Autor Wątek: Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM  (Przeczytany 51224 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #30 dnia: 16 Październik 2014, 20:56:25 »
Uszczelniacze, tzn koszt. nowych + wymiana ze zdejmowaniem głowicy, szlif głowicy, montaż, nowa uszczelka głowicy, pokrywy zaworów i nowy rozrząd ?
Bo inaczej nie umiem przeliczyć tego na taką kwotę.

kml

  • Gość
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #31 dnia: 16 Październik 2014, 21:00:20 »
Złośnik, dokładnie o to mi chodzi. Przeca w Accencie LC uszczelniacze wymienia się BEZ konieczności zrzucania głowicy.

Offline niebieskiultras

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 261
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #32 dnia: 16 Październik 2014, 21:22:26 »
mi się wydaje ,że mechanik zobaczył kobietę i uznał ,że ma łatwy zarobek wymieni uszczelniacze a skasuje jak za remont głowicy .

lepiej zmienić mechanika albo wysłać do warsztatu chłopaka/męża/kolegę - na pewno będzie inna gadka

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #33 dnia: 16 Październik 2014, 21:41:22 »
Ile kosztuje doprowadzenie ciśnienia do cylindra, demontaż zamka, sprężyny i ściągnięcie uszczelniacza ?
Na necie jest od cholery poradników itp. itd.
Miałbym garaż i potrzebę to sam bym robił.

Offline niebieskiultras

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 261
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #34 dnia: 16 Październik 2014, 21:48:28 »
mechanika w gruncie rzeczy to nie jest trudna sprawa wystarczy chęć do pracy

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #35 dnia: 16 Październik 2014, 21:51:52 »
Jaenette007 tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5618&highlight=%B3o%BFysko masz temat odnośnie łożysk alternatora w LC.
Koszt łożysk ok 50 pln.

jeanette007

  • Gość
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #36 dnia: 24 Październik 2014, 01:15:57 »
Nie wiem o jaką głowicę chodzi, ponieważ faktycznie jestem kobietą i się nie znam na tym :( ale poszukam innego mechanika i posprawdzam, czy faktycznie wyjdzie to taniej, bo póki co mój mechanik bardzo chciałby wyciągnąć silnik i go "przekopać"...a z łożyskiem myślę że nie będzie problemu :)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #37 dnia: 31 Październik 2014, 23:10:26 »
Jak wymienić uszczelniacze zaworów w G4EA http://www.drive2.ru/l/3218434/

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #38 dnia: 01 Listopad 2014, 12:18:11 »
Kopanie silnika nic nie da, tak się nie naprawi.

|A tak na serio, gdyby do każdej rzeczy, wymiany, trzeba było wyjmować cały silnik, mechanicy zarabiali by miliony, albo każdy miałby w domu lub w aucie zamiast lewarka, żuraw hydrauliczny do wyjmowania silnika.
Jeżeli da się uniknąć pozbawiania auta jednostki napędowej - to się tak robi, wyjmowanie silnika to ostateczność i wówczas zwykle robi się kompletny remont idący w tysiące, inaczej się nie opłaca.

jeanette007

  • Gość
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #39 dnia: 03 Listopad 2014, 21:58:26 »
sprawdzę co i jak z tymi uszczelniaczami :)dziękuję serdecznie wszystkim Panom za pomoc :)W razie wątpliwości będę pisała :)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #40 dnia: 11 Wrzesień 2015, 19:40:15 »
Odpowiedź dla Bervoc "0,4-0,45 l/100 km oleju" na pewno na 100 km? jeśli tak to silnik wymaga naprawy lub wymiany.

Offline acc24

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #41 dnia: 17 Marzec 2017, 22:28:06 »
Witam

Podczepię się pod temat. Kupiłem Accenta i niestety okazało się, że bierze olej ok. 1l/1000km i trochę dymi, po opaleniu zero dymu, a później trochę tego dymu leci. Dodatkowo lekko czuć zapach spalin.

Wykonałem analizę spalin i okazało się, że węglowodorów jest 160 (norma 100) i powiedziano mi że bierze olej (co zresztą jest zgodne z prawdą).
Kontrolka check engine, nie wykazuje żadnych błędów.

Moc, przyspieszenie jest jak najbardziej ok, jeździ super.

Zalany olej 10W-40 Mobil 2000.
Odma drożna.

Co powinienem zrobić i w jakiej kolejności?
Badanie kompresji/próba olejowa.
Wymiana uszczelniaczy/pierścieni?

W polecanych warsztatach nie znalazłem warsztatu, który byście polecali w woj. łódzkim (najlepiej Łódź) (chciałbym zapłacić za to co trzeba wymienić/naprawić, zrobić to raz i mieć spokój na długie lata :)).

Co myślicie o wstrzyknięciu nafty na tloki, przez otwór na świece. Niestety niektórzy mówią ok, a niektóry, że się pogorszy?

[ Dodano: 2017-02-18, 22:27 ]
Zbadałem dzisiaj kompresję, mam takie wyniki:
Cylinder 1 - 15,6 kg/cm2
Cylinder 2 - 15,5 kg/cm2
Cylinder 3 - 15,5 kg/cm2
Cylinder 4 - 15,4 kg/cm2

Zdziwiłem się bo zapomniałem podpiąć sondę na kolektorze wydechowym i nie zapaliło się check engine, silnik się nie dusił, a pomiędzy wtyczką a sondą jest czarny prostokąt, jakby przejściówka o długości ok 5-6 cm.

Niestety bierze olej jak napisałem wcześniej i trochę kopci na biało, a przy takich wynikach kompresji, to na 100% będą uszczelniacze zaworów?

[ Dodano: 2017-03-17, 22:26 ]
No i wymianie uszczelniaczy zaworowych, podobno było widać na nich zużycie.

Niestety jak dymił tak dymi, kompresja ok na wszystkich wręcz wzorowa 15,5 km/cm^2, uszczelniacze nowe, może w tylnym tłumiku jest olej?
Może jest jakaś inna przyczyna dymienia?

Offline acc24

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 143
Sprawdzenie PCV Valve
« Odpowiedź #42 dnia: 25 Marzec 2017, 20:38:39 »
Witam

 Przeszukałem forum, odnośnie zaworu odmy PCV, oczywiście zamieszczono informację, że zawór przepuszcza w jedną stronę od zaworów do dolotu, ale mam wątpliwości, czy w zaworze jest tylko kulka, czy kulka + sprężynka, czy lekko dmuchając zawór powinien być otwarty? Znalazłem na forum Hondy, że na biegu jałowym powinien być zamknięty.

Potrząsając zaworem słychać jak kulka się swobodnie przemieszcza, tak powinno być?.

Niestety po wymianie uszczelniaczy zaworowych oleju w aucie dalej ubywa, więc szukam przyczyn ubywania oleju.
W ASO remont silnika ok. 3000 zł.

[ Dodano: 2017-03-30, 11:05 ]
Może ktoś ma namiary z łódzkiego kto zna się na silnikach Hyundaia i potrafiłby doradzić i naprawić ten silnik?

Offline karino13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 108
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #43 dnia: 08 Czerwiec 2017, 18:32:24 »
Witam ponownie
Zastanawia mnie patent odmy w silnikach benzynowych dlaczego jest on z dwoma wezami o malej srednicy ??? fakt ze jeden jest przed przepustnica iu zasysa gdy jest ona otwarta a ten z zaworem PCV za i zasysa jesli jest przepustnica zamknieta tylko przekroj jest tak maly !!! Jesli silnik jest z przedmuchami bo ma duzy przebieg to logicznie wytwarza sie cisnienie w komorze glowicy z zaworami i powoduje on ze olej szybciej splywa przez uszczelniacze zaworowe.....w innych silnikach np. Forda jest to znacznie wiekszy przeswit weza. Idac tym rozumowaniem jesli zamiast korka wlewu oleju zamontujemy odme od innego auta i zainstalujemy go za filtrem powietrza odciazymy cisnienie panujace w komorze korbowej.Oczywiscie cisnienie musi byc na tyle zrownowazone zeby spaliny nie wydostawaly sie prowadnicami zaworow.

Offline jupczyslaw

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
Gdy silnik zaczyna zużywać olej 1L/1000KM
« Odpowiedź #44 dnia: 03 Sierpień 2017, 11:35:12 »
Czy udało się przerobić tę odmę a jeśli tak to czy faktycznie poprawiło się accentowi ? Czy ktoś może coś więcej o odmiennych napisać na przykładzie accentowi bo jak po dłuższej jeździe odkręcę korek oleju to buchnie spalinami a odma wydaje się drożna.