Autor Wątek: [Lantra J2] Kilka problemów (elektryka).  (Przeczytany 6418 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wloczykij78

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów (elektryka).
« dnia: 08 Sierpień 2012, 12:46:19 »
Witam serdecznie. Lantra J2 Wagon, 1.6 GLS, 114KM, rynek niemiecki.

Jako, że mechanicy w mojej mieścinie to same d... wołowe, a elektromechanicy zgodnie twierdzą, że nie robią niczego, co wyszło spod małych żółtych rączek, zastanawiam się, czy jestem w stanie sam to ustrojstwo ponaprawiać.

1. Problem z centralnym - po której zimie i pewnie siłowym otwarciu przymarzniętego zamka, centralny czasem nie działa przy otwieraniu drzwi od zewnątrz - muszę zamknąć zamek przy klamce (od środka), i od środka go otworzyć (od środka działa zawsze). Czasem bywa i tak, że przez kilka dni działa bez zarzutu. co może być przyczyną? Stawiam, że gdzieś styku nie ma.

2. Podnośnik przedniej szyby (od strony kierowcy) - rzadko udaje się szybę zamknąć prawidłowo, silniczek krzywo ciągnie (jakby z jednej strony był za duży opór), w efekcie czego albo przycinam uszczelkę, albo szyba "wyjeżdża" z ramy okna. w dół bezproblemowo. Prowadnica, czy silniczek się kończy?

Dam radę samodzielnie rozebrać boczek drzwi i go złożyć, bez pomocy drugiej pary rąk? Przy okazji mam klamkę do wymiany, ale tu to juz chyba nawet boczku rozbierać nie trzeba.

3. Przerywacz wycieraczek - generalnie chodzą normalnie, szybkość mogę przełączać, ale nie działa tryb przerywanej pracy. Po włączeniu trybu wycieraczki machną raz, wyłączają się, i nie włączają się znowu. Czyżby szlag trafił przerywacz? I gdzie on się znajduje, tzn czy od środka kokpit trzeba ściągać, czy od silnika da radę?

Offline waldi678

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 95
[Lantra J2] Kilka problemów (elektryka).
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Sierpień 2012, 18:22:27 »
hej


punkt 1 niemam poecia co to może byc
punkt2. myslę że sam sobie dasz radę z boczkiem i musisz zobaczyć co jest , często rdzewieją prowadnice szyby, lub mechanizm elektryczny równo nie zwija linki , jesli  chcesz mam kompletny mechanizm ( nawet razem z drzwiami i uszczelkami) do przedania
punkt3  może byc uszkodzony albo przełącznik w kierownicy , albo przerwyacz który znajduje się pod kierownica nad bezpiecznikami, jeśli wymiana to tez mam . pozdrawiam

Offline Timon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 500
[Lantra J2] Kilka problemów (elektryka).
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Sierpień 2012, 18:47:07 »
1. Obstawiałbym zabrudzony zamek. Mi się zabrudził do tego stopnia, że od zewnątrz nie mogłem klucza przekręcić. Po wyczyszczeniu centralny zaczął o wiele lepiej chodzić.

2. A może uszczelka przy szybie jest nierówno zużyta i z jednej strony opór jest o wiele większy?

3. A powiedz czy jak wyłączysz wycieraczki to zjeżdzają w dół do normalnej pozycji, czy staną tam gdzie akurat są jak je wyłączasz.

wloczykij78

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów (elektryka).
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Sierpień 2012, 19:55:16 »
Cytat: "Timon"
1. Obstawiałbym zabrudzony zamek. Mi się zabrudził do tego stopnia, że od zewnątrz nie mogłem klucza przekręcić. Po wyczyszczeniu centralny zaczął o wiele lepiej chodzić.


Hm, może być - wszak cholerstwo nie działa tylko od zewnątrz, więc to nie siłownik - jaka w ogóle jest zasada działania zamka, tj. co dokładnie daje impuls do siłownika?

Cytat: "Timon"

3. A powiedz czy jak wyłączysz wycieraczki to zjeżdzają w dół do normalnej pozycji, czy staną tam gdzie akurat są jak je wyłączasz.


Zatrzymują się tam, gdzie powinny. Przy pracy przerywanej, po prostu machną raz, wracają do pozycji wyjściowej i dalej już nic, jakby były wyłączone. słychac nawet jakiś stycznik, ale nie pamiętam teraz w którym momencie - ale chyba po zjeździe na dół. Olałbym to, ale trochę wkurza przy słabym deszczyku machanie co jakiś czas "ręcznie".

Offline Timon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 500
[Lantra J2] Kilka problemów (elektryka).
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Sierpień 2012, 20:49:54 »
1. Mnie jakie licho pokusiło zimą by prysnąć "zapobiegawczo" odmrażaczem do zamka w zamek. Zaczął chodzić jeszcze gorzej - myślałem, że przez mrozy. Później zaciął się całkiem. Od środka otwieranie poprzez słupek bez większych oporów. Po wyjęciu go i przesmarowaniu jakimś olejem w sprayu i sprężonym powietrzem działa idealnie. Drugi też tak przeczyściłem (tym razem wd40) tylko już bez wyciągania go z drzwi i działa teraz bardzo delikatnie. A sama zasada centralnego jest prosta - jak otwierasz drzwi kierowcy czy to słupkiem czy kluczykiem mechanicznie podnosi się w drzwiach drucik (taki co idzie bezpośrednio do tego słupka), który podaje sygnał elektryczny na pozostałe 3 siłowniki. Jak zamek był zabrudzony to stawiał większy opór - więc ten mechaniczny ruch mógł być krótszy przez co nie wyłapywany przez to coś co go powinno zarejestrować i podać sygnał do reszty siłowników. Zajrzyj tu: http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=159 .

3. W takim przypadku nie mam pomysłu. Gdzieś czytałem, że w Ponym za to odpowiada sterownik, który odpowiada również za prawidłową pracę zegarka. Na bank znajduje się on pod siedzeniem kierowcy, bo słychać z pod siedzenia cykanie przy wyłączaniu i załączniu wycieraczek w trybie pracy z przerwą INT.

esox

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów (elektryka).
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Sierpień 2012, 08:32:17 »
a wiec tak 1.centralny to coś koło sterownika spróbuj szybciej kluczykiem lewo prawo. 2. prowadnice szyb do wymiany em zobacz czy uszczelka nie wyskoczyła.. a 3 to modul t.a.c.u znajduj sie pod radiem.. i to na tyle:)