Forum > i20
[i20 PB] 1.2l DOHC Problem z obrotami/mocą?
Oskar79PL:
Model: i20 1.2l DOHC 2011
Warunki testu:
- temp zew. 7 st. C,
- silnik rozgrzany,
- płaski teren,
- AC nie miało wpływu na wyniki,
- komputer nie pokazuje żadnych błędów
Chciałem się upewnić czy zaobserwowane działanie jest prawidłowe/typowe dla tego silnika czy też mój egzemplarz ma jakiś feler.
1. Podczas przyspieszania na 4/5 biegu (pedał w podłogę) raptem spadają obroty o około 0,5 tyś i samochód traci moc.
//www.youtube.com/watch?v=Xc6xsg_PpPc
//www.youtube.com/watch?v=5_CQvIfrC2k
2. Podczas manewrowania na półsprzęgle po jego wciśnieciu w celu zatrzymania obroty szybują do góry (wygląda to tak jakby ktoś nieumiejętnie posługiwał sie pedałami i mylił gaz z hamulcem :). Pedał gazu nawet nie muśniety.
//www.youtube.com/watch?v=rVJid5SBMEw[/youtube]
el capitan:
Moim zdaniem coś jest nie tak - w 1.4 takich cudów nie obserwowałem. Za to miałem coś podobnego w astrze gdzie po 300 tys km zaczęło się ślizgać sprzęgło.
Oskar79PL:
ASO wymieniło sprzęgło i problem podczas przyspieszania już nie występuje. Zostało natomiast podbijanie obrotów w trakcie manewrowania.
Testowałem model 2012 co prawda z innym silnikiem - 1,25l | 85KM, też podbijało obroty po wciśnięciu sprzęgła ale było to niemal niezauważalne.
Czy któryś z szanownych forumowiczów/posiadaczy tegoż właśnie modelu (1,2l | 78KM) silnika mógłby sprawdzić ten efekt w swoim aucie?
Pozdrawiam.
Kudłaty_1975:
--- Cytat: "Oskar79PL" ---ASO wymieniło sprzęgło i problem podczas przyspieszania już nie występuje
--- Koniec cytatu ---
Na filmikach widać, że przebieg auta to około 16 tys. i sprzęgło już do wymiany? :shock:
Oskar79PL, tak nieśmiało zapytam, to sprzęgło padło bo coś tam, czy po prostu jest zrobione z gównolitu i około 16 tys. to jego kres możliwości?
Ile ASO przytuliło za kompletne sprzęgło i robociznę?
To element eksploatacyjny, także na gwarancji tego chyba (raczej na pewno) nie zrobili.
No no no. W takim razie mi zostało jeszcze 3 tys. do przejechania.
Oskar79PL:
ASO wymieniło bez problemu na gwarancji (ukłony w stronę Daszuta Olsztyn). Nie wiem jak doszło do zużycia (nie widziałem też stanu części po zdemontowaniu) gdyż nie jestem jego właścicielem, a korzystam z tego auta rzadziej niż sporadycznie. Post na forum umieściłem bardziej ze swojej ciekawości/chęci pomocy. Nie mogę wykluczyć że po części wynika też z nieprawidłowego użytkowania.
Widzę że "posiadamy" identyczne silniki - też są takie objawy podczas manewrowania?
Nawigacja
[#] Następna strona