Witam,
wybaczcie, jeśli pytanie wyda się Wam banalne, lub wszyscy wiedzą, tylko ja nie, ale... Szperając po różnych sklepach online, w poszukiwaniu klamotów do mojego Santka, trafiłem na opis "nie pasuje do silnika 2,0 CRDI D4EA VGT". Co to za ustrojstwo i jak rozpoznać, że się takie coś ma?
[ Dodano: 2012-07-19, 15:08 ]
VGT - znalazłem: Variable Geometry Turbocharger, czyli turbo o zmiennym ustawieniu łopatek... Mocniejszy pewnie, ale chyba nie chciałbym tej wersji, nie wiem jak w Santkach, ale w VAG to podstawowa zmora turbin - jeździ ktoś wolno i oszczędnie, turbina "zastoi się" na jednym położeniu, a potem łopatki nie chcą pracować, turbina nie daje się sterować i nagle BACH - komputer właśnie wyłączył turbinę podczas dynamicznego wyprzedzania - wrażenie, jakby nagle otworzył ci się spadochron hamujący...