Autor Wątek: [i30CW] ATF - problem z przyspieszaniem, wymiana płynu?  (Przeczytany 6921 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

.wojtek

  • Gość
[i30CW] ATF - problem z przyspieszaniem, wymiana płynu?
« dnia: 10 Październik 2012, 12:45:35 »
Witam,
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem i30cw i jestem zadowolony. Od około 3 tygodni zauważyłem jednak, że na bodajże 3 biegu (powyżej ~75-100km/h) auto ma problem z przyspieszeniem - przyspiesza, ale bardzo powoli (a już w ogóle, jeżeli jest pochyłość terenu). Wciśnięcie gazu mocniej nie pomaga za bardzo i co najwyżej kończy się kick-down i nabraniem prędkości.
Auto ma aktualnie 80tys. przejechane i zastanawiam się, czy to będzie jedynie kwestia wymiany płynu ATF czy coś bardziej złożonego?
Po wtóre - zakładając nawet konieczność wymiany płynu, lepiej zrobić to w ASO, czy poszukać magików od automatów (i jeżeli ta druga opcja, to czy mógłby ktoś polecić kogoś sprawdzonego w okolicach Jaworzno/Sosnowiec/Katowice/DG)? :)

Bogdanoss

  • Gość
[i30CW] ATF - problem z przyspieszaniem, wymiana płynu?
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Październik 2012, 18:02:20 »
to raczej nie kwestia automatu bo on nie napędza auto tylko przenosi napęd, a kick down sie uruchamia bo wykrywane jest wychylenie przepustnicy. Moim skromnym zdaniem jednostka napędowa/układ paliwowy szwankuje. Udaj sie do jakiegoś dobrego ASO. Możeliwe np. że będzie to kijowego paliwa i syfu w zbiorniku któey przytyka światło przewody paliwowego przy pompie wtedy nawet zadna kontrolka "Check Engine" sie Ci nie zapali.

.wojtek

  • Gość
[i30CW] ATF - problem z przyspieszaniem, wymiana płynu?
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Październik 2012, 19:58:50 »
A co do problemu -- mój wniosek wynikał z tego, że dotyczy to właściwie tylko jednego biegu - 3, na 1,2,4 wszystko zdaje się być ok.

Niemniej widzę, że czeka mnie wizyta w ASO...

(btw. tankuję na orlenie vervę - jeżeli chodzi o paliwo)

Bogdanoss

  • Gość
[i30CW] ATF - problem z przyspieszaniem, wymiana płynu?
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Październik 2012, 17:01:37 »
Ciężko sie diagnozuje przez internet :P jak bym sie z Tobą przejechał autem to bym miał większe rozeznanie o problemie. może faktycznie np. na 3 biegu jak mówisz jest większy poślizg na przęgle tego biegu bo jest nieodpowiednie ciśnienie oleju i silnik wyje , obroty są ale auto nie jedzie bo sie sprzęgło ślizga...Bez jazdy próbnej moge tylko Ci wymyślać co może być :)

.wojtek

  • Gość
[i30CW] ATF - problem z przyspieszaniem, wymiana płynu?
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Październik 2012, 17:50:25 »
Nie no spokojnie - ja to doskonale rozumiem! :) i bardzo doceniam każdą informację bo raczej samochody/mechanika nie jest moją mocną stroną :))

Z dalszych obserwacji - po wskoczeniu 3 biegu obroty często gęsto wciśnięcie mocniej gazu nie powoduje zwiększenia (znaczącego) obrotów silnika (i oscylują w okolicach 1,5k) aż do momentu kiedy zaskakuje kick-down, wtedy auto się rozpędza, skrzynia zmienia znowu bieg na wyższy i wtedy obroty pozostają na 3 biegu pomiędzy 1,5-2k (zależnie od tego do jakiej prędkości się rozpędziłem).

Generalnie zapewne wizyta mnie nie ominie, ale przed wolałbym miec jako-takie rozeznanie.

Jeszcze co do oleju - czy takie rzeczy mogą być powodowane tym, że do tej pory jeszcze nie był wymieniany?

kml

  • Gość
[i30CW] ATF - problem z przyspieszaniem, wymiana płynu?
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Październik 2012, 20:40:09 »
Ja bym zaczął od wymiany oleju bo słyszałem historię o "padniętej" ASB, który automagicznie ożyła po zalaniu nowym oleum. Bez względu na to co jest grane to świeży olej w niczym nie zaszkodzi a gdyby TFU TFU przyszło do robienia czegoś to niech go po prostu zleją do czystego pojemnika i potem wleją ponownie.

.wojtek

  • Gość
[i30CW] ATF - problem z przyspieszaniem, wymiana płynu?
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Październik 2012, 18:41:20 »
Tia, tylko teraz jeszcze znaleźć sensowny warsztat który podejmie się wymiany i zaproponuje dobry olej... zadzwoniłem do jednego, po podaniu danych auta i zakomunikowaniu, ze nie wiem jaki jest aktualnie olej a instrukcja podaje taki-a-taki uslyszalme w sluchawce "a oni sie nie znaja i lepiej wlac x", chociaz osoba po drugiej stronie zupelnie nie kojarzyla jaka jest skrzynia w tym aucie trochę mnie ścięło z nóg...

Przy okazji sprawdziłem (a nóż), czy nie ma jakiś kodów błędów, ale nic się nie pokazało...

kml

  • Gość
[i30CW] ATF - problem z przyspieszaniem, wymiana płynu?
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Październik 2012, 18:57:31 »
Ja bym się trzymał tego co jest w instrukcji. Kwestia wymiany nie jest taka prosta ponieważ niektóre skrzynie wymagają "dynamicznej" wymiany oleju.

Niestety nie wiem zbyt dużo o ASB, więc musisz rzucić okiem w google. Szukaj manuala serwisowego do kii/hyundaia - procedury powinny być takie same.

lolo

  • Gość
[i30CW] ATF - problem z przyspieszaniem, wymiana płynu?
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Grudzień 2012, 22:13:01 »
Wiem że temat jest już stary, przypomnę tylko, że hyundaiowe skrzynie automatyczne wymagają oleju klasy SP-III / SP-IV. Dexron III to za mało.

.wojtek

  • Gość
[i30CW] ATF - problem z przyspieszaniem, wymiana płynu?
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Grudzień 2012, 07:49:29 »
^^
hm, ale to jest chyba napisane w instrukcji? :)

btw. jeżeli chodzi o oryginalny problem to wszystko rozbiło się o podgryziony (ok, zjedzony kompletnie) przewód ciśnieniowy do turbiny... grunt to nie zauważyć 'lekkiego' spadku mocy auta w ogólności  :roll:  :lol: