To jakiś nędzny punkt sprzedaży. Mnie w salonie w Olsztynie na Boenigka (na Piłsudskiego jest gorszy salon) pożyczyli na parę dni instrukcję obsługi, a wcale jeszcze nie byłem zdecydowany na Hyundaia. Zadawałem pytania dotyczące samochodu, a sprzedawca był uczciwy, powiedział po prostu: "Nie wiem.Tu ma pan książkę obsługi, niech Pan sobie znajdzie. Tu ma Pan kluczyki, niech się Pan sobie obejrzy samochód i się przejedzie."
[ Dodano: 2012-11-05, 21:13 ]
Teraz coś w i20 zmienili, ja mam wersję 1,2 z 2010. W mojej książce harmonogram przeglądów wygląda tak:
silnik benzynowy pierwszy przegląd po 15 tys. km (lub 12 miesiącach), następne co 20 tys. km (lub co roku). Na każdym przeglądzie wymienić: olej silnikowy, filtr oleju, filtr klimatyzacji. Na każdym przeglądzie "sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować, naprawić, oczyścić lub wymienić": paski klinowe, filtr powietrza, stan akumulatora, przewody hamulcowe, hamulec postojowy, płyn hamulcowy/układu hydraulicznego sprzęgła, tarcze hamulcowe i okładziny klocków, przekładnia kierownicza, drążki i osłony przeciwpyłowe, półosie napędowe i osłony gumowe, ogumienie, przeguby kulowe przedniego zawieszenia, śruby i nakrętki mocujące nadwozie i podwozie, czynnik chłodzący układu klimatyzacji, sprężarka klimatyzacji, olek w skrzyni biegów.
[ Dodano: 2012-11-05, 21:21 ]
Oprócz tego co drugi przegląd, czyli co 2 lata (po pierwszych 35 tys. km, a potem co 40 tys. km):
wymienić: płyn hamulcowy/układu hydraulicznego sprzęgła, filtr powietrza, świece zapłonowe ( a świece są jakieś nietypowe= długie). "Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować, naprawić, oczyścić, wymienić": przewód podciśnieniowy, układ elektryczny,hamulce bębnowe i okładziny hamulcowe.
Płyn w automatycznej skrzyni wymienić co 95 tys. km. Płyn chłodzący po raz pierwszy wymienić po 95 tys. km lub 60 miesiącach, potem co 40 tys./ 24 miesiace.
Przewody paliwowe, korek wlewu paliwa, odpowietrzenie, filtr paliwa sprawdzać co 3 lata (60 tys. km).
[ Dodano: 2012-11-05, 21:25 ]
Poza Europą przeglądy co 15 tys. km.
Jak samochód eksploatowany w ciężkich warunkach to też niektóre rzeczy każą robić częściej. Dla diesla są oddzielne tabele, ale drastycznych różnic nie ma.
Poszukaj tematu o pierwszym przeglądzie, tam podajemy pozycje i ceny na fakturze, nie będę się powtarzał. Niedługo mam 2 przegląd to też się wrażeniami podzielę.