Hyundai Azera wyrusza do boju z tak uznanymi markami jak Lexus, Buick, nie mówiąc o niemieckich producentach jak Mercedes, Audi czy BMW. Auto jest kolejnym modelem, którego zaprojektowano według filozofii Fluidic Sculpture. I wyszło to autu tylko na dobre, ponieważ stylistom udało się połączyć elegancję ze sportowym charakterem, tworząc przy tym wyjątkowo ładny samochód o stylistyce nieco zbliżonej do produkowanej już Sonaty YN (i40).
Na osiach seryjnie montowane są 18-calowe alufelgi, a w opcji można zamówić 19-calowe. Projekt wnętrza znamy już z innych modeli Hyundaia. Koreańczycy deklarują wysoką jakość materiałów wykończeniowych i bogate wyposażenie seryjne. To drugie obejmuje m.in. nawigację z 7-calowym wyświetlaczem, zestaw audio z wejściami iPod/USB, Bluetooth, skórzaną tapicerkę, a także podgrzewane fotele z przodu i tyłu.
Na początek Azera napędzana będzie przez 3,3-litrowy silnik benzynowy wyposażony w bezpośredni wtrysk. Jednostka dysponuje mocą
297 KM i
345 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd na przednie koła przenoszony jest poprzez 6-stopniową skrzynię automatyczną. Pojazd wyposażono również w tryb
Active Eco, który zmienia pracę silnika i skrzyni biegów w celu ograniczenia spalania.
Hyundai Azera miał swą światową premierę podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles (18-22 listopad 2011 roku). Auto już wkrótce ma trafić do salonów sprzedaży marki, a sam producent jak na razie nie określił ceny sprzedaży. Obecnie nie przewiduje się dystrybucji tego modelu na rynku europejskim.
Źródło:http://www.autogaleria.pl/