Autor Wątek: [Elantra XD] Elantra 1,6 2000r  (Przeczytany 2714 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gonzales

  • Gość
Elantra 1,6 2000r
« dnia: 20 Czerwiec 2008, 09:41:21 »
Witam, nosze sie z zamiarem kupna Elantry z silnikiem 1600 cm z 2000 roku, koniecznie z klimatyzacja. Chcialbym dowiedziec sie czegos na temat bolaczek jak rowniez zalet tego samochodu. Czy bedziecie tak mili i podpowiecie cos?
Z gory serdecznie dziekuje.

PS
Moze ktos podpowie jaka moze byc cena takiego samochodu? Oczywiscie cena zalezy od stanu samochodu, ale tak srednio. Jakie wydatki beda mnie czekac po zakupie ( z tych pewnych czyli wymiana plynow, filtrow i paska)
« Ostatnia zmiana: 02 Sierpień 2020, 18:17:34 przez Brt »

Bard13

  • Gość
[Elantra XD] 1,6 2000r
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Czerwiec 2008, 10:20:11 »
Proponuję silnik 2.0, taki jaki mam ja.
Wbrew pozorom nie pali jak smok (w trasie koło 75-8-5/100, w mieście max 10, stwierdzone empirycznie przez 8 lat jazdy).
Wygodny i dynamiczny samochód, dobrze wyposażony (ja mam klimę, pełną elektrykę)

Samochód zaniedbany przeze mnie nie chce się popsuć, zawieszenie w 12 letnim samochodzie wymaga wymiany gumek.
Generalnie brać, ale naprawde zastanów się nad większym silnikiem

gonzales

  • Gość
[Elantra XD] 1,6 2000r
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Czerwiec 2008, 11:20:11 »
ale masz 12 letnia Elantre?
no i w sygnaturce masz silnik 3,3 :)

Bard13

  • Gość
[Elantra XD] 1,6 2000r
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Czerwiec 2008, 11:34:30 »
Mam 2 Hyundaie.
Teraz jeżdżę Sonatą 3.3, zanim kupiłem miesiąc temu za główny samochód robiła Lantra 2.0.
I doczeka się dożywocia u mnie jako drugi samochód.
Nie chce się psuć, sprzedać za pieniądze się nie da, a drugi samochód się przydaje

MacMac

  • Gość
[Elantra XD] 1,6 2000r
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Czerwiec 2008, 22:45:40 »
Kupić. Jeżdżę pół roku Elantrą 1.6 (XD), świetne auto. Być może i silnik 2.0 byłby lepszy, w końcu koni nigdy za wiele ;) Wady to tylko pierdoły, od 130 km/h nieco głośno (ale bez przesady), nie widać kufra (sedan) co utrudnia parkowanie, ale tylko z początku. No a zalet cała masa, przyzwoity komfort jazdy, spalanie ok. (9l LPG w cyklu mieszanym 50/50) dużo miejsca w środku, niezłe wyposażenie, ten model (Elantra III lub XD) był produkowany tylko w wersjach raczej bogatych, silnik 107KM przy masie 1250kg nawet daje radę, chociaż jak już pisałem zawsze te parę koni więcej czasami by się przydało. Póki co nic się nie psuje, oleju nie ubywa (ani trochę- przejechałem nią niecałe 10kkm !). Cena takiego rocznika to okolice 15tys. zł., oczywiście i tańsze też się pokazują na allegro, ale też nie wiadomo jaki jest ich stan. Generalnie blachę mają w porządku, o ile się nie mylę, to Elantra III ma już pełny ocynk. Przy zakupie zwrócić uwagę na skrzynię, zwłaszcza jak wchodzi 2-gi bieg przy szybkiej zmianie (to taka tradycja Hyundaiów że lubi zgrzytnąć, ale lepiej oczywiście jakby nie dziamgotała ;) ). Warto posłuchać też zimnego silnika, lubią stukać hydrauliczne popychacze zaworów, jak stukanie szybko mija, to ok., gorzej jak cały czas stuka. No a po zakupie standard - rozrząd, olej, sprawdzić klocki/tarcze i heja :)
PS. Za wymianę rozrządu w ASO (Bełchatów) zapłaciłem 220 PLN za części oryginalne + 200 PLN robocizna. Myślę że jest to baaardzo dobra cena :)

mihu_24

  • Gość
[Elantra XD] 1,6 2000r
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Czerwiec 2008, 00:00:35 »
Hyundaia nie wypada nie kupić!!!
Jeżeli ktoś nie ma wprowadzonej blachy w łeb w postaci folksa lub łopla to zawsze się znajdzie w normalnej motoryzacji <hahaha> .
A tak na poważnie: ostatnio "miałem awarię" vw pasiat 1,8 tulbo "01 padł po drodze z wysp do naszego kraju.Jeszcze nie wiem co sie ztało ale wkrótce się dowiem....
Tak nawiaskiem...
Bierz go jeżeli stwierdzisz,że Ci pasuje...

Ino bene kup - hehe

rufuz

  • Gość
hmm ja kupilem dokladnie taka sama elantre
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Lipiec 2008, 14:46:03 »
Pare dni temu kupilem dokladnie taka sama elantre 1.6 2000r z 97 tys przeiegiem. Co do ceny to nie moge sie wypowiedziec bo kupilem to auto w Danii za 50 tys koron czyli ok 20 tys zł. ale po kilku jazdach probnych moge powiedziec ze miejsca jest duuuuzzzzzzooo (mam 183 wzrostu) zarowno z tylu jak i z przodu. Siedzenia sa bardzo dobre jak na mnie. Mialem ten plus ze kupilem elantre z calkiem niezlym audio - blaupunkt z wysuwanym panelem. Zawieszenie jak dla mnie w porzadku. Wyposazenie jak na to auto b.dobre - klima jest, elektryczne luterka sa, elektryczne wszystkie szyby sa. Faktycznie przy predkosciach pow 130 robi sie nieco za glosno ale nie az tak. Planuje wygluszyc sobie dodatkowo specjalna mata wygluszajaca. Pamietam kiedy pracowalem w montowni autobusow to zakladalem wlasnie takie maty w komorach silnika. Poprzednio jezdzilej seicento 1.1 i tam dopiero robilo sie glosno jak jechalem 120. W sumie moge jeszcze dodac ze jak na 114 KM mocy to silnik moglby byc nieco bardziej dynamiczny.
Co mnie jeszcze wkurza w elantrze to parujace szyby ale to nic w seicento tez mi parowaly he he he.
Co do spalania to wydaje mi sie ze nie pali chyba az tak duzo bo kiedy bralem to auto na jazdy probne to wskaznik paliwa byl juz na przedostatniej kresce i po przejechaniu ok 100 km nie zapalila sie rezerwa.
acha i jeszcze jedno mieszkam niedaleko morza - slone powietrze. Jak mowili mi znajomi dunczycy to tutaj zdarza sie ze dosc szybko samochody zaczyna korozja łapać.
Elantre sprawdzalem dokladnie i nic zadnego ogniska korozji w 8 letnim aucie.