Witam. Jeśli chodzi o skrzynie biegów, to tembr dźwięków z niej dochodzących będzie się zmieniał wraz z prędkością obrotową silnika, no chyba, że padły łożyska na półosiach, to wówczas wpływ na rodzaj generowanego dźwięku będzie miała prędkość obrotowa kół samochodu ( tak samo jak w przypadku ułożyskowania przy kołach ). Poza tym jeśli chodzi o łożyska przy kołach, to następuje zmiana intonacji dźwięku przy pokonywaniu zakrętów ( inny głos przy skręcie w lewo, inny przy skręcie w prawo ). To tyle odnośnie ewentualnego wstępnego rozpoznania gdzie tkwi problem? Wycie może być też powodem braku oleju w skrzyni biegów lub też jego przepracowaniu, tak jak wyskakiwanie 1 biegu. Choć co do wyskakującego biegu powodem może być też rozregulowanie się synchronizatorów ( ewentualnie uszkodzenie ). Na początek proponuje sprawdzić olej. To tyle co mogę powiedzieć na wstępie, resztę na pewno dopiszą koledzy borykający się z podobnymi problemami. Pozdrawiam Igor.