Forum > Getz

[Getz] Brak przyśpieszenia

<< < (3/4) > >>

popej:
To faktycznie coś się dzieje niedobrego, ja na oponach 175 i felgach 15 silniczkiem 1.1 do setki wyciągam 14.5 sek. Może po prostu podjedź na serwis.  :-|

Gacek:
hym... Odłącz klemę od akumulatora na noc. Reset ECU może coś pomoże (ale wątpię). Sprawdź czy silnik nie łapie "lewego" powietrza. Latareczka w dłoń i sprawdź połączenia gumowego "węża" od obudowy filtra powietrza do kolektora ssącego (tam gdzie jest przepustnica).  Możliwe również że masz zapchane wtryski paliwa (obstawiał bym to). Auto będzie "mułowate".
Po zakupie mojego gacka od poprzedniej właścicielki, która jeździła tylko na LPG i mało kiedy przełączała na Pb zauważyłem podobny problem podczas jazdy na benzynie. Auto muliło itd, jednak na LPG ten problem nie występował. Stwierdziłem zabrudzenie wtrysków paliwa. Wyjeździłem ok 15 litrów Pb i od tamtej pory działa jak należy. Możliwe, że wtryski w Twoim gacku są bardzo mocno zabite.  Pomoże im tylko specjalistyczny preparat do czyszczenia wtrysków. Pamiętam, że usterka ta nie powodowała usterki (CHECK nie zapalał się)

PS.

--- Cytat: "Manveru" ---Od kiedy to benzyniaka z wtryskiem ciśnie się do podłogi dla najlepszego przyspieszenia? Otwierasz przepustnicę powietrza do oporu, a ECU wytresowane na kapeluchowej jeździe durnieje - to czego się spodziewać?

Sugeruję nauczyć się operować gazem z wyczuciem, a nawet z Getz'a 1.1 można coś wycisnąć. Moc silnika nie przekłada się na przyspieszenie, za to odpowiada moment obrotowy, który jest wysoki w benzyniaku w pewnym wąskim zakresie obrotów, nie jak w dieslu gdzie są nowoczesne wersje co mają krzywą momentu wypłaszczoną w 3/5 piątych zakresu obrotów.
--- Koniec cytatu ---


Mam przyjemność jeździć Getzem Pb/LPG i i30 w dieslu. Ogólnie jeżdżę spokojnie ale podczas wyprzedzania trzeba wcisnąć gaz w podłogę. Tak samo jak w Getz-ie również w i30 wciskam go w podłogę i... Getz "idzie" jak poparzony i czuć, że ma moment obrotowy zadeklarowany przez producenta podobnie również i30. Nie muszę "uczyć" się osobno jeździć dieslem i benzyną.

MG42:
Wtryski będę czyścił w ostateczności. Wymieniłem filtr paliwa. Jest poprawa. "Zamulony" jest jednak tak ok. 2-2,5 tys. obrotów. Przewody WN?

Timon:
A nie wyje Ci zbytnio? U mnie spory wzrost mocy, a raczej w rzeczywsitości szybsze wchodzenie na obroty po depnięciu, nastąpiło po naprawie wydechu. Był nieszczelny przy kolektorze wydechowym (łączenie złączki elastycznej), teraz gdy jest cały porządnie zrobiony auto chodzi o wiele płynniej i lepiej przyśpiesza.

MG42:
To nie wydech. Szczelny jest. Wymiana świec i wymiana filtra paliwa nie pomogły. Obliczyłem, że pali coś koło 12-13l/100km. Przyśpiesza, ale niekiedy na 2-3 po naciśnięci na pedał - nic. Po zdjęciu nogi i ponownym naciśnięciu - przyśpiesza.
Objawy padającej sondy lambda? Przy jej awarii kontrolka powinna się zaświecić chyba? Nic już nie wiem. Jadę do ASO jutro.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej