Autor Wątek: [S-Coupe] Trzyma obr. ~1500.  (Przeczytany 11661 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

WooojaS

  • Gość
[S-Coupe] Trzyma obr. ~1500.
« dnia: 26 Wrzesień 2012, 09:19:33 »
Witam.

Dziś opiszę kolejny problem, który pojawił sie jakis czas temu. Robiłem testy, sprawdzałem i nie wiem co to może powodować.

Mianowicie, obojętne czy na gazie czy na benzynie, silnik bardzo powoli schodzi z obrotów od ~1500 do 800... Do 1500 schodzi normalnie, tak jak byc powinno a potem zatrzymuje się i bardzo powoli opada. Tak ok. pół minuty. Sprawdziłem linkę gazu ale jest ok.

Co to może być?

Spalanie mi wzosło o ok.2L.

[ Komentarz dodany przez: IgoReCzeK: 2012-10-04, 08:36 ]
Tagowanie tematu.

Offline Timon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 500
[S-Coupe] Trzyma obr. ~1500.
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Wrzesień 2012, 09:40:27 »
Wyjmij krokowca, podepnij go pod jakieś zasilanie 12V i zobacz czy się płynnie wysuwa i wsuwa w całym zakresie. Jak go przeczyścisz to też pewnie będzie lepiej. U siebie raz czyściłem, poprawa widoczna, ale chyba zrobię to jeszcze raz..

Tu jest jakiś opis ogólny z nowszego coupe:
http://forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=27&t=2033

WooojaS

  • Gość
[S-Coupe] Trzyma obr. ~1500.
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Wrzesień 2012, 11:04:38 »
A w hondzie walnięty krokowiec objawiał sie falowaniem obrotów 800-1500... tutal podtrzymuje...

Ok, dzis wieczorem to przeczyszcze :)

Offline skali

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 441
    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001998647968
[S-Coupe] Trzyma obr. ~1500.
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Wrzesień 2012, 14:43:50 »
To nie krokowiec. Myśląc logicznie odłączając krokowca problem by znikł, a po drugie krokowiec nie pracuje na ciepłym silniku.

PS. Mam tak samo odkąd go kupiłem i sie nie przejmuje, one tak mają :D

WooojaS

  • Gość
[S-Coupe] Trzyma obr. ~1500.
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Wrzesień 2012, 14:51:16 »
No własnie krokowiec działa... niestety działa. W hondzie jak juz zaczął falować to obojętne jaka była temp to zawsze falował. Może i one tak mają... ale moja scorupka kiedyś tego nie miała.

voytekk1

  • Gość
[S-Coupe] Trzyma obr. ~1500.
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Wrzesień 2012, 16:31:49 »
trzeba sprawdzić po koleji wszystko, możesz ściągnąć doprowadzenie powierza przy przepustnicy i zobaczyć jak chodzi, czy od razu po puszczeniu gazu zamyka się i nie zmienia swojego położenia. Uważaj tylko żeby Ci nic nie wypadło. Dalej możesz zobaczyć jak chodzi na ciepłym silniku przy odpietym krokowcu. Przydało by się również sprawdzić kompa czy żadnych błędów nie ma. Próbowałes resetowac kompa?

harabin

  • Gość
[S-Coupe] Trzyma obr. ~1500.
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Wrzesień 2012, 23:42:01 »
Krokowiec dziala na cieplym silniku, dlaczego mialby nie dzialac :)
Spuszczasz noge z gazu wtedy czujnik halla ustala obroty uzywajac do tego wlasnie krokowca :) Odpinanie go i ustawianie obrotow naciagiem linki jak to bylo w gaznikowcach jest niepoprawne jednak jak widac niektorzy na sile tak robia :)

Czujnik halla, czujnik temperatury wody (sa 2) jak i wlasnie walniety krokowiec moga byc przyczyną, posredni wplyw ma tez MAF czyli przeplywomierz :)
Czujnik polozenia walu odpada bo wtedy by chyba nawet nie odpalil, po lambdzie by sypalo bledami, MAP-sens tez nie bo to nie turbo.

Jeszcze jedno co to czujnik polozenia przepustnicy.

Tyle tego jest :)

WooojaS

  • Gość
[S-Coupe] Trzyma obr. ~1500.
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Wrzesień 2012, 08:14:42 »
Niestety nie sprawdziłem krokowca, bo zająłem sie innymi rzeczami. Byłem u gazownika, wymieniłem przewody i świece i o wiele lepiej jeździ, jednakże obroty nadal podtrzymuje:)

Wiem, ze duzo żądam, ale szybciej komuś z głowy zajmie napisanie gdzie się co znajduje, niż mi przeszukiwanie manuala...

Cibor

  • Gość
[S-Coupe] Trzyma obr. ~1500.
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Październik 2012, 21:24:08 »
Zobacz czy śrubka oporowa od przepustnicy nie jest zbyt dokręcona.

tomek27

  • Gość
[S-Coupe] Trzyma obr. ~1500.
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Październik 2012, 21:59:24 »
Cytat: "Cibor"
Zobacz czy śrubka oporowa od przepustnicy nie jest zbyt dokręcona.


nie może być bo w końcu spada do 800 obr.  

W lantrach jest śmieszny czujnik prędkości (w liczniku), który powoduje wzrost obrotów kiedy auto zaczyna się poruszać np z górki kiedy jest na "luzie". Obroty wzrastają z 800 do ok 1200 obr. Możliwe, że coś podobnego jest w s-coupe i jest walnięte.

Offline skali

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 441
    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001998647968
[S-Coupe] Trzyma obr. ~1500.
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Październik 2012, 13:08:30 »
Odgrzeje, ale będzie dla potomnych ;)
U mnie jest coś takiego.. Nudziłem sie jak wracałem ze Szczecina i wygląda to tak :D
 

Jak widać przy 3,5 obr/min, puściłęm gaz, wrzuciłem luz.
Spalanie w normie, nic dziwnego poza tym sie nie dzieje

Pabl0

  • Gość
[S-Coupe] Trzyma obr. ~1500.
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Październik 2012, 21:47:30 »
U mnie w J1 był walnięty czujnik położenia przepustnicy. Po wymianie obroty w normie :)

pawliksz

  • Gość
[S-Coupe] Trzyma obr. ~1500.
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Lipiec 2013, 20:03:02 »
Poruszę dalej temat.
Od nie dawna u mnie scupie  trzyma obrony na wysokim poziomie. 3-3,5-4 tys i nie chcesz zbytnio opadac tylko trzyma tak non stop. Tylko słychać jakby zasysał (jak jakiś odrzutowiec) powietrze w okolicach sil krokowego. Jak odłącze krokowy obroty odrazu spadają, ale zaczynać się dusić... Po jakimś czasie obroty spadną i zasysanie również znika. Patrzyłem czy nie ma dziur po przewodach od powietrza, ale nic nie ma.

Mogą to być jakiś czujniki wyżej opisywane?

harabin

  • Gość
[S-Coupe] Trzyma obr. ~1500.
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Lipiec 2013, 23:25:03 »
No to widzisz juz gdzie jest problem :)

No przelatujace powietrze daje zawsze jakies odglosy, :D
A może jednak łapie lewe powietrze?

Tymczasowo możesz odłączyć krokowca i ustalić obroty śrubka oporową :)
Jednak tego krokowca należy przywrócić do używalności, byś nie miał problemów np zimą  :) Do tego jeszcze nie wiem czy przypadkiem po odpieciu krokowca ECU nie przestawia sie w tryb awaryjny.

I tak moze to byc tez wina któregoś z wyzej wymienionych czujników ale zdaje sie, że nie wchodził by aż na tak wysokie obroty wiec na odległość wnioskuje ze to rypnięty krokowiec.

pawliksz

  • Gość
[S-Coupe] Trzyma obr. ~1500.
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Lipiec 2013, 19:12:32 »
Jak napisałem post, zaświtało i poszedłem i odłaczyłem krokowca i chodzi teraz jak złoto
(oczywiście na przepustnicy został podkręcony). Teraz trzeba kupić nowego... na ALL jest za 210 firmy no name, który pasuje do scoupe i do innych modeli. Wpisałem np audi 80 coupe to już ten sam był za 120pln I co zrobić?
Używki nie chce bo już 3 kupiłem i niby wszystkie były sprawne...