Autor Wątek: [Tucson] Porównanie jazdy Tucsonem: diesel 2.0 140 km vs ben  (Przeczytany 15189 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bednar

  • Gość
[Tucson] Porównanie jazdy Tucsonem: diesel 2.0 140 km vs ben
« dnia: 13 Sierpień 2012, 22:20:53 »
Przymierzam się do zakupu Tucsona, ale nie zdecydowałem czy benzyna (+LPG:) czy diesel (oba w wersji 2.0 140 koni). Oczywiście za i przeciw obu znam bardzo dobrze, a także zalety i wady instalacji LPG (z własnego doświadczenia).

Jeździłem obydwoma wersjami dla porównania, ale bardzo krótko.
Spostrzeżenia mam takie. Benzyna na wysokich obrotach nawet kogut, ale przyspieszanie na 3 biegu z 2000 na 3000 nieszczególne (jak w mojej Astrze 1.6 16v).
Diesel cichy jak na grzechotnika, przyspieszenie pod górę z 2000 na 3000 obrotów na trójce bez szału, ale lepiej niż benzyna.

Chciałbym poznać wasze opinie na temat elastyczności, przyspieszenia, radzenia sobie pod stromą górę z 3 osobami i bagażem (czy w benzyniaku trzeba redukować do dwójki?), czy w dieslu jeżdżąc po mieście straszeni się namacham lewarkiem, itp.

Fajnie by było gdyby wypowiedział się ktoś kto jeździł obydwoma wersjami.
Przy okazji czy ktoś ma wykresy charakterystyki momentu tych silników (benzynę znalazłem, ale diesla nie)? O kosztach użytkowania nie mówmy, bo to inna kwestia.

[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2012-08-14, 11:00 ]
Tagowanie tematu

llcoolm

  • Gość
[Tucson] Porównanie jazdy Tucsonem: diesel 2.0 140 km vs benzyna 2.0 141 km
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Sierpień 2012, 08:19:06 »
skoro kolega znalazł charakterystykę benzyny to bardzo chętnie bym zobaczył  :-)
nie zapominajmy jeszcze jest 2.7 benzyna  ;-)

bednar

  • Gość
[Tucson] Porównanie jazdy Tucsonem: diesel 2.0 140 km vs benzyna 2.0 141 km
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Sierpień 2012, 08:50:26 »
O ile się nie mylę to slinik benzynowy 2.0 141 km jest na trzeciej od końca stronie poniższego dokumentu u nazywa się BETA-2.0D
http://hyundaiengine.com/data/ENGINE%20CATALOG.pdf

Ale diesla 140 km nie mogę tam znaleźć.
Sądzę, że w tym katalogu są tylko aktualnie produkowane silniki. Może ktoś ma starszą wersję katalogu.

[ Dodano: 2012-08-14, 08:52 ]
Pewnie 2.7 benzyna byłby spoko, ale ... w USA (paliwo cena naszego dzielone przez 2). Poza tym przy sprowadzaniu akcyza powyżej 2 litrów to zdaje się 18%, a koszty serwisowania V6 chyba mogą być bolesne.

[ Dodano: 2012-08-24, 12:24 ]
hmmm,
cisza....
a może się ktoś wypowie nt. dynamiki silnika 2.0 benzyna, jak przyspieszenie, elastyczność, wyprzedzanie, itp??
bardzo jestem ciekaw, bo przy obecnych cenach ropy zaczyna ciągnąć mnie do tej wersji + LPG
Bednar

michal1142

  • Gość
[Tucson] Porównanie jazdy Tucsonem: diesel 2.0 140 km vs benzyna 2.0 141 km
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Marzec 2013, 11:56:49 »
Widzę w danych Diesle od 113 KM do 150 KM.
Benzyna to 140 KM

W danych testowych widzę małą różnicę w spalaniu nawet około 1l/100 km. Czy zatem warto biorąc pod uwagę fakt, ze w mocniejszych wersjach wysokoprężnych mamy filtr cząstek stałych (zmora)?

bednar

  • Gość
[Tucson] Porównanie jazdy Tucsonem: diesel 2.0 140 km vs benzyna 2.0 141 km
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Kwiecień 2013, 14:48:15 »
Tak samo sobie pomyślałem i kupiłem zagazowanego benzyniaka 2.0. Pali gazu dużo (zwłaszcza w mieście, patrz statystyki w stopce), ale jazda wychodzi ok 15-18 zł/100km taniej niż dizlem. No i naprawy tańsze (nawet wliczając możliwość wypalenia uszczelki pod głowicą z powodu LPG) bo brak dwumasy, DPF, pompy wtryskowej, wtryskiwaczy CR).

Fakt, że nie ma takiego momentu jak CRDi, ale za to szerszy zakres obrotów (mniej mieszania lewarkiem w mieście, gdzie w większości jeżdżę). No i dźwięk trochę milszy.
Na autostradzie nawet przy 140 km/h wg. mnie jest dosyć cicho (mam porównanie z Astrą 1.6 16v). Przy prędkości od 100 km/h elastyczność na 5-tym biegu jest niezła.

michal1142

  • Gość
[Tucson] Porównanie jazdy Tucsonem: diesel 2.0 140 km vs benzyna 2.0 141 km
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Kwiecień 2013, 22:51:11 »
No to wciąż jestem w kropce co wybrać....

Offline bobek310

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 268
[Tucson] Porównanie jazdy Tucsonem: diesel 2.0 140 km vs benzyna 2.0 141 km
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Kwiecień 2013, 20:31:11 »
Ja mam diesla w wersji 140 kM i jak na razie (jeżdżę nim już rok) sobie chwalę. Pewnie dlatego, że (odpukałem w niemalowane) nie miałem z nim żadnych większych problemów. Przy zakupie - wydaje mi się - że nieważne jaki kupisz - czy diesla, czy benzynę. Do jednego, czy drugiego (charakterystyka) po pewnym czasie się przyzwyczaisz. Nauczysz się wykorzystywać jego walory np. przy wyprzedzaniu kombinację: skrzynia+moc silnika+jego elastyczność itd. Wcześniej jeździłem 68 kM Felicją i wyprzedzałem nie takie auta - wszystko technika jazdy. Ja bym się skupił na stanie technicznym, przebiegu, historii serwisowej itp.

michal1142

  • Gość
[Tucson] Porównanie jazdy Tucsonem: diesel 2.0 140 km vs benzyna 2.0 141 km
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Kwiecień 2013, 22:44:39 »
Historia egzemplaża, to podsdtawa. Nie kupie grata z skręconym licznikiem, który stał u turasów w komisie

W przypadku diesla odstrasza trochę filtr cząstek stałych, ale podejrzewam, że juz nie jest wydatkiem na poziomie 10 tyś.

Offline bobek310

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 268
[Tucson] Porównanie jazdy Tucsonem: diesel 2.0 140 km vs benzyna 2.0 141 km
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Kwiecień 2013, 17:58:43 »
Wymiana filtra cząstek stałych na nowy, to zależnie od serwisu-warsztatu to myślę koszt 2-3 tys zł. Wyrzucenie filtra to można już zrobić od ok 1 tys zł. Za 1,5 - 2 tys zmieniają ustawienia w komputerze i dają gwarancję. Na razie interesowałem się tylko tym tematem dla poszerzenia wiedzy - czytając w internecie, a w szczególności oferty na allegro. Jeżeli ktoś będzie faktycznie coś takiego robił - to proszę opisać na forum.