Autor Wątek: Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem  (Przeczytany 7033 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

fusior

  • Gość
Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
« dnia: 12 Czerwiec 2008, 14:03:17 »
Z tego co jest mi wiadomo w modelu który niedawno zakupiłem skrzynia ma 4 przełożenia,
auto rozpędza sie do max 160km/h (tj.3 bieg) wiem od poprzedniego wlaściciela że nie wchodzi 4 bieg... i w związku z tym mam pytanie : czy miał ktoś podobną sytuacje ? a może ktoś wie dlaczego tak sie dzieje ?

Bard13

  • Gość
Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Czerwiec 2008, 14:44:04 »
Jak to 4 nie wchodzi?
Znaczy się zwalona skrzynia biegów.
Ja bym pojechał na warsztat, dobre rady niewiele Ci dadzą

BartBartez

  • Gość
Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Czerwiec 2008, 14:52:53 »
A nie ma przycisku OVER DRIVE? Kiedyś zwalił mi się przycisk i OVER DRIVE był OFF więc nie wchodził 4 bieg. Koszt takiego przycisku w ASO 50 zł (do Scoupe)

Hants

  • Gość
Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Czerwiec 2008, 15:03:47 »
Sprawdz podlaczenie przycisku OD.

women

  • Gość
Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Czerwiec 2008, 15:08:20 »
Ja miałam podobny przypadek w Fordzie Mondeo. Niestety była to poważna awaria. Z tego co wiem, nie jest dobre dla skrzyni jazda na trzech biegach,skoro są cztery. Polecam zajrzeć na stronę www.forum.automat.pl Proszę wpisać w opcji szukaj: hasło Hyundai. Są tam posty poświęcone problemom z automatami tej marki. Pozdrawiam

fusior

  • Gość
Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Czerwiec 2008, 00:17:02 »
1. Co to jest overdrive ( bo czegoś takiego nie mam)
 -jest przełącznik sportowej jazdy na drążku od skrzyni może to oto chodzi :)
 dla rozjaśnienia powiem że na 100% działa :mrgreen:


2. Mechanicy mówią że może tak sie stać przy wymianie filtra uszczelki i oleju w automacie iż skrzynia na dobre odmówi posłuszeństwa ?! komu wierzyć ?! co robic :shock:
(w przypadku gdy mam przejechane 100 000 i ani raz wcześniej nikt tego nie robił)

Hants

  • Gość
Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Czerwiec 2008, 06:13:06 »
Na wajsze (?) pod tym wielkim przyciskiem, powinienes miec mniejszy. Overdrive to po prostu nadbieg (lub jak kto woli 4 bieg) w tej planetarce.. Przelacznik power - econo - to inna sprawa. Przyjrzyj sie troche pod swiatlo swoim zegarom - widzisz tam ikonke OD? Jeszcze inaczej mowiac - jesli wrzuce przelacznik na 'D' i wcisne OD, to tak jakbym mial '3' po nastepujacych przelozeniach 'L', '2', 'D'+OD, D, N, R, P

Wymiana oleju nie powinna psuc przekladni... Raczej sadze, ze jego niewymienianie jest szkodliwe.. Wymien/uzupelnij olej.

fusior

  • Gość
Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Czerwiec 2008, 11:37:23 »
faktycznie mam OVERDRIVE <glupek2> tzw OD/od off przy włączeniu pojawia się pod licznikiem. Okej to chodzi bez zarzutu ale nie ważne czy z nim czy bez niego auto i tak nie wrzuca 4 biegu... o to wlaśnie mi chodzi :) i jedzie max 160km/h do których rozpędza sie chyba 4 minuty :P hehe ale to już jest mniej ważne. Interesuje mnie to dlaczego przy normal lub overdrive więcej nie pójdzie :/

Hants

  • Gość
Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Czerwiec 2008, 11:44:43 »
Nie depcz pedalu gazu! Przy 110 spokojnie i delikatnie odpusc gaz, potem lekko dodaj i delikatnie dociskaj. Powinienes miec wowczas okolo 2500 RPM. Ciezko tak zdalnie powiedziec, czy to mechanika skrzyni, czy Twoj styl jazdy. Kombinuj.

IgoReCzeK

  • Gość
Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Czerwiec 2008, 12:38:32 »
Cytat: "fusior"

2. Mechanicy mówią że może tak sie stać przy wymianie filtra uszczelki i oleju w automacie iż skrzynia na dobre odmówi posłuszeństwa ?!

Witam. Pomyślmy racjonalnie, jak można nie wymieniać oleju przez 10 lat w skrzyni biegów, jak to by było w Twoim przypadku? Siłą rzeczy stracił on swoje właściwości po tylu latach. Wygląda na to, że coś się "przypiekło" i sprawia na tyle duży opór, że przekładnia się nie przełącza, a może zupełnie coś innego? Jest w takim razie pytanie. Czy przy pewnych prędkościach odczuwasz próbę wysprzęglania i próby zmiany biegu na wyższy? Jeśli nie, to problem nie jest czysto mechaniczny i trzeba by się przyjrzeć bliżej sposobowi sterowania skrzynią (nie mogłem się "dokopać" do jakiejś specyfikacji, jak to jest zrobione w Twojej skrzyni biegów :-/ ). Jeśli tak, to trzeba by sprawdzić wszystkie sprzęgła, a to chyba jest możliwe dopiero po rozebraniu skrzyni. Pozdrawiam Igor.

Jarek

  • Gość
Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Czerwiec 2008, 13:38:39 »
Cytat: "IgoReCzeK"
Siłą rzeczy stracił on swoje właściwości po tylu latach

Olej się starzeje i to bardzo, następuje jego "chemiczne zużycie", pojawia się nawet woda, kto wie może ona jest właśnie tego przyczyną.

BartBartez

  • Gość
Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Czerwiec 2008, 14:39:17 »
Cytat: "fusior"

2. Mechanicy mówią że może tak sie stać przy wymianie filtra uszczelki i oleju w automacie iż skrzynia na dobre odmówi posłuszeństwa ?


Słyszałem o takich przypadkach. Dzieje się tak wtedy gdy zamiast nowej uszczelki "mechanik - amator" zakłada starą na silikon. Znajomy tak zrobił - nakładał silikon pistoletem bo myślał, że to się robi jak w branży budowlanej. Prawdopodobnie jakieś farfocle się oderwały i zatkały kanał olejowy w skrzyni. Brakowało 4 biegu (Ford Sierra). Ale jeśli będzie to zrobione prawidłowo to nic takiego nie ma prawa się zdarzyć. Hyundai zaleca wymianę oleju i filtra w automacie co 30 tyś km

fusior

  • Gość
Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Czerwiec 2008, 22:52:19 »
Troche bez sensu jak wymienie olej ,filtr i szczelke a poźniej okaże się że to jakaś mechaniczna część w skrzyni. Znalazłem całkiem przypadkowo kolesia co ta skrzynie mi rozbierze jak sie dowiem co było przyczyną nie włączania się 4 biegu to napisze.
A jeśli chodzi o ww pytanie to skrzynia ciągnie na 3 do 4-5 tys obr po czym uzyskuje v max 160 i koniec nic nie słychac w skrzyni, tylko silnik wyje jak to przy wysokich obrotach :) pozdro !!

BartBartez

  • Gość
Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Czerwiec 2008, 23:07:20 »
Nie wiem jak w Sonacie ale w Scoupe TCU było o wiele bardziej skomplikowane niż ECU i tak myślę zę to może problem elektroniczny

fusior

  • Gość
Skrzynia automatyczna - problem z IV biegiem
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Czerwiec 2008, 20:40:29 »
Kurde nawet nie strasz :) bo elektronika to drogie rzeczy kurna jeszcze tym bardziej do sonatki. Np czujnik ABS ok 400zł :shock: :shock: :shock:
hahaa a ja za 600 cale przednie zawieszenie cenzura oczywiście dzięki allegro !

[ Komentarz dodany przez: Jarek: 2008-06-15, 22:16 ]
Następnym razem będzie upomnienie :evil: