Forum > Lantra / Elantra
Elantra 1,6 2000r
gonzales:
Witam, nosze sie z zamiarem kupna Elantry z silnikiem 1600 cm z 2000 roku, koniecznie z klimatyzacja. Chcialbym dowiedziec sie czegos na temat bolaczek jak rowniez zalet tego samochodu. Czy bedziecie tak mili i podpowiecie cos?
Z gory serdecznie dziekuje.
PS
Moze ktos podpowie jaka moze byc cena takiego samochodu? Oczywiscie cena zalezy od stanu samochodu, ale tak srednio. Jakie wydatki beda mnie czekac po zakupie ( z tych pewnych czyli wymiana plynow, filtrow i paska)
Bard13:
Proponuję silnik 2.0, taki jaki mam ja.
Wbrew pozorom nie pali jak smok (w trasie koło 75-8-5/100, w mieście max 10, stwierdzone empirycznie przez 8 lat jazdy).
Wygodny i dynamiczny samochód, dobrze wyposażony (ja mam klimę, pełną elektrykę)
Samochód zaniedbany przeze mnie nie chce się popsuć, zawieszenie w 12 letnim samochodzie wymaga wymiany gumek.
Generalnie brać, ale naprawde zastanów się nad większym silnikiem
gonzales:
ale masz 12 letnia Elantre?
no i w sygnaturce masz silnik 3,3 :)
Bard13:
Mam 2 Hyundaie.
Teraz jeżdżę Sonatą 3.3, zanim kupiłem miesiąc temu za główny samochód robiła Lantra 2.0.
I doczeka się dożywocia u mnie jako drugi samochód.
Nie chce się psuć, sprzedać za pieniądze się nie da, a drugi samochód się przydaje
MacMac:
Kupić. Jeżdżę pół roku Elantrą 1.6 (XD), świetne auto. Być może i silnik 2.0 byłby lepszy, w końcu koni nigdy za wiele ;) Wady to tylko pierdoły, od 130 km/h nieco głośno (ale bez przesady), nie widać kufra (sedan) co utrudnia parkowanie, ale tylko z początku. No a zalet cała masa, przyzwoity komfort jazdy, spalanie ok. (9l LPG w cyklu mieszanym 50/50) dużo miejsca w środku, niezłe wyposażenie, ten model (Elantra III lub XD) był produkowany tylko w wersjach raczej bogatych, silnik 107KM przy masie 1250kg nawet daje radę, chociaż jak już pisałem zawsze te parę koni więcej czasami by się przydało. Póki co nic się nie psuje, oleju nie ubywa (ani trochę- przejechałem nią niecałe 10kkm !). Cena takiego rocznika to okolice 15tys. zł., oczywiście i tańsze też się pokazują na allegro, ale też nie wiadomo jaki jest ich stan. Generalnie blachę mają w porządku, o ile się nie mylę, to Elantra III ma już pełny ocynk. Przy zakupie zwrócić uwagę na skrzynię, zwłaszcza jak wchodzi 2-gi bieg przy szybkiej zmianie (to taka tradycja Hyundaiów że lubi zgrzytnąć, ale lepiej oczywiście jakby nie dziamgotała ;) ). Warto posłuchać też zimnego silnika, lubią stukać hydrauliczne popychacze zaworów, jak stukanie szybko mija, to ok., gorzej jak cały czas stuka. No a po zakupie standard - rozrząd, olej, sprawdzić klocki/tarcze i heja :)
PS. Za wymianę rozrządu w ASO (Bełchatów) zapłaciłem 220 PLN za części oryginalne + 200 PLN robocizna. Myślę że jest to baaardzo dobra cena :)
Nawigacja
[#] Następna strona