Autor Wątek: [Accent LC] Szarpanie podczas przyspieszania  (Przeczytany 7285 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tre_k

  • Gość
[Accent LC] Szarpanie podczas przyspieszania
« dnia: 07 Listopad 2012, 23:31:24 »
Witam, miał ktoś do czynienia z szarpaniem podczas przyspieszania na zimnym silniku, na wszystkich biegach. Dodam więcej gazu autem bardzo szarpie i po chwili na desce rozdzielczej miga mi ulubiona kontrolka CE, ale nie zostaje na stałe.
Gdy samochód się rozgrzeje zjawisko to nie występuje.
Co może być tego przyczyną?

[ Komentarz dodany przez: IgoReCzeK: 2012-11-08, 00:10 ]
Tagowanie tematu.

kml

  • Gość
[Accent LC] Szarpanie podczas przyspieszania
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Listopad 2012, 21:25:28 »
świece, kable wysokiego napięcia i cewka zapłonowa. Wymień w tej kolejności od najtańszego do najdroższego. Świece i kable oryginały pomogą na chwilę, ale jeżeli problem wróci to kup cewkę koszt ok 200 PLN za oryginał Mobisa (allegro->wawa parts aka kavis bator) Wymiana banalna bo wystarczy 2 śrubki odkręcić.

tre_k

  • Gość
[Accent LC] Szarpanie podczas przyspieszania
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Listopad 2012, 21:33:26 »
Dzięski, problem rozwiązany- świece

kml

  • Gość
[Accent LC] Szarpanie podczas przyspieszania
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Listopad 2012, 19:04:36 »
Jeżeli nie wiesz kiedy miałeś wymieniane kable WN to też kup nowe :)

Hants

  • Gość
[Accent LC] Szarpanie podczas przyspieszania
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Listopad 2012, 00:06:10 »
Kable WN i ich wymienianie to jakiś fetysz narodowy w Polsce.

Te które mam obecnie pod klapką mają już prawie 20 lat i wsadziłem je spowrotem po krótkim epizodzie z jakimiś nowymi no name, które rozpadły sie już przy 2 wymianie świec (zaciski przewodów zostały na świecach).

Przewody od pralki w domu też wymieniacie co kilka lat? No przecież się trzęsie, blisko wody, zmiany temperatury..  :-P

kml

  • Gość
[Accent LC] Szarpanie podczas przyspieszania
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Listopad 2012, 06:10:26 »
Hants, jak silnik nie chce normalnie pracować to wymiana to też fetysz? Zaczyna się od świec a później z czasem przewody WN a na końcu cewka. Moje oryginały WN miały coś pod 80k km, cewka ok 100k km i to TRZEBA było wymienić.

Czy Twoja pralka też chodzi na wysokie napięcie w skrajnie różnych temperaturach, które szybko się zmieniają w zależności od pogody? :)

Hants

  • Gość
[Accent LC] Szarpanie podczas przyspieszania
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Listopad 2012, 18:37:36 »
kml, Nie - chodzi mi o kolejność wymieniania gratów. Kable są u mnie na samiutkim końcu. Świece, cewka, kompresja, brudna przepustnica, filtry, badziewne paliwo, dziurawy wydech, lambda - może dopiero po tym wszystkim zaczałbym sprawdzac kable WN. A w Polsce: LPG kiepsko chodzi? wymień kable WN.. Nie tędy droga.

kml

  • Gość
[Accent LC] Szarpanie podczas przyspieszania
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Listopad 2012, 19:29:59 »
U mnie droga była tędy :) Wszystko czyste i dalej problem. Wymiana świec potem kabli a po roku cewki. Stare kable były spękane i reagowały na wilgoć w otoczeniu.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Accent LC] Szarpanie podczas przyspieszania
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Grudzień 2012, 23:13:48 »
No w pralce przewody też mają ciężko ale to jest 220V a przewody WN pracują pod napięciem ok. 30000 V i jest bardzo ważne aby nie było grama upływu aby iskra na każdej świecy była równa i mocna. I co Ty na to ??? Oczywiście kabli nie wymienia się na zasadzie, że tak ktoś mówi ale z racji lat eksploatacji, przebiegu oraz widocznych objawów przebicia izolacji. Jeśli owe nie kwalifikują do wymiany kabli to oczywiście nie ma sensu ich wymieniać.

kml

  • Gość
[Accent LC] Szarpanie podczas przyspieszania
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Grudzień 2012, 23:15:29 »
Do kogo Ty rozmawiasz?  :-/