kwiecień 2013, 02:06:11 »
Dzięki serdeczne jak wymienię to opiszę to czego w instrukcji nie ma.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Sonata EF] Wymiana rozrzadu Sonata EF.
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Kwiecień 2013, 20:32:00 »
Cytat: "Hants"
kazal mi tlumaczyc caly rozdzial


Nie kazał tylko poprosił i miało to być tłumaczenie do wykorzystania w praktyce.

Hants

  • Gość
[Sonata EF] Wymiana rozrzadu Sonata EF.
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Kwiecień 2013, 23:58:48 »
kosmos2011, your wish is my command :-)

fafer69, Jezeli sam to bedziesz robił, to pracuj na spokojnie, powoli i się nie denerwuj.

Koła zebatego od pompy oleju, wału i wałków - sciągać nie musisz. Wydaje mi się że sens tego jest taki, aby te częsci po prostu 'rozruszać od czasu do czasu.
 
Najważniejsze, to żebyś dobrze ustawił sobie układ przed zdjęciem paska i nie panikował, gdy bedziesz miał problem z ustawieniem wałków (same, równo  na znacznikach nie będą stały - przyda się pomoc drugiej osoby z dwoma kluczami 17)

Mnie najbardziej wkurza łączenie wału z pompą oleju - tam, na dole, ząbki łatwo przeskakują gdy zakładam górę.

Ponieważ masz podobny (i tylko podobny!) silnik do 4g63 - polecam, zebyś sobie obejrzał na jutiube filmiki '4g63 timing belt replacement'. Wiele aspektów montażu Ci się zwizualizuje.

fafer69

  • Gość
[Sonata EF] Wymiana rozrzadu Sonata EF.
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Marzec 2014, 22:48:46 »
I jestem po wymianie. Rady ostatnie hantsa są celne. Żadnych kół od rozrządu nie trzeba zdejmować. Są potrzebne klucz udarowy do odkręcenia koła zamachowego lub samoróba taką jaką dysponowaliśmy. Racja najlepiej jest mieć asystenta. Dla pewności samego siebie na pasku zaznaczmy kreski aby odmieżyć liczbę ząbków w razie wątpliwości. I dobrze jest mieć klika rodzajów 12 i 14 w sensie oczkowe długi krótkie odgięte z grzechotką i nasadowe małe i duże. Różnorodność może bardzo ułatwić pracę. Lewarek do powieszenia silnika bo trzeba odkręcić łapę silnika. I to co mówią powoli rozkręcamy, grupujemy śrubki. Różne są podejścia i ręce, jeśli jakaś osłona plastikowa ci przeszkadza odkręć ją. Przydaje się tu klucz udarowy. Aby odkręcić śrubę koła zamachowego można wrzucić bieg i trzymać mocno nogę na hamulcu, lub jak myśmy to zrobili gdzie jest skrzynia biegów jest plastikowa klapka i tam ściągamy ją i tam jest zębatka i tam też  wkładamy najlepiej dobrej jakości śrubokręt i próbujemy zblokować koło zębate w tym czasie druga osoba próbuje odkręcić koło. Pozdrawiam.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Sonata EF] Wymiana rozrzadu Sonata EF.
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Marzec 2014, 21:59:20 »
Koła pasowego.