Witam.
Dziwna sprawa
Powyżej 40km/h kierownica ciężej chodzi. hmmm. - Może problem tkwi w samej maglownicy ? Może jakieś gumy to wymiany ?
Jak komputer był podpięty i nie wykazało błędów ze strony wspomagania elektrycznego to powinno być wszystko OK. Proponował bym jazdę z miernikiem elektrycznym. Zobaczysz czy podczas jazdy będzie spadek zasilania.
Alternator masz sprawny ?
A jak wymieniałeś opony to zaczął się ten problem czy po pewnym czasie ?
Jak by ci sensor padał to wtedy objawia się to wyłączaniem układu wspomagania (przeciążenie obwodu, niskie napięcie), układ zaczyna wtedy buczeć,szurać i szarpać z powodu uszkodzenia sensora.
jar.mar Nie ESP tylko EPS

tak świeciła
Proponuję ci podczas jazdy - gdy już ten problem wystąpi wyłączyć zapłon i ponownie zapalić samochód. Poczujesz czy układ zacznie chwilowo pracować prawidłowo czy znowu ciężko (powyżej 40km/h) - ZRÓB TO PODCZAS JAZDY.
Możesz spróbować nasmarować sprzęgiełko silnika wspomagania (ja próbowałem ale nie było efektu pozytywnego, czas pracy 2,5h)
Tam jeszcze miałeś problem z ABS. Zapisałeś kody błędów ? Błędy mogą powrócić.