Autor Wątek: Silniczek krokowy - accent 1.3 12V 95r.  (Przeczytany 3168 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

adams502

  • Gość
Silniczek krokowy - accent 1.3 12V 95r.
« dnia: 16 Styczeń 2009, 19:17:25 »
Witam. 3 miesiące temu kupiłem accenta i rano jak odpalam (przy niskich temperaturach) muszę dodać minimalnie gazu bo inaczej auto gaśnie, jak odpalę i ok 5s potrzymam na małym gazie silnik zaczyna pracować normalnie. Po telefonie do poprzedniego właściciela okazało się, że coś jest z silniczkiem krokowym i auto rozgrzane miało wysokie obroty biegu jałowego dlatego zmniejszono średnicę prawej rurki przy silniczku krokowym (wsadzono rurkę o mniejszej średnicy w środek oryginalnej, sprawdziłem pod maską i faktyczne tak jest) dlatego gaśnie zaraz po odpaleniu na zimnym silniku. Mam pytanie:

- czy zabieg ten może negatywnie wpływać na osiągi auta, nie jeździłem innym takim accentem dlatego nie mam porównania. ale podczas jazdy raczej wszystko jest ok.
- Czy można jakoś taki silniczek naprawić??? Czy trzeba wymienić cały. Na allegro znalazłem używany za 70 zł (podano, że sprawny w 100%).

Grzesik1

  • Gość
Silniczek krokowy - accent 1.3 12V 95r.
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Styczeń 2009, 21:08:32 »
Silniczek krokowy nie wpływa na dynamikę ani moc samochodu. Odpowiada tylko za utzymanie wolnych obrotów na poziomie ok 850rpm.

W dziale FAQ masz opis czyszczenia silniczka krokowego co niejednokrotnie pomaga.
Wymień nieoryginalny element bo może się okazać, że on powoduje problemy

adams502

  • Gość
Silniczek krokowy - accent 1.3 12V 95r.
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Styczeń 2009, 22:03:12 »
Właśnie, że wstawili go mechanicy z Opla (poprzednia właścicielka ma męża pracującego w serwisie opla) powiedziano mi jeżeli usunę tą rurkę ze środka oryginalnej rurki to obroty biegu jałowego będą cały czas wysokie.

adams502

  • Gość
Silniczek krokowy - accent 1.3 12V 95r.
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Styczeń 2009, 10:50:07 »
Wymontowałem dzisiaj rano ten silniczek przepłukałem go WD-40, przeczyściłem pędzelkiem i wacikami i założyłem (nie rozbierałem tak jak w instrukcji na części pierwsze). Po odpaleniu zimnego silnika obroty wzrosły do ok 1500 ale po 1s spadły do ok 1000 (piszę ok. ponieważ nie mam obrotomierza). Odpalił i nie zgasł :-D Przez ok 1 min silniczek krokowy wydawał gwiżdżący dźwięk. Przejechałem się aby silnik nabrał właściwej temperatury i co się okazało, silnik rozgrzany ma normalne obroty. Jedyną rzeczą którą zauważyłem to gdy zmieniałem bieg znowu przez 1s słychać jest ten gwizd (niezbyt głośny). Może dźwięk ten wywołany jest resztkami WD i minie po jakimś czasie. Co o tym wszystkim myślicie??? Aha wyjąłem z wężyka dolotowego korek w którym była wywiercona dziurka o śr. 3mm. Po tym zabiegu zniknął problem z drganiami silnika w czasie cofania i płynniej się rusza z miejsca na 1 biegu.

tomekania2

  • Gość
Silniczek krokowy - accent 1.3 12V 95r.
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Luty 2009, 16:41:11 »
Czesc Moglbzs mi napisac gdzie ten silniczek krokowy znajduje,bo ja mam problem jak dam wiecej gazu schodzi na wolne obroty ale chocby chcial zgasnac. ;-)

adams502

  • Gość
Silniczek krokowy - accent 1.3 12V 95r.
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Luty 2009, 21:31:03 »
Szukaj przy kolektorze ssącym, nad głowicą taka rurka, wchodzą do niej 2 wężyki Bosch