Forum > Lantra / Elantra
[Elantra XD] Elantra 2.0 CRDI - Problem z odpaleniem :(
michi:
Witam
Przeglądnąłem już chyba wszystkie tematy dotyczące problemów z odpaleniem hyundaia ale jak na razie nic mi nie pomogło dlatego zakładam kolejny o podobnym problemie.
Hyundai elantra 2.0 crdi z 2002 roku. 172k km przebiegu.
Samochód jak jest zimny nie odpala, dopiero po psiknięci plakiem do filtra powietrza odpala.
Sytuacja zaczęła się jakiś czas temu i nawet po potraktowaniu plakiem nie paliło,została wymieniona pompa wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze.
Mechanik zamontował nowe czujnik położenia wału i wałka rozrządu.
Po tych zabiegach auto przejechało bez problemów około 2k km. I zaczęły się kłopoty,auto odpala tylko na plaku jak jest zimne.
W chwili obecnej żaden błąd się nie pojawia po podpięciu do komputera ;/
Akumulator jest nowy i sprawny, auto kręci ale nie pali.
Czy ktoś ma pomysł co się mogło stać ?
lukaszl86ldz:
I ja się podepnę pod temat , ojciec pojechał na działkę swoją Elantrą ten sam rok i silnik co kolegi michi,
z działki nie ma powrotu na chwilę obecną przez telefon dowiedziałem się , że aku jest w porządku , przy próbie odpalenia wszystkie kontrolki przygasają pali się tylko jakaś jedna żółta w okolicy wskaźnika ilości paliwa (żółta) i np przy włączeniu awaryjnych lub świateł pozycji coś piszczy radio chula tyle się dowiedziałem przez tel proszę o pilną pomoc Elantrowicze/Lantrowicze
gacus2004:
Już któryś raz z tym problemem w Elantrze się spotykam, ktoś na tym forum już miał ten problem i okazało się że winna była instalacja elektryczna cytuję: Wysłany: 2012-04-02, 20:56
Witam usterkę udało się usunąć i chętnie podzielę się co było przyczyną.Mianowicie pod maską samochodu z prawej strony tam gdzie są przekazniki idzie wiązka kabli i jeden z tych kabli był przetarty a także ta kostka biała z wiązką kabli,w niej są styki i te styki były zasniedziałe i poluzowane mechanik 5 dni walczył rozebrał całą instalkę a wreszcie znalazł.Nawet podpięcie komputera nic nie dało taka błachostka a taki duży problem tyle dni roboty ale auto pali super i śmiga że aż miło tylko śmierdzi mi ropą silnik bo jak sprawdzał pompę to dużo wylał i strasznie śmierdzi ciekawe czy ten smród odparuje czy trzeba czyścić silnik?przynajmniej mam nowe wiązki kabli koszt nie był mały bo 350 zł ale chyba za ten stracony czas i znalezienie tej usterki,gdzie inni mechanicy chcieli wtryski wymieniać i pompę wtryskową to stosunkowo nie duża cena tak mi się wydaję.
_________________
cupra85
michi:
Czytałem, to również, dziś auto wyjechało od elektryka, coś pogrzebał, wyciął starą wiązkę od alarmu(ten kto go wycinał był skończonym matołem), ale mówi że to na 99% nie miało z tym nic wspólnego ;/
Ale może trzeba będzie go odstawić jeszcze raz do jakiegoś mniejszego "zakładu" -zobaczymy i tak to już kupę kasy kosztuje to wypadało by zrobić :)
Są jeszcze jakieś inne pomysły ?
Dodam, że auto nie straciło mocy bo jak się wciśnie to jedzie.
Podczas odpalania na ciepłym aucie słychać że to nie jest to i jednak się trochę męczy. Przed wystąpieniem problemu auto po zgaśnięciu kontrolki od świec zapalało od strzału, bez problemów bez męczenia się ;/
A i mam jeszcze jedno pytanie, orientujecie się może czy w elantrze była montowana dwumasa ?
lukaszl86ldz:
dziś pojechałem zobaczyć Elantrę na działkę ojciec przez tel powiedział , że trzasnął jakiś bezpiecznik pod maską 30A dziś nie dało nigdzie kupić , pojechałem więc na działkę okazuje się , że padł bezpiecznik 30 A kostkowy znajdujący się po stronie pasażera (prawa) mała skrzyneczka są tam 4 bezpieczniki
ale czy to może być powodem , że Ela nie odpala w ogóle ?
Nawigacja
[#] Następna strona