Taki wniosek nasuwa się po przeanalizowaniu aktualnych danych sprzedażowych marki Hyundai i Kia z rynku niemieckiego. Po pierwszym półroczu firmy zapewniły sobie udział rynkowy na poziomie łącznie około 4,9%.W pierwszym półroczu zarejestrowano w Niemczech łącznie ponad 52 800 samochodów osobowych marki Hyundai (+17,4%) oraz 27 700 aut z logo Kia (+50%). Dla porównania, cały rynek odnotował w omawianym okresie wzrostu wolumenu o 0,7%.
Udział rynkowy przypadający na Hyundaia wyniósł po pierwszym półroczu 3,2%, wobec 2,8% w analogicznym czasie roku poprzedzającego. Kia osiągnęła natomiast wynik na poziomie 1,7% (1,1%).
Najchętniej kupowanymi przez niemieckich klientów modelami w gamie marki Hyundai i Kia były odpowiednio i30 oraz cee'd.
W samym tylko czerwcu bieżącego roku siostrzane marki Hyundai i Kia miały udział w rynku niemieckim na poziomie łącznie 5,1%.
Źródło: http://www.samar.pl