Autor Wątek: Palniki ksenonowe i światła dzienne a prawo  (Przeczytany 2938 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

k7s5a2

  • Gość
Palniki ksenonowe i światła dzienne a prawo
« dnia: 10 Styczeń 2009, 22:42:50 »
Witam.
Dręczy mnie pewien temat. Otóż jak powszechnie wiadomo wielu użytkowników Golfów II itp. wkłada w reflektor żarówki ksenonowe Made In China na trzonku od halogena. Co bardziej pomysłowi kupują zestawy z Allegro za 200 zł. i cieszą się z tego, że widzą wszystko ale to, że oślepiają nawet muchy lecące przed samochodem to już ich nie interesuje. Za takie coś, czyli ksenony bez spryskiwaczy i automatycznego systemu poziomowania zabierają dowód. I powinni, jestem jak najbardziej za w tym wypadku.
Ale ... Producenci (renomowani) oferują modułowe reflektory ksenonowe które same w sobie są jak najbardziej homologowane i mogą być stosowane bez żadnego "ale" w samochodach poruszających się po drogach publicznych. Oczywiście w załączonym zestawie mamy układ spryskiwacza i system poziomujący - samoczynny. I tutaj rodzi się moje pytanie ... Przeczytałem sporo artykułów na ten temat i zdania są bardzo rozbieżne. Jedni mówią, że to nielegalne inni, że można stosować.
Tak więc przechodząc do sedna spawy. Jak wiemy w Accencie I gen. jest żarówka H4 i W5W.
Czy jeśli wyjąłbym reflektor, spolerował ryflowanie na kształt koła oraz włożył w miejsce żarówki H4 homologowaną (nie z innego modelu, sprzedawaną oddzielnie) lampę soczewkową wraz z palnikiem podłączając przy tym układ poziomowania oraz spryskiwacze reflektorów byłoby to legalne ?
Z tego co wiem reflektor jest homologowany jako całość. Zastanawiam się więc czy diagnosta po sprawdzeniu poprawności działania i ustawienia reflektora przerobionego w taki sposób miałby powody aby nie zaliczyć przeglądu jeśli auto spełnia wymagania prawne ?

Druga sprawa ? Światła dzienne. Wszystko fajnie, pięknie oprócz jednego zgrzytu. Tylnych świateł pozycyjnych. Rozporządzenie ministra infrastruktury nakazuje ich automatyczne włączanie się wraz ze światłami dziennymi co samo w sobie jest kopaniem dołków pod zamkiem ponieważ jest (w mojej opinii) bezcelowe. Natomiast prawo unijne nie określa takiego obowiązku a z tego co wiem prawo to ma większą moc od prawa krajowego. Warto tutaj wspomnieć, że samochody fabrycznie wyposażone w takie światła po ich włączeniu mają wyłączone tylne św. pozycyjne. Czy one są więc nielegalne ? Na koniec dodam, że z zamontowaniem świateł dziennych poradzi sobie laik pod warunkiem, że nie musi podłączać tylnych świateł pozycyjnych. Wtedy należy się udać do elektryka samochodowego.
Chciałbym się dowiedzieć czy mieliście może kontakt z takimi przypadkami i jakie były reakcje policjantów na takie przedstawienie sprawy ?

Pozdrawiam.

kml

  • Gość
Palniki ksenonowe i światła dzienne a prawo
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Styczeń 2009, 07:18:01 »
k7s5a2, za samo grzebanie w reflektorach natychmiast powinni Ci zabrać dowód. NIE WOLNO DOTYKAĆ REFLEKTORA więc sprawa jest rozwiązana.

Bio

  • Gość
Palniki ksenonowe i światła dzienne a prawo
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Styczeń 2009, 12:34:47 »
1. szlifuj sobie lampę, szlifuj... jak można w ogóle myśleć o czymś takim :/
2. w jakich samochodach nie włączają się tylne pozycyjne?

IgoReCzeK

  • Gość
Palniki ksenonowe i światła dzienne a prawo
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Styczeń 2009, 14:33:33 »
Witam. Odnośnie świateł dziennych wszystko, albo prawie wszystko napisałem tutaj. Co do szlifowania i tak dalej, to chyba chcesz sobie zrobić samochód stricte na wyścigi, bo nie sądzę byś został dopuszczony do ruchu drogowego w drodze prawidłowego przeglądu technicznego. Nie ukrywam, że lampy z żarnikami ksenonowymi to fajna sprawa, ale dla mnie zbyt kosztowna i szkoda ładować w to tysiące złotych (reszta tanich rozwiązań adaptacyjnych to czyste "druciarstwo", choć akurat drut jest tutaj najmniej potrzebny). Pozdrawiam Igor.

Mimix

  • Gość
Palniki ksenonowe i światła dzienne a prawo
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Styczeń 2009, 18:29:07 »
Cytat: "Bio"
w jakich samochodach nie włączają się tylne pozycyjne?


szereg nowych Audi tak ma ;-) swieca swiatla dzienne, a z tylu pozycyjne nie swieca ;] z tymi ksenonami jest tak samo jak z przyciemnionymi przednimi bocznymi szybami. Niby nie mozna. Ja mam przyciemnione i kilka razy sprawdzali mi dokumenty i ani razu zaden policjant sie nie przyczepil. Ale kiedys trafi sie na upierdliwego i moze zabrac ;-) Kazdy robi to na wlasna odpowiedzialnosc ;-)


k7s5a2

  • Gość
Palniki ksenonowe i światła dzienne a prawo
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Kwiecień 2009, 15:15:39 »
Może temat troszeczkę stary ale znalazłem takie coś więc umieszczę.
Jak wiemy Sonata EF po Face Liftingu ma reflektory soczewkowe na żarówkach H7.
Znalazłem także ksenonowe lampy główne i o dziwo one nie mają soczewki.
Ciekawostka taka.
A tak taki reflektor wygląda ...
Reflektor

IgoReCzeK

  • Gość
Palniki ksenonowe i światła dzienne a prawo
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Kwiecień 2009, 18:44:41 »
Witam. Bardzo ciekawe rozwiązanie i zaskakujące jednocześnie. Ciekawe, czy na lampie są wymagane oznaczenia certyfikatów dopuszczenia do użytkowania na terenie EU? Przyznam się szczerze, że soczewka w Sonatach EF jest obarczona aberracją chromatyczną i na zamontowanej wewnątrz blendzie ulega niezbyt przyjemnemu rozszczepieniu na skrajach oświetlanego pola ( zauważyłem to szczególnie przy żarówkach BlueVision Philips'a ). Pozdrawiam Igor.

k7s5a2

  • Gość
Palniki ksenonowe i światła dzienne a prawo
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Kwiecień 2009, 21:11:33 »
Reflektor taki ma homologację europejską.
Wersje z zamontowanymi ksenonami w Europie miały automatyczną reg. świateł i spryskiwacze wysuwane w zderzaku. Było to chyba jednak wprowadzone w ostatnim roku produkcji rozwiązanie i do tego dość drogie.
Tu jest taka Sonata z owymi lampami. Widać dobrze na przednim zderzaku zamontowane spryskiwacze i brak soczewek w lampie.[/center]