Forum > Matrix / ix20
[Matrix] Matrix 2003 1500 crdi 82 kucyki słabo pali
qbic221:
No u mnie w zasadzie też tak odpala przy dużym mrozie za 4-5 obrotem rozrusznika, jak jest cieplej to po 2-3 obrotach. Akumulator mam roczny i w okresie zimowym i tak podładowuję go z 2 razy na miesiąc( bo rozładowuje się, czemu to nie wiem- może dlatego że jeżdżę krótkie odcinki i auto po zamknięciu ma włączony alarm?) prostownikiem impulsowym takim z Biedronki i powiedzmy jest OK. Zastanawiałem się nad wymianą świec żarowych, ale z tego co wiem są one chyba od strony podszybia i ciężki jest do nich dostęp. Jeśli ktoś z was wymieniał te świece to może podzielić się wiedzą w tym zakresie na co zwrócić uwagę i w ogóle. Jeżeli chodzi o sprawdzenie samych świec to pamiętam jak to robiłem w pasacie, wykręcenie świecy i podłączenie jej do akumulatora dawało 100% pewność czy działa czy też nie, no chyba że macie inne skuteczne sposoby na ich sprawdzenie to chętnie się dowiem. Pozdrawiam;).
melchior71:
Wymianę świec ktoś opisywał- trzeba zdemontować podszybie i mieć zgrabne łapki ;) no i trzeba uważać żeby nie ukręcić !!! Ja oddałem do mechanika bo nie mam warunków żeby samemu grzebać - przy okazji wymieni uszczelkę na kolektorze wydechowym bo ma przedmuch.
Widziałem rozmontowane podszybie u mechanika i stwierdzam że dostęp do świec żarowych jest całkiem dobry.
No i Lantra sprzedana :-( 6 lat bezproblemowego jeżdżenia - ciekawe jak będzie z Matrix-em ;-)
[ Dodano: 2014-12-23, 11:26 ]
No i nie dostanę na święta matrix-a :-( Uszkodzony jest (prawdopodobnie przepalony od środka ) taki zawór podciśnieniowy na kolektorze wydechowym .Zlokalizowany po lewej stronie kolektora - nie wiem jak to ustrojstwo się nazywa ale muszę znaleźć . Taka bańka podłączona też do turbo. Może ktoś wie jak to się fachowo nazywa i gdzie to znaleźć - najlepiej nowe + uszczelki?
Jeszcze nie odpalałem osobiście ale mechanik powiedział że po wymianie świec żarowych silnik pali na dotyk - uwierzę jak zobaczę :mrgreen: Nadmienił że wszystkie 3 były przepalone. To by tłumaczyło długi rozruch i biały dymek po odpaleniu. Stare widziałem - końcówki są osmalone i oblepione mokra sadzą - raczej nie grzały bo wyglądały by inaczej .
[ Dodano: 2014-12-24, 14:58 ]
Wyjaśniło się - to zawór EGR .Już mam kupiony i po świętach będzie wymiana .Zobaczę jak pali po wymianie tych świec żarowych.
Panowie - jak zmienić wpis w profilu żeby wykasować Lantre bo już sprzedana? Mam wpisany Santa Fe ale nie zmieniło się w podpisie samochodu - o co chodzi?
melchior71:
Dzięki za informację ;-) Faktycznie nie pomyślałem o tym że nie będzie tego w nieprzeczytanych .Dlatego zdubluje teraz ten post już z poprawką bo usunąć go nie da rady .
Ten sam problem miałem w SantaFe.Hyundai ma specyficzne alarmy fabryczne .Nie można dorobić ani do programować pilota uniwersalnego.Jeśli już to tylko oryginalny Hyundai. Trzeba uważać żeby nie zakupić z amerykańskiego rynku bo częstotliwość jest inna. Jeśli Matrix ma taki sam alarm jak SantaFe (a podejrzewam że tak) to temat był dość szeroko opisywany .Sam programowałem używany pilot kupiony na auto-złomie.I wszystko gra :mrgreen:
http://hyundaiklub.pl/for...odowanie+pilota
Nawigacja