Autor Wątek: [Getz TB] [Getz TB] Światła do jazdy dziennej  (Przeczytany 18445 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jergar

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 71
[Getz TB] Światła do jazdy dziennej
« dnia: 31 Grudzień 2011, 11:56:18 »
Czy może ktoś montował swiatła do jazdy dziennej w miejscu halogenów i jakie polecacie dzięki za informacje i pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 17:52:14 przez Brt »

NieAmator

  • Gość
[Getz] Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Styczeń 2012, 11:43:31 »
Ktoś montował do i20 w zderzak

Kurako

  • Gość
[Getz] Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Styczeń 2012, 14:00:31 »
z tego co wiem to na stronie HFP był tutorial.. zaraz podrzuce linka :)

[ Dodano: 2012-01-02, 14:12 ]
MANUAL - JAK ZAMONTOWAĆ HALOGENY W Hyundaiu Getzie rok 2004
ver 1.0

Jak wiadomo, na rynek polski trafiały egzemplarze bez halogenów, jedynie w wysokich wersjach wyposażenia były one dostępne. Można było też domówić halogeny w ASO ale koszt takiego przedsięwzięcia to kwota około 900 zł:
- 700 zl zestaw
- 200 zł robocizna

Trochę drogo zważywszy na fakt iż samemu można to zrobic za dużo mniejsze pieniądze. W tym manualu zamierzam przedstawić sposób na samodzielny montaż halogenów.

Zacznijmy od początku:


Każdy fabryczny Getz bez halogenów fabrycznych nie ma kompletnej instalacji elektrycznej ale i tak jest dużo, bo mamy wyprowadzenie na przycisk w kokpicie oraz miejsce na przekaźnik w skrzynce bezpiecznikowej oraz powiązania ze światłami drogowymi takie, które spełniają warunki przepisów (nie można uruchomić halogenów bez włączenia przynajmniej świateł pozycyjnych).

Etap 1 - zakup

LAMPY
W internecie znalazłem parę sklepów z halogenami do Getza : Cabodo.pl
Niestety cena nie obejmuje żarówek.

ŻARÓWKI
A te są dosyć trudne do kupienia. Na wszelki wypadek podam typ żarówki: H27W/2


PRZYCISK
Jak wygląda każdy wie, w ASO kosztuje koło 70 zł, na szrotach po 30-40 zł
UWAGA - pasuje też przycisk do tylnego światła (ja taki kupiłem bo do przednich nie mogłem znaleźć)

PRZEKAŹNIK


W ASO zapłaciłem 44 zł za niego i tutaj tez UWAGA - pytajcie nie o przekaźnik do świateł przednich halogenowych tylko o przekaźnik do np. klaksonu czy wentylatora, bo w swoim programie oni to mają jako różne przekaźniki i mówią, że nie ma na stanie).

KABLE, KONNEKTORY ITP.
x2 - służy do wyzerowania - 2x bo 2 światła - koszt 0,30 gr za sztukę

x2 - do wpięcia 2 kabli w skrzynkę bezpiecznikową 0,20 gr za sztukę

x4 - do podpięcia halogenów 0,30 gr za sztukę

Kable: przy moim podłączeniu potrzeba dokładnie 8 m kabla np. czerwonego i metr kabla np. czarnego
kabel : linka 1.2 mm średnicy

(dokładne fotki wsuwek dodam w kolejnej wersji dokumentu bo nie mam ich przy sobie)

UWAGA!
Do podłączenia halogenów zastosowałem wsuwki ponieważ znalezienie wtyczek do tych halogenów jest prawie niemożliwe (taki sposób zasugerowali mi w ASO - też nie mieli wtyczek)

Ja halogeny, 2 żarówki oraz przycisk kupiłem na allegro za 350 zł

Etap 2 - Montaż

1. Rozebrać konsolę środkową - opisy na forum, wyjąć zaślepkę oraz w miejsce zaślepki włożyć przycisk, złożyć.

2. Zdjąć plastikową zasłonę pod kierownicą (tą z półeczką) - trzyma się na 3 śrubach - jak odkręcić każdy sobie poradzi Zdjąć cięgno do otwierania maski i całość wyjąć (są 3 zatrzaski). Skrzynka z bezpiecznikami jest już teraz dobrze widoczna.

3. Wyjąć wtyczkę oznaczoną na rysunku poniżej:
http://img.iap.pl/s/307/200934/Edytor/Image/getz/porady/1/6.jpg
Wyprowadzenia odpowiedzialne za światła halogenowe oznaczone są strzałkami, dla jasności jeszcze rysuneczek

(pola czerwone to miejsca gdzie należy wpiąć kable)
Należy teraz kabel 8 m (u mnie był czerwony uciąć tak by jeden miał 3m a drugi 5m, zdjąć izolacje oraz włożyć 2 wsuwki, następnie włożyć wtyczkę z powrotem do gniazda (upewnić się, że kable siedzą solidnie i nie wypadną)

4. Ciągniemy kable do silnika. Jest parę wersji którędy najlepiej. Ja poszedłem drogą taką: zdjąłem boczek plastikowy ten co jest pod skrzynką bezpiecznikową, tamtędy kable, potem pod dywanikiem, pod konsolą, do miejsca gdzie pasażer trzyma nogi. Tam jest gumowy korek:

Nacinamy korek. Przeciągamy kable, ja zdobiłem to tak:


 
Mamy już kable prądowe prawie przeciągnięte.
Teraz dla większej wygody lepiej zdjąć zderzak. Trzyma się na:
6 wkrętów od dołu, 4 śruby przy atrapie (klucz 10), po 3 śruby z każdej strony przy nadkolach (klucz 8) oraz 2 śruby zaraz na początku zderzaka na wysokości łączenia koło nadkola (jak porozkręcacie nadkole to je zauważycie) - również klucz 8. Po odkręceniu wszystkiego należy zdjąć zderzak z prowadnic (czyli po prostu pociągnąć w stronę przodu).
Po zdjęciu natychmiast zauważamy że miejsce mocowania halogenów jest do zderzaka (4 wkręty), przeszkadza nam tylko kawałek czarnej osłony:

Dla ułatwienia należy wyjąć czarną atrapę (trzyma się na 4 śruby i masę zatrzasków) oraz wyciąć otwory pod halogeny. Następnie zamontować halogeny za pomocą wkrętów - należy uważać by nie przebić się na 2 stronę - mi prawie się udało.

Światła się trzymają. Teraz trzeba zrobić kable zerowe. Dla lewego halogenu miejsce do wkręcenia znajduje się zaraz za światłem, obrabiamy tylko kabel. Z jednej strony

a z drugiej wsuwka

Długość kabla w tym wypadku to jakieś 20 cm.
Z prawej strony najbliższe miejsce jakie znalazłem było pod akumulatorem:

i tak samo zarabiamy.
Kable prądowe ciągniemy do świateł, zarabiamy.
Zakładamy zderzak, podłączamy końcówki do żarówek, oklejamy taśmą by nie dostała się woda, lub używamy termokurczliwej rurki.
Prawie gotowe, zostało włożenie przekaźnika w skrzynkę bezpiecznikową pod kierownicą.
 
EFEKT


poradnik przeklejony ze strony www.hyundaifanklub.pl    by ELE-T[/i]

Offline jergar

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 71
[Getz] Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Styczeń 2012, 14:17:54 »
Dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam Jurek :-D

Kurako

  • Gość
[Getz] Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Styczeń 2012, 15:21:19 »
Od tego jest to forum :)

Offline marekityle

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
[Getz] Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Styczeń 2012, 16:40:12 »
Widzę ze kolega jergar ma nowszego getza a tam o ile pamiętam, jak zakładałem w swoim  to jest jakaś różnica w wyprowadzeniach przewodów ze skrzynki bezpieczników, reszta się zgadza
edit
poza oczywiście innymi lampkami (okrągłe) i umiejscowieniem przycisku (z lewej strony kierownicy, obok pokrętła regulacji wysokości świateł)

Kurako

  • Gość
[Getz] Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Styczeń 2012, 17:31:14 »
są to zmiany w większości stylistyczne a nie wiążące :)

Offline marekityle

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
[Getz] Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Styczeń 2012, 17:00:24 »
Cytat: "Kurako"
są to zmiany w większości stylistyczne a nie wiążące :)

Dokładnie, sam kiedyś wzorowałem się przedstawionym przez Ciebie wyżej opisem :D
A tak wyglądają fotki z mojej instalacji :D
http://www.fotosik.pl/u/marekityle/album/1063410

Matison

  • Gość
[Getz] Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Styczeń 2012, 15:20:16 »
Nie chcę się czepiać. Ale jergar pytał się jak zamontować światła do jazdy dziennej przy których raczej nie trzeba będzie używać świateł pozycyjnych. A manual pokazuje jak zamontować halogeny które używa się raczej jako świateł przeciwmgielnych.

Kurako

  • Gość
[Getz] Światła do jazdy dziennej
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Styczeń 2012, 16:07:16 »
dałem tylko poglądowy manual jak zrobić okablowanie, zdjąć zaślepkę itd.