Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Inny kolor w papierach i na samochodzie :-O  (Przeczytany 8139 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ziutek

  • Gość
[i20 PB] Inny kolor w papierach i na samochodzie :-O
« dnia: 02 Październik 2012, 08:43:35 »
Witam.
Ostatnio odkryłem dziwną rzecz. Niestety mój hyundai przeżył gradobicie, odbiło się to dołkami na nadwoziu. Wszystkie dołki usunąłem metodą bez lakierowania, oprócz jednego, którego się nie dało(pęknięty lakier).
No i się zaczęło. Najpierw kupiłem w ASO lakier do zaprawek w kolorze mojego nadwozia (FG). Po zadaniu lakieru na ubytek stwierdziłem dużą różnicę w kolorach, no ale czego miałbym się spodziewać po srebrnym kolorze - zawsze będzie różnica w odcieniu - musiałbym lakierować cały dach o jedno wgniecenie:-/ Pojechałem więc do lakiernika i uzgodniłem, że zrobi zaprawkę i dorobi lakier komputerowo.
No i dorobił FG. Jak się okazało totalnie nie pasuje do mojego koloru nadwozia - jest identyczny jak kolor lakieru hyundaia do zaprawek jaki kupiłem. Dorobił mi więc lakier poprzez porównanie z elementem mojego nadwozia. Wyszedł kolor całkiem inny CS - stosowany przez Citroena. Kolor FG (forest green) na pewno nie jest kolorem mojego nadwozia, kolor ten jest ciemniejszy od mojego i lekko wpada w odcień zieleni. W całej dokumentacji samochodu i na tabliczce samochodu jest FG.
Teraz się zastanawiam jak to możliwe? Pomyłka w fabryce? A może samochód był lakierowany przez importera już w Polsce?
Jak się zastanowić, to lakierowanie całości było by nieopłacalne, więc o co chodzi?
Ruszyłem już sprawę w ASO, na początek zrobili wielkie oczy.
Zamierzam im trochę krwi napsuć, mam tylko nadzieję, że mój samochód nie jest po szkodzie transportowej :-/
Przy okazji może ktoś wie, jaka jest grubość oryginalnej powłoki lakierniczej Hyundaia?
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 12:53:55 przez Brt »

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Inny kolor w papierach i na samochodzie :-O
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Październik 2012, 18:39:43 »
Jezeli mozesz to napisz w ktorym salonie kupiles auto.

Co do powyzszego to ... tez robie wielkie oczy i nic nie powiem  :-/
Albo nie ...

W tym samochodzie juz nic mnie nie zaskoczy  :lol:

ziutek

  • Gość
[i20 PB] Inny kolor w papierach i na samochodzie :-O
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Październik 2012, 21:37:51 »
Sprawdziłem auto miernikiem. Jest jedna warstwa lakieru na pewno. Nie ma śladu uszkodzeń. Stawiam na pomyłkę w Turcji, chyba, że tabliczki z numerem VIN i kolorem montowane są dopiero w Polsce. Wykluczam winę dealera, auto odebrał z takimi papierami z Warszawy. Rozpytałem tu i tam, podobno pomyłki się zdarzają.
Tak czy inaczej wyjaśniam sprawę w salonie gdzie kupiłem auto, dam znać co ustalą.
Ogólnie z auta i obsługi w serwisie jestem zadowolony, więc nie będę nic podawał, żeby plotka nie poszła, na chwilę obecną winy dealera nie widzę.

Łukasz

  • Gość
[i20 PB] Inny kolor w papierach i na samochodzie :-O
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Październik 2012, 23:38:52 »
Ciekawa sprawa :->
Cytat: "ziutek"
Sprawdziłem auto miernikiem. Jest jedna warstwa lakieru na pewno.


To, że grubość powłoki mieści się w fabrycznym przedziale wcale nie musi oznaczać, że auto nie było ponownie lakierowane. Da się to zrobić w taki sposób by grubość mieściła się w fabrycznej normie.

ziutek

  • Gość
[i20 PB] Inny kolor w papierach i na samochodzie :-O
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Październik 2012, 14:26:22 »
Sprawa w zasadzie wyjaśniona. Lakiernik z jakim Hyundai w mojej okolicy ma podpisaną umowę na naprawy gwarancyjne twierdzi, że niezgodności kolorów są nagminne. Często kolory w opisie samochodu nie odpowiadają rzeczywistości. Tłumaczył to różnicą w procesie powstawania lakieru w różnych mieszalniach lakierów: w zależności od firmy mieszalni, gdzie zamawiany jest lakier przez hyundaia, odcienie mogą się znacznie różnić. Czyli FG od firmy A może nie zgadzać się z FG od firmy B.
Trochę pokrętne tłumaczenie, ale dla mnie jest to mało istotne w tym momencie. Znajomy fachowiec sprawdził, że  grubość lakieru zawiera się w zależności od elementów) od 80 do 150 mikronów -  nie ma nigdzie szpachli. Jak dla mnie koniec tematu, choć sprawa dziwna...

Przy okazji dokładnych oględzin samochodu wyszła sprawa super wykończenia elementów karoserii - proszę sprawdźcie sobie drzwi tylne od wewnątrz w miejscu, gdzie wchodzi do drzwi ogranicznik otwarcia drzwi. Sam ogranicznik "zatopiony" jest w czymś w rodzaju kwadratowego korka z twardej pianki, a element ten umieszczony jest w wyciętym otworze w drzwiach - można podziwiać precyzje wycięcia tego otworu. Coś jakby przecinakiem ktoś to wycinał i nawet nie oszlifował. Oczywiście pojawiła się tam miejscowa rdza. Patrzyłem w salonie na nówki i20, wszystkie mają to samo. Ciekawostka w i10 tego nie ma.
Miłego oglądania :-|

Kam-mil

  • Gość
[i20 PB] Inny kolor w papierach i na samochodzie :-O
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Październik 2012, 20:29:20 »
i10 robią w nowoczesnej fabryce w Chennai w Indiach. A jak masz i20 pięciodrzwiowego to też go robią w Indiach, ale montowany jest w Turcji, w Izmit. A taka montownia, która montuje różne modele, różnych marek - cóż, pewnie stopień automatyzacji nie jest tam wysoki. Mogą też stawiać na lokalnych dostawców - na pewno mają na kołach tureckie Pirelli, a Hindusy zakładają jakieś koreańsko-hinduskie gumy. Ustaliliśmy już, że są też różne filtry kabinowe.  Ciekawa kto dostarcza lakiery do Izmit, a kto do Chennai. Między koreańskimi a hinduskimi Getzami też są różnice.