Forum > i30 FD
[i30CW] ATF - problem z przyspieszaniem, wymiana płynu?
.wojtek:
Witam,
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem i30cw i jestem zadowolony. Od około 3 tygodni zauważyłem jednak, że na bodajże 3 biegu (powyżej ~75-100km/h) auto ma problem z przyspieszeniem - przyspiesza, ale bardzo powoli (a już w ogóle, jeżeli jest pochyłość terenu). Wciśnięcie gazu mocniej nie pomaga za bardzo i co najwyżej kończy się kick-down i nabraniem prędkości.
Auto ma aktualnie 80tys. przejechane i zastanawiam się, czy to będzie jedynie kwestia wymiany płynu ATF czy coś bardziej złożonego?
Po wtóre - zakładając nawet konieczność wymiany płynu, lepiej zrobić to w ASO, czy poszukać magików od automatów (i jeżeli ta druga opcja, to czy mógłby ktoś polecić kogoś sprawdzonego w okolicach Jaworzno/Sosnowiec/Katowice/DG)? :)
Bogdanoss:
to raczej nie kwestia automatu bo on nie napędza auto tylko przenosi napęd, a kick down sie uruchamia bo wykrywane jest wychylenie przepustnicy. Moim skromnym zdaniem jednostka napędowa/układ paliwowy szwankuje. Udaj sie do jakiegoś dobrego ASO. Możeliwe np. że będzie to kijowego paliwa i syfu w zbiorniku któey przytyka światło przewody paliwowego przy pompie wtedy nawet zadna kontrolka "Check Engine" sie Ci nie zapali.
.wojtek:
A co do problemu -- mój wniosek wynikał z tego, że dotyczy to właściwie tylko jednego biegu - 3, na 1,2,4 wszystko zdaje się być ok.
Niemniej widzę, że czeka mnie wizyta w ASO...
(btw. tankuję na orlenie vervę - jeżeli chodzi o paliwo)
Bogdanoss:
Ciężko sie diagnozuje przez internet :P jak bym sie z Tobą przejechał autem to bym miał większe rozeznanie o problemie. może faktycznie np. na 3 biegu jak mówisz jest większy poślizg na przęgle tego biegu bo jest nieodpowiednie ciśnienie oleju i silnik wyje , obroty są ale auto nie jedzie bo sie sprzęgło ślizga...Bez jazdy próbnej moge tylko Ci wymyślać co może być :)
.wojtek:
Nie no spokojnie - ja to doskonale rozumiem! :) i bardzo doceniam każdą informację bo raczej samochody/mechanika nie jest moją mocną stroną :))
Z dalszych obserwacji - po wskoczeniu 3 biegu obroty często gęsto wciśnięcie mocniej gazu nie powoduje zwiększenia (znaczącego) obrotów silnika (i oscylują w okolicach 1,5k) aż do momentu kiedy zaskakuje kick-down, wtedy auto się rozpędza, skrzynia zmienia znowu bieg na wyższy i wtedy obroty pozostają na 3 biegu pomiędzy 1,5-2k (zależnie od tego do jakiej prędkości się rozpędziłem).
Generalnie zapewne wizyta mnie nie ominie, ale przed wolałbym miec jako-takie rozeznanie.
Jeszcze co do oleju - czy takie rzeczy mogą być powodowane tym, że do tej pory jeszcze nie był wymieniany?
Nawigacja
[#] Następna strona