Autor Wątek: Wpływ instalacji LPG na zużycie pompy paliwa.  (Przeczytany 5293 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

IgoReCzeK

  • Gość
Wpływ instalacji LPG na zużycie pompy paliwa.
« dnia: 13 Czerwiec 2008, 13:22:51 »
Witam. Jestem zainteresowany Waszymi uwagami w temacie szybszego zużywania się (większej awaryjności) pompy paliwa, przy zasilaniu silnika wyłącznie paliwem LPG i zasilaniem hybrydowym stosowanym naprzemiennie (etylina + LPG). Pozdrawiam Igor.

Dodano: 2008-06-13 o godz. 14:30
Chodzi konkretnie o pompę paliwa jaka znajduje się w moim samochodzie:

Rysunek wskazuje jednoznacznie na pompę elektryczną. Temat jest ogólny, więc problem z pompą membranową pozostaje otwarty. 8-)

Jarek

  • Gość
Wpływ instalacji LPG na zużycie pompy paliwa.
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Czerwiec 2008, 13:35:24 »
To napisz jeszcze o jaką pompę chodzi: membranową czy elektryczną?

Accent

  • Gość
Wpływ instalacji LPG na zużycie pompy paliwa.
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Czerwiec 2008, 00:49:38 »
Odpowiedz jest prosta, pompa jest chłodzona paliwem. Przez co zużywa się gdy paliwa jest mało, wiec najlpiej na LPG jeździć mając 10l benzyny w baku minimalnie. Tragedią jest jeździć na rezerwie mając LPG.
Jeżeli przy LPG pompę się odłączy(jakimś patentem) grzeją się wtryski (i umierają).

Miromat

  • Gość
Wpływ instalacji LPG na zużycie pompy paliwa.
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Czerwiec 2008, 22:47:34 »
Cytat: "Accent"
Jeżeli przy LPG pompę się odłączy(jakimś patentem) grzeją się wtryski (i umierają).

Bzdura. Miałem Lanosa - z LPG od nowości. Przy kilkunastu tys. km przebiegu wstawiłem odcięcie pompy paliwa i zrobiłem ponad 100 tys. km. Żadnych objawów zużycia wtryskiwaczy nie było.

Accent

  • Gość
Wpływ instalacji LPG na zużycie pompy paliwa.
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Czerwiec 2008, 23:09:55 »
Cytuj
Bzdura.
Żadnych objawów zużycia wtryskiwaczy nie było.


To trzeba było je rozebrać. Zresztą wyjątek nie neguje reguły.
Zresztą odcięcie mogło co jakiś czas puszczać paliwo do wtrysków, albo wtryski mogły się grzać i lekko zalewać, ale silnik mógł pracować dobrze ale np palić ciut więcej. Itp.

http://www.allegro.pl/item351172019__promocja_stag300_sekwencja_instalacja_gazowa_lpg.html
Autor aukcji montuje instalacje gazowe, poczytaj niżej co sądzi o takich patentach.

IgoReCzeK

  • Gość
Wpływ instalacji LPG na zużycie pompy paliwa.
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Czerwiec 2008, 08:05:23 »
Cytat z aukcji na Allegro, której link podał Accent (przekopiowałem tekst z uwagi na to, że nie będzie on już widoczny za miesiąc, a jest dość istotny dla tematu):
Cytuj
Jako że sam jeżdżę na gazie od 97r i montuje od 2002r to myślę że mam trochę doświadczenia z gazem LPG i wypowiem się teraz na temat conajmniej kilku aukcji prowadzonych przez pseudoznawców kłopotów związanych z jazdą na gazie:Chodzi mi o słynny na całe allegro "Rozłącznik pompy paliwowej w samochodzie podczas jazdy na gazie"
Na własnym przykładzie, ponad 4 lata jeżdżę samochodem z wielopunktowym wtryskiem paliwa z przebiegiem ponad 80tyś km na gazie i jakoś nadal zasilanie benzynowe działa bez większych kłopotów, oczywiście bez jakichkolwiek rozłączników pompy paliwowej. Piszę że bez większych kłopotów, ponieważ praca silnika na wolnych obrotach zasilanego benzyną nie jest już taka równa jak na początku eksploatacji po przerobieniu na gaz. A spowodowane jest to prawdopodobnie tym że wtryskiwacze benzynowe pomimo tego że pompa tłoczy przez nie paliwo chłodząc je i „smarując”, mogły się już trochę pozapiekać.
Jeżdżąc na benzynie pompa paliwowa pracuje cały czas podczas jazdy i jakoś nikt nie mówi o jej odłączaniu lub czymś podobnym. Pompa po prostu jest stworzona do tego aby tłoczyć paliwo do wtryskiwaczy jednocześnie chłodząc je i smarując, a wtryskiwacze do tego aby otwierać się i zamykać dawkując odpowiednią porcje paliwa.
Podczas jazdy na gazie paliwo nie jest podawane. Jest to zrobione przez odcięcie sygnału sterującego pracą wtrysku, tak że wtryskiwacz nie podaje benzyny. Ale pompa paliwowa nadal pracuje po to aby chłodzić wtryskiwacze i aby pomimo tego że nie są otwierane było w nich cały czas paliwo co zapobiega ich zapiekaniu. Oczywiście sama obecność paliwa nie uchroni naszego wtrysku musi on jeszcze co jakiś czas „popracować”.
I teraz proszę sobie wyobrazić że odłączamy pompę!!!
Jeżeli robimy krótkie trasy to powiedzmy że przy włączeniu zapłonu pompa poda trochę „świeżego” paliwa do wtrysku, a jeżeli zapalamy na tzw automacie to już „rewelacja” bo wtryskiwacz kilka razy się otworzy zanim w akcie rozpaczy szybko przełączymy się na gaz, bo benzyna droga. Tak właściwie to przychylam się do stwierdzenia że decyzja o odłączeniu pompy czy też nie leży po środku, bo jak nie odłączymy to nam przy braku paliwa w baku zatrze się pompa, a jak się przyzwyczaimy do braku zasilania benzynowego zapieką się nam wtryskiwacze.............. A jak odłączymy pompę to najpierw zapieką się wtryskiwacze a potem.......A teraz fakty.
Po pierwsze:
Jako że montuje instalacje LPG dysponuje kilkoma katalogami z elektroniką stosowaną w samochodach przerobionych na gaz, i jakoś nie zauważyłem w nich czegoś co rozłączało by pompę paliwową w samochodach z elektronicznym wtryskiem benzyny.
Po drugie:
Paliwo dla pompy jest jak olej dla silnika. Po prostu pompa jest smarowana benzyną, a jeżdżąc na gazie ta benzyna się starzeje i traci swoje właściwości, nie mówiąc już o skraplającej się wodzie w prawie pustym baku.
Po trzecie:
Zadajcie pytanie wystawiającym aukcje z „super” rozłącznikami pomp o wpływ braku paliwa na wtryskiwacze. Jak wam napisze że to co ja napisałem to bzdura to znaczy że ogarnęła go mania łatwej kasy. A jak będzie się mocno opierał to podajcie sprzedającemu skrót do mojej aukcji.
Po czwarte:
Wcale nie trzeba mieć połowy baku paliwa aby pompa była prawidłowo eksploatowana, wiele osób jeździ na benzynie tylko na rezerwie i im się pompa nie zaciera. Pompe chłodzi paliwo przepływające przez nią, a nie tylko paliwo w której jest zanurzona, gdyż są pompy zamocowane poza zbiornikiem i też działają.
Po piąte:
Benzyna w baku ma po prostu być, a w dodatku ma być w miarę możliwości świeża, gdyż jak wspominałem jest dla pompy jak olej dla silnika.


Ze swojej strony dowiedziałem się od kolegi, który tak jak ja posiada instalację LPG IV generacji już jakiś czas, że paliwo powinno się w banku "wymieniać" raz na kwartał. Co należy rozumieć przez słowo "wymieniać"? Tankowanie baku do połowy i jeśli dużo jeździmy, to siłą rzeczy paliwo sie zużyje samo, jeśli jednak sporadycznie albo mało (tak jak ja), to po wyżej wspomnianych 3 miesiącach trzeba przełączyć się na etylinę i po prostu wyjeździć je do "zera" - wiadomo o co chodzi (by został jak najmniejszy poziom starego paliwa przy tankowaniu). Z racji tego, że mam instalacje jaką mam, a temperatura przełączania się na gaz jest ustawiona na moje życzenie w granicach 30°C płynu chłodniczego na kolektorze (trochę zaniżona), to silnik i tak zawsze odpalany jest na etylinie i pracuje na niej przynajmniej przez 2-4 minuty. A teraz czas na bilans zysków i strat. Zysk, to kilometry przejechane na LPG, a strata to tankowanie etyliny. Od połowy stycznia przy moim silniku do dnia 15.06.2008 roku oszczędności przekroczyły kwotę 1 000 PLN (jest to różnica między ceną LPG i etyliny 95 przy zatankowaniu takich samych ilości paliw). Pewnie jazda na samym LPG będzie jeszcze bardziej oszczędna, ale według mnie należy wyważyć za i przeciw po przeczytaniu powyższych informacji, o których szczerze mówiąc nie wiedziałem wcześniej. Pozdrawiam Igor.

BartBartez

  • Gość
Wpływ instalacji LPG na zużycie pompy paliwa.
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Czerwiec 2008, 10:20:15 »
Ja tankuję Pb zawsze za 50zł. Dokładnie wtedy kiedy pierwszy raz mrugnie mi rezerwa, więc na rezerwie nie jeżdżę

Hants

  • Gość
Wpływ instalacji LPG na zużycie pompy paliwa.
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Czerwiec 2008, 13:25:08 »
Cytuj
Pompa po prostu jest stworzona do tego aby tłoczyć paliwo do wtryskiwaczy jednocześnie chłodząc je i smarując, a wtryskiwacze do tego aby otwierać się i zamykać dawkując odpowiednią porcje paliwa.


Bzdura kompletna. Bo po pierwsze, od pokrywy zaworow wychodzi mi taka rurka powracajaca do kolektora dolotowego. Zasysa ona mgielke oleju i rozprowadza male jego ilosci po zaworach i wtryskach.

Bo po drugie - w takiej sytuacji - W KAZDYM AUCIE Z LPG i odcieta pompa PREDZEJ ZACIERALYBY SIE ZAWORY, niz wtryski

W kolektorze mamy tez sporo chlodnego (jeszcze) powietrza, ktore 'owiewa' koncowki wtrysku

Wtryski sa urzadzeniami z zalozenia przystosowanymi do pracy w trudnych warunkach.

Mam dokladnie 3 zapasowe zestawy wtryskow, choc nigdy wczesniej nie mialem z nimi problemow.

O wlasnosciach smarnych benzyny moga sie wypowiedziec wszyscy uzytkownicy motorynek i .. oleju mixol.

I na koniec - BRC ma w swojej ofercie zawor elektromagnetyczny - na weze paliwa.

Ten gosciu z allegro, to po prostu len, ktoremu nie chce sie instalowac dodatkowych przelacznikow w instalce lpg :-)

Accent

  • Gość
Wpływ instalacji LPG na zużycie pompy paliwa.
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Czerwiec 2008, 20:15:46 »
Cytuj
W kolektorze mamy tez sporo chlodnego (jeszcze) powietrza, ktore 'owiewa' koncowki wtrysku


Ciecz chłodzi bardziej, odcinając pompę w okolicach wtrysków spadnie ciśnienie. Przez co będzie gorzej chłodzona.


Cytuj
Bo po pierwsze, od pokrywy zaworow wychodzi mi taka rurka powracajaca do kolektora dolotowego.


To odpowietrznik.

Cytuj
I na koniec - BRC ma w swojej ofercie zawor elektromagnetyczny - na weze paliwa.


Z tego co napisałeś nie odcianą pompy tylko węże aby ciśnienie nie spadało.

Sądze że, montując instalacje LPG "fabryczną" w autku producent gdyby była taka możliwość odcinałby tą nieszczęsną pompę, jednak tego nie robi, musi być ku temu powód.

Hants

  • Gość
Wpływ instalacji LPG na zużycie pompy paliwa.
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Czerwiec 2008, 10:52:49 »
Accent, Wg mnie jedyna zaleta stale pracujacej pompy, jest mozliwosc natychmiastoweogo przelaczenia gaz/benzyna. Cala reszta argumentow sluzy tylko naciaganemu udowadnianiu niepotwierdzonych hipotez.

Z ciekawosci - spalily/zatarly Ci sie wtryski w aucie z LPG? ;)

Accent

  • Gość
Wpływ instalacji LPG na zużycie pompy paliwa.
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Czerwiec 2008, 10:59:33 »
Zawsze odpalam autko na benzynie i gaszę, przynajmniej prawie zawsze.

Poprzedni właściciel tego nie robił, silnik na benzynie chodził jak chciał (obroty falowały jak zwariowane, i gasł), po miesiącu czasu od gaszenia i ruszania na benzynie chodził jak powinien do dziś.
Można wysnuć emaila do hyundaiaja może oni odpowiedzą treściwie.

Hants

  • Gość
Wpływ instalacji LPG na zużycie pompy paliwa.
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Czerwiec 2008, 12:36:00 »
Accent, Hmmm - ja bym obstawial zabrudzony silnik krokowy. Tez odpalam na benzynie - do uzyskania 50 stopni C. Gasze na gazie. Czasami, ale naprawde rzadko - jesli potrzebuje 'maximum performance' - przelacze na kilka minut na benzyne. Z jednym sie zgodze - benzyna w baku musi byc.

IgoReCzeK

  • Gość
Wpływ instalacji LPG na zużycie pompy paliwa.
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Czerwiec 2008, 13:32:04 »
Cytat: "Accent"
najlpiej na LPG jeździć mając 10l benzyny w baku minimalnie

Witam. I tą konkluzją temat uważam za zakończony. ;-) Pozdrawiam i dziękuję za dyskusję Igor

Grzesik1

  • Gość
Wpływ instalacji LPG na zużycie pompy paliwa.
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Czerwiec 2008, 15:47:42 »
Cytat: "IgoReCzeK"
I tą konkluzją temat uważam za zakończony.


zamykam :)