Wiesz jezeli czujnik wariuje to roznie przez to moze byc, np na zimnym silniku mieszanaka za uboga + nieodp "przesuniecie" zapłonu(na cieplym odwrotnie) czego efektem moze byc wlasnie nierowna praca silnika.
Nie wiem jak sie zachowa komputer po odłączeniu chwilowo czujnika temperatury, mozesz sprobowac.
Odp na twoje pytanie czy czujnik temperatury jest az tak wazny
:
W otwartej pętli sterowania (zimny silnik) - pewne parametry wejściowe z czujników są poza "tolerancją" programu ECU, wylicza on "zgrubnie" parametry wtrysku paliwa (i ew. zapłonu) by zapewnić w ogóle stabilną pracę silnika, osiągi pozwalające na jazdę i możliwie ekonomiczne spalanie; jest to typowy stan np. po uruchomieniu zimnego silnika.W zamkniętej pętli sterowania (cieply silnik) - kluczowe parametry wejściowe z czujników mieszczą się w założonych tolerancjach, co pozwala ECU na dokładne wyliczanie dawki paliwa (i ew. przesunięcia zapłonu), na podstawie wbudowanych algorytmów i tablic, opisujących pracę silnika. Jest to stan normalnej pracy, obecnie typowo wiodącym parametrem wejściowym jest sonda lambda i czujnik przepływu (ew. ciśnienia) powietrza w układzie dolotowym, układ stara się utrzymać spalanie stechiometryczne przy ubogiej mieszance i właściwych charakterystykach silnika, reagując na zmienną sytuację (obroty, moment obrotowy, przepustnica, parametry powietrza dolotowego, itd).Teraz sobie odp na pytanie, skąd komputer(ECU) czerpie informacje na temat tego czy silnik jest zagrzany czy nie i jaki program mu przypisać.
A co do pedału w podłodze
Musisz wiedziec ze przy pełnym otwarciu przepustnicy, komputer tez moze nie uwzgledniac wskazan niektorych czujnikow
tutaj znowu jest cos na styl programu typu closed loop.
Jest to informacja ogólna co to sterowania silnikow spalinowych podobnego typu jak G4EK(T) wiec mysle każdy to powinien wiedziec.A zapomniałbym
Moze to byc tez wina samego TPSa
Opcji jest jak zawsze wiele...
Każdy czujnik jest wazny i nie kazdy musi dzialac prawidlowo mimo nie wyswietlanego bledu o jego stanie