Autor Wątek: Obroty silnika na poszczególnych biegach. Accent 1.312V 95r.  (Przeczytany 3301 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

adams502

  • Gość
Obroty silnika na poszczególnych biegach. Accent 1.312V 95r.
« dnia: 02 Grudzień 2008, 19:54:33 »
Mam Accenta z 95r. 1.3 12V i niestety nie posiada obrotomierza. Wiem, że maksymalne obroty oscylują w granicach 5700 - 6000 obr/min. Czy sprawdził ktoś z jaką prędkością samochód jedzie na najwyższych obrotach na poszczególnych biegach (1,2,3,4,5). Chciałbym to wiedzieć, żebym nie przekręcał silnika. Na codzień jeżdze spokojnie, ale nieraz taka wiedza się przydaje.

Vex

  • Gość
Obroty silnika na poszczególnych biegach. Accent 1.312V 95r.
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Grudzień 2008, 20:34:31 »
Po pierwsze slychac, po drugie czuc spadek przyszpieszenia wyraznie wyczuwalny powyzej 5500rpm po trzecie od pilnowania kierowcy jest odciecie w 1.5 na 6100rpm.

IgoReCzeK

  • Gość
Obroty silnika na poszczególnych biegach. Accent 1.312V 95r.
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Grudzień 2008, 21:34:34 »
Cytat: "adams502"
Chciałbym to wiedzieć, żebym nie przekręcał silnika.

Witam. Twoje obawy są bezpodstawne, gdyż nad tym czuwa komputer i odcina dopływ paliwa po osiągnięciu 6000 rpm. Przynajmniej tak było w moim Accencie z takim samym silnikiem jak Twój i obrotomierzem. Pozdrawiam Igor.

adams502

  • Gość
Obroty silnika na poszczególnych biegach. Accent 1.312V 95r.
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Grudzień 2008, 08:37:09 »
O tym to wiem, ale może ktoś posiada takie informacje? Jeśli tak niech się podzieli.

e-gen

  • Gość
Obroty silnika na poszczególnych biegach. Accent 1.312V 95r.
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Grudzień 2008, 09:25:22 »
6000 rpm w Accencie SOHC brrrrrrr
nigdy nie zaryzykuję :lol:
5000 rpm to jest max na który jeszcze warto iść i zmienić bieg

Vex

  • Gość
Obroty silnika na poszczególnych biegach. Accent 1.312V 95r.
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Grudzień 2008, 18:33:41 »
Cytat: "e-gen"
6000 rpm w Accencie SOHC brrrrrrr
nigdy nie zaryzykuję :lol:


Nie zaryzykujesz czego ? Sadzisz ze to na tyle badziewny silnik, iz nie wytrzyma obrotow maksymalnych ustalonych przez producenta ?

Cytuj

5000 rpm to jest max na który jeszcze warto iść i zmienić bieg


Ryzyko ryzykiem, Twoj przywilej, ale tutaj to mala glupotka a napewno tez sprzeczna z prawda.
Samochod osiaga moc maksymalna przy 5500 rpm a Ty twierdzisz ze jest sens krecic do 5000 rpm, moze lepiej do 4000 rpm ? :) :) Pewnie nizej niz diesla. Oczywiscie wsazystko zalezy od biegu, dla maksymalnych osiagow jedynke trzeba dosiagnac do konca 6000 rpm, dwojke min. te 5500 rpm.

Co do pytania kolegi to w ciemno mozna przyjac: 40, 80, 120 :)

kml

  • Gość
Obroty silnika na poszczególnych biegach. Accent 1.312V 95r.
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Grudzień 2008, 19:33:47 »
Vex, wiesz co od kiedy przesiadłeś sie na honde to non stop używasz slowa badziewny etc wraz ze słowem hyundai. Weź sobie na wstrzymanie troch bo to sie zaczyna robić denerwujące.

Vex

  • Gość
Obroty silnika na poszczególnych biegach. Accent 1.312V 95r.
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Grudzień 2008, 19:43:29 »
Cytat: "kml"
Vex, wiesz co od kiedy przesiadłeś sie na honde to non stop używasz slowa badziewny etc wraz ze słowem hyundai. Weź sobie na wstrzymanie troch bo to sie zaczyna robić denerwujące.


Bardziej denerwujace jest czytanie z brakiem rozumienia z czym masz duzy problem. To kolega e-gen ma obiekcje do tego silnika ja nie mialem krecac do 6100 rpm od czasu do czasu. Naprawde zabawne jest co piszesz, pomijajac ze robisz OT :)
Pomijajac fakt ze kadzy ma prawo do swojego zdania, jak masz z tym problem, no to masz problem.
Tlumaczac jak dziecku jeszcze raz ja w powyzszym poscie nie okreslilem iz silnik jest badziewny, zdziwiony tylko bylem o co chodzi e-gen ze sie boi, bo ja sie nie balem :)

e-gen

  • Gość
Obroty silnika na poszczególnych biegach. Accent 1.312V 95r.
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Grudzień 2008, 20:39:40 »
Cytat: "Vex"
To kolega e-gen ma obiekcje do tego silnika


Kolega e-gen nie ma obiekcji do silnika, kolega e-gen po prostu wie czym i jak sie jeździ. Silnika 8 zaworowego ewoluowanego na 12 zaworowca nie kręci się do odcięcia bo po prostu nie ma to sensu. Są to jednostki skonstruowane aby zapewnić maksymalną elastyczność rozumianą jako szeroki użyteczny zakres obrotów nie zaś jednostki wysokoobrotowe które czerpią moc z wysokich obrotów.

BTW
Zdecydowano się na zmianę głowicy z 8 na 12 wentyli (2 dolotowe, 1 wylotowy) po to aby poprawić napełnienie cylindra już przy niskich obrotach; a więc mówiąc po ludzku, zwpo to aby zwiększyć ciąg "na dole" obrotów.

Jeżeli ktoś szuka emocji związanych z mocą, hałasem i obrotami to zdecydowanie powinien zainteresować się autami pokroju Hondy - nawet leciwymi - ponieważ dysponują one sprawdzonymi jednostkami wysokoobrotowymi;

OT
proszę o zachowanie kultury wypowiedzi

Vex

  • Gość
Obroty silnika na poszczególnych biegach. Accent 1.312V 95r.
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Grudzień 2008, 00:22:22 »
Cytat: "e-gen"
Cytat: "Vex"
To kolega e-gen ma obiekcje do tego silnika


Kolega e-gen nie ma obiekcji do silnika, kolega e-gen po prostu wie czym i jak sie jeździ. Silnika 8 zaworowego ewoluowanego na 12 zaworowca nie kręci się do odcięcia bo po prostu nie ma to sensu.


Ma sens w okreslonych warunkach a krecenie ponizej mocy maksymalnej ma sens ? :) W moim Accencie na jedydnce do 5 tys. mialbym ponizej 40 km/h z 35-38 km/h troche za malo jak na sprawne przyszpieszanie na drugim biegu. Teraz bardzo prostga analiza zmiesz czas na jedynce od 5 do 6 tys - ulamek sekundy :) na dwojce dojscie do tych zalozmy 45 km/h od wspomnianych 3X km/h zajmie Ci duzo wiecej czasu, tym samym tracac na osiagach, no ale jak swoja technika uzyskasz lepsze czasy niz moje to bardzo chetnie chcialbym to zobaczyc :) Zgodze sie ze ten silnik za wysokimi obrotami nie przepada, ale 1 zawsze dokreca sie do konca ! jesli mowimy juz o maksymalnym przyszpieszeniu. Te 1.5 12V dla Accenta to bardzo fajna jednostka. Mnie tylko draznil fakt zmiany biegow podczas wyprzedzania bo 3 szybko sie konczyla.

Jarek

  • Gość
Obroty silnika na poszczególnych biegach. Accent 1.312V 95r.
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Grudzień 2008, 17:11:14 »
Cytat: "e-gen"
kolega e-gen po prostu wie czym i jak sie jeździ

Kolega e-gen bardzo trafnie to ocenia, silniki w Hyundai'ach to silniki średnio-obrotowe.
To że moc osiągają przy np. 5500 obr/min i czasem dają się kręcić do 6000 o niczym nie świadczy.
Cytat: "kml"
Vex, wiesz co od kiedy przesiadłeś sie na honde to non stop używasz slowa badziewny

Porównywanie silników Hondy i Accenta to nadużycie.
W miejscu gdzie zaczyna się czerwone pole obrotomierza w Hondzie, inne silniki powinny mieć duży i wyraźny napis "zatarty, nie do odratowania".
Polecam to pod rozwagę młodym i gniewnym ;-)

Vex

  • Gość
Obroty silnika na poszczególnych biegach. Accent 1.312V 95r.
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Grudzień 2008, 23:39:28 »
Cytat: "Jarek"

To że moc osiągają przy np. 5500 obr/min i czasem dają się kręcić do 6000 o niczym nie świadczy.


Chcesz powiedziec ze Accent 85km pojedzie szybciej niz Accent 91km uzywajac mocy maksymalnej <co?> :lol:

Jarek

  • Gość
Obroty silnika na poszczególnych biegach. Accent 1.312V 95r.
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Grudzień 2008, 23:45:03 »
Cytat: "Vex"
Chcesz powiedziec .......

Gdzieś się tu mijamy w tej dyskusji ;-)
Tak naprawdę różnicę 6KM widać tylko w małych motocyklach, w autach to pryszcz.
Osiągi nie zawsze biorą się z mocy silnika

Vex

  • Gość
Obroty silnika na poszczególnych biegach. Accent 1.312V 95r.
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Grudzień 2008, 00:08:45 »
"Nie zawsze" ? Tutaj mamy konkretny przyklad :) Przy takiej wartosci mocy i masy 6km jest zauwazalne i to calkiem wyraznie. Kola aluminiowe i lekkie stalowe na 400m tez daja roznice, mimo ze to niby tak niewiele.

kml

  • Gość
Obroty silnika na poszczególnych biegach. Accent 1.312V 95r.
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Grudzień 2008, 07:33:49 »
Cytat: "Vex"
"Nie zawsze" ? Tutaj mamy konkretny przyklad :) Przy takiej wartosci mocy i masy 6km jest zauwazalne i to calkiem wyraznie. Kola aluminiowe i lekkie stalowe na 400m tez daja roznice, mimo ze to niby tak niewiele.


Poza tym, że znakomita większość felg alu jest cieższa od stalówek to wszystko gra. Felgi które są naprawde lżejsze kosztują po 1k PLN za sztukę i rzeczywiście pomogają ale o tyle, ze zbijają mase nieresorowaną.

Różnica w wadze kół jest najważszniejszym czynnkiem w przyśpieszaniu ale w rowerze :) w samochodzie odczuwalnych cudów bym sie nie spodziewał ( mowa o zwykłych alu )