Hyundai po raz kolejny awansował w zestawieniu 100 największych marek na świecie Best Global Brands, przygotowanym przez cenioną firmę doradczą Interbrand Zintzmeyer & Lux. Wartość marki szacowana jest na prawie 7,5 mld dolarów.Obecnie Hyundai uznawany jest za 53. markę globalną na świecie. W porównaniu z notowaniami za rok 2011 jej wartość zwiększyła się aż o 24,4%. Spośród wszystkich firm motoryzacyjnych ujętych na liście TOP-10 tylko Nissan może pochwalić się wyższą dynamiką wzrostu (wartość około 5 mld dolarów; +30%; pozycja 73).
W rankingu Best Global Brands marka Hyundai systematycznie pnie się w górę: w roku 2005 zajmowała na tej liście miejsce 84. (szacowana wartość ponad 3,4 mld dolarów). Z kolei już w roku 2010 firma osiągnęła wartość ponad 5 mld dolarów, co wystarczyło na zajęcie 65. miejsca w rankingu. W roku ubiegłym było jeszcze lepiej: dzięki osiągnięciu wartości około 6 mld dolarów Hyundai uplasował się na pozycji 61.
O rosnącej sile można mówić też w przypadku siostrzanej marki Kia, która debiutuje na liście Best Global Brands i to od razu na pozycji 87. W przypadku tej akurat marki szacowana przez firmę doradczą Interbrand wartość to prawie 4,1 mld EUR.
Źródło: http://www.samar.pl