Autor Wątek: Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM  (Przeczytany 51365 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sasek941

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 186
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #45 dnia: 03 Sierpień 2017, 14:52:28 »
acc24 omijaj Aso. Remont takiego silnika jak masz, jesteś w stanie zrobić sam pod blokiem.
Kwestia zrzucenia głowicy, oblukania stanu tulei.
Jeżeli tuleje są ok, to ładujesz pierścienie+ przegląd głowicy(czy zawory w prowadnicach nie są za luźne) nowe uszczelniacze i składasz.
Całość obstawiam na 1 dzień pracy.
Koszty to: 12 uszczelniaczy, uszczelka pod głowice, pierścienie, uszczelka miski olejowej.
Klucz dynamometryczny pożyczysz od znajomego.
Całość zamykasz stanowczo poniżej 1k zł, bardziej obstawiem granice 500zł. Kwestia orientacji w częściach.
I wiesz co masz.

Offline acc24

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #46 dnia: 15 Sierpień 2017, 20:17:22 »
Ceny oryginałów:
- Uszczelka pod głowicą
- Uszczelka pokrywy zaworów
- Pierścienie tłokowe
- Śruby głowicy
- Uszczelka kolektora wydechowego i dolotowego i miski olejowej
w sumie ok. 900 zł.

Podczas takiej naprawy widzę kilka problematycznych rzeczy:
- Odkręcenie miski olejowej (skorodowane śruby rury wydechowej)
- Odkręcenie kolektora wydechowego
- Brak przyrządu do montażu/demontażu sprężyn zaworów
- Miejsce naprawy "pod blokiem"
- Ryzyko nieprawidłowego montażu nowych elementów
- Urywające się śruby (osobiście osłona silnika, mocowanie akumulatora, śruba wahacza)

Nie jestem przekonany, czy da się to samemu dobrze wymienić pierścienie.
Niezależny warsztat za taką usługę podał podobną cenę jak ASO 2500, tylko ten warsztat wydawał się bardziej rzeczowy (ASO twierdziło, że nie trzeba planować głowicy, warsztat nie chciał powiedzieć jakiej firmy będą to części) :)

W chwili obecnej leję olej i jeżdżę, bo niestety remont silnika takiego auta to prawie jego wartość.

Offline sasek941

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 186
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #47 dnia: 15 Sierpień 2017, 23:12:21 »
Ceny zamienników:
- Uszczelka pod głowicą 106zł Korea
- Uszczelka pokrywy zaworów 54zł Erling
- Pierścienie tłokowe Goetze 4x108zł, TPR 150zł komplet oba produkty na Allegro
- Śruby głowicy 116zł
- Uszczelka:
a) kolektora wydechowego 36zł Korea
b) dolotowego 20zł Erling
c) miski olejowej -
768zł z pierścieniami Goetze, ceny z IC z ich strony. Zwykle lekko -20%, z pierścieniami TPR o ile cena za komplet x4 jak w aukcji:482zł

Moim zdaniem warto oblecieć samemu. Narzędzie do sprężyn można zrobić, można sobie radzić także bez niego. Jeszcze dojdzie koszt uszczelniaczy zaworowych. Całość roboty to ok jeden dzień.

Offline acc24

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #48 dnia: 28 Sierpień 2017, 20:29:23 »
Skusiłeś mnie na ten remont silnika.
Na dniach kupuję części i zaczynam działać.
Głowicę wyślę do sprawdzenia i planowania, żeby dwa razy nie rozkręcać silnika.

Najlepiej kupić duży zestaw uszczelek silnika, żeby później nie czekać na zamówiony towar?

To jest wystarczający zestaw części:
Uszczelki + pierścienie + śruby mocujące głowicę + masa uszczelniająca do miski?

Offline sasek941

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 186
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #49 dnia: 28 Sierpień 2017, 22:23:04 »
Tak, myślę że jeszcze uszczelniacze zaworowe.
Pewnie kilka złotych.
Zanim zamówisz części lepiej rozebrać.
Bo jak będzie duży próg na gładzi cylindra to pierścienie nic nie dadzą.
Ile tysięcy masz nalatane?
Pod miske najlepiej uszczelniacz erlinga/goetze do miski.
Posmarować, lekko skręcić po 2h dociągnąć.
W razie pytań to pisz.
Chętnie odpowiem.
Co prawda zwykle naprawiam motocykle, jednak remont to remont. Silnik jak silnik.

Offline acc24

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #50 dnia: 28 Sierpień 2017, 22:39:18 »
Uszczelniacze były wymieniane, ale w dużym zestawie uszczelek też są i to oryginalne, więc jak głowica będzie zdjęta, bo wymienię dla pewności.

Teoretycznie 170 tys., ale nie udokumentowany, może mieć i 270 tys.

Będę robił remont w u znajomego (posiada garaż), więc wolałbym nie jeździć co chwila do niego bo mam 50 km w obie strony. Raczej chciałbym kupić części i już coś zacząć robić, realizacja zamówienia na części to tydzień, więc jak rozbiorę będę przez ten czas bez auta.
Tłoki i panewki są dostępne na drugi dzień, mam nadzieję, że nie będzie trzeba ich wymieniać.

Offline sasek941

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 186
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #51 dnia: 29 Sierpień 2017, 10:30:02 »
Myślę że jeżeli masz do 300k. To wystarczą pierścienie.
Przed remontem spuść olej i zrób płukanke naftą ew ropą.

Offline acc24

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #52 dnia: 06 Wrzesień 2017, 23:30:59 »
Odebrałem dzisiaj części(duży zestaw uszczelek) i uszczelka pod głowicę jest lekko porysowana po stronie gdzie były inne uszczelki w tym metalowa kolektora wydechowego. Zarysowane jest cienkie uszczelnienie "czarny lakier".

Poza tym te uszczelka składa się z 2 metalowych uszczelek i na rogu można je rozdzielać.

Z drugiej strony czarne uszczelnienie jest idealne.

Reklamować to, czy jednak może tak być?

Uszczelnieniem jest tylko metal i się nie przejmować?

Offline sasek941

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 186
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #53 dnia: 07 Wrzesień 2017, 21:08:49 »
Wrzuć fotke najlepiej.
Wtedy ocenimy.

Offline acc24

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #54 dnia: 07 Wrzesień 2017, 21:12:36 »
Też o tym pomyślałem, bo bez zdjęcia ciężko powiedzieć  :-)

Oczywiście sam metal nie draśnięty.

Zdjęcie

Offline sasek941

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 186
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #55 dnia: 07 Wrzesień 2017, 21:58:31 »
Myślę że spokojnie montować :)

Offline acc24

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #56 dnia: 07 Wrzesień 2017, 22:08:19 »
Dzięki, mogę spać spokojnie.

Nie dawało mi to spokoju  8-)

Offline acc24

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #57 dnia: 14 Wrzesień 2017, 21:51:32 »
Jak powinny wyglądać prawidłowo dobite uszczelniacze zaworowe w gnieździe zaworu?

Od gniazda wystają 1 mm, zleciłem ich wymianę firmie która zrobiła szlif głowicy, nie jestem pewien czy powinny dojść do końca, czy tak jak teraz jest ok?



Aktualnie jestem w trakcie prac nad silnikiem, po zdjęciu głowicy okazało się, że panewki są jak nowe, ale uszczelniacze zaworowe, wymienione przez mechanika (ok. 3-m-ce temu) są 2-3 cm od gniazda blisko zapinki, więc pewnie zalewało tłoki olejem  :evil: .

Zawory wydechowe mocno przeciekały, po 5 min ubyło pół benzyki z zalanej głowicy, miały wżery. Jak złożę silnik to dam znać co z tego wyszło.

Offline sasek941

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 186
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #58 dnia: 14 Wrzesień 2017, 23:16:57 »
Sprawdzałeś czy siedzą dobrze na odlewie głowicy?
Spróbuj czymś dopchać między sprężyną za metalową część lekko naciskając.
Jednak podejrzewam, że jest ok 1mm to nie jest dużo. Pewnie uszczelniacze zamiennik i siadł już u góry i nie zejdzie niżej.

Offline acc24

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #59 dnia: 15 Wrzesień 2017, 07:09:44 »
Uszczelniacze oryginały. Nie rozpinałem zapinek, robiła to ta firma od szlifu.