Kupić. Jeżdżę pół roku Elantrą 1.6 (XD), świetne auto. Być może i silnik 2.0 byłby lepszy, w końcu koni nigdy za wiele
Wady to tylko pierdoły, od 130 km/h nieco głośno (ale bez przesady), nie widać kufra (sedan) co utrudnia parkowanie, ale tylko z początku. No a zalet cała masa, przyzwoity komfort jazdy, spalanie ok. (9l LPG w cyklu mieszanym 50/50) dużo miejsca w środku, niezłe wyposażenie, ten model (Elantra III lub XD) był produkowany tylko w wersjach raczej bogatych, silnik 107KM przy masie 1250kg nawet daje radę, chociaż jak już pisałem zawsze te parę koni więcej czasami by się przydało. Póki co nic się nie psuje, oleju nie ubywa (ani trochę- przejechałem nią niecałe 10kkm !). Cena takiego rocznika to okolice 15tys. zł., oczywiście i tańsze też się pokazują na allegro, ale też nie wiadomo jaki jest ich stan. Generalnie blachę mają w porządku, o ile się nie mylę, to Elantra III ma już pełny ocynk. Przy zakupie zwrócić uwagę na skrzynię, zwłaszcza jak wchodzi 2-gi bieg przy szybkiej zmianie (to taka tradycja Hyundaiów że lubi zgrzytnąć, ale lepiej oczywiście jakby nie dziamgotała
). Warto posłuchać też zimnego silnika, lubią stukać hydrauliczne popychacze zaworów, jak stukanie szybko mija, to ok., gorzej jak cały czas stuka. No a po zakupie standard - rozrząd, olej, sprawdzić klocki/tarcze i heja
PS. Za wymianę rozrządu w ASO (Bełchatów) zapłaciłem 220 PLN za części oryginalne + 200 PLN robocizna. Myślę że jest to baaardzo dobra cena