Autor Wątek: [Lantra J2] Łożysko pompy wspomagania - rodzaj i sposób wymi  (Przeczytany 18613 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
Witam. Reaktywacja tematu ze starego forum gdzie info było ale oczywiście po bojach grudniowych nie ma. Potrzebuję info o typie łożyska/łożysk pompy wspomagania Lantra J2 96rok.
Zrobiłem błąd - czyli kupiłem po awarii nową/używaną pompę i już dogorywa a mogłem uratować starą decydując się na wymianę łożyska.
Cóż - kto wymieniał i jakie to łożysko ?
Pilnie potrzebuję wymienić niestety.

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Łożysko pompy wspomagania - rodzaj i sposób wymiany :/
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Czerwiec 2012, 14:01:24 »
Nie pamiętam rozmiaru ale to jest standardowe łożysko. Typu 6203 czy coś koło tego. Dostaniesz w motoryzacyjnym bądź sklepie z częściami do pralek itp.
Jeśli nie wyrzuciłeś starej pompy to nie masz problemu.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Łożysko pompy wspomagania - rodzaj i sposób wymiany :/
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Czerwiec 2012, 17:56:03 »
No właśnie mam :( Wywaliłem starą bo i na uszczelce przy pokrywie puszczała i na złączce węża ciśnieniowego.
6203 mówisz ??? Pamiętam że do alternatora jedno było standardowe a drugie było jakieś bidne nie rozmiarowe, tylko japońskie podchodziło.
Z rozpiski w katalogu wychodzi na to, ze łożysko jest usadowione na wałku pompy i zasadniczo w hyundaiu nie występuje jako osobna część a jedynie z całym wałkiem.
Jak kolego zdejmowałeś to łożysko z wałka ??? Ściągaczem ???



Występuje też zestaw naprawczy ale - nie ma w nim ujętego łożyska ani wałka jedynie uszczelki i pierścienie przeciwpyłowe oraz uszczelniające.

Czekam na odpowiedź z Fox-Rzeszów czy mogą załatwić:
http://www.fox.rzeszow.pl/ZESTAW-USZCZELNIACZY-POMPY-WSPOMAGANIA%284,967,13436%29.aspx
oraz:
http://www.fox.rzeszow.pl/WALEK-POMPY-OLEJU-UKLADU-WSPOMAGANI%284,967,32625%29.aspx

Koszt jest niemały lecz lepsze to niż nowa pompa za ok. 700zł i stara/nowa pompa która poleci mi znów za ok. pół roku.

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Łożysko pompy wspomagania - rodzaj i sposób wymiany :/
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Czerwiec 2012, 09:22:52 »
Cytat: "Złośnik"
6203 mówisz

Nie pamiętam dokładnie ale na pewno jakieś normalne bo wziąłem je z półki ze swojego sklepu, a wynalazków nie mam.
Cytat: "Złośnik"
Jak kolego zdejmowałeś to łożysko z wałka ??? Ściągaczem ???

Zabij mnie ale nie pamiętam.
Cytat: "Złośnik"
Występuje też zestaw naprawczy

Kupiłem to w ASO za podobną kwotę.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Łożysko pompy wspomagania - rodzaj i sposób wymiany :/
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Czerwiec 2012, 13:02:21 »
Bo bałem się, że łożyska samego się nie wymienia bo w ASO występuje jedynie wałek z nasadzonym łożyskiem i bałem się że nie występuje osobno. A uszczelek normalnie czyli zestawu naprawczego nie ma w fox rzeszów już chyba. A chcę wymienić łożysko bo świerszczy i już powoli zaczyna wyć ale jak już rozkładać to uszczelnienia też trzeba wymienić - koniecznie.

yankeshy

  • Gość
[Lantra J2] Łożysko pompy wspomagania - rodzaj i sposób wymiany :/
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Lipiec 2012, 09:49:27 »
Witam.Moja pompa piszczała,więc ją rozebrałem,ale po złożeniu nie chciała działać (znalazłem przyczynę),ale nie było czasu,więc kupiłem używkę na aledrogo i okazało się,że kolejna również co jakiś czas popiskuje (chyba tak mają)...Jeśli chodzi o łożysko to faktycznie wygląda na zintegrowane z wałkiem,nie mam pomysłu jakiego ściągacza użyć (nic nie pasuje),a młotkiem to można zrobić małą rozpierduchę ;) Narobiłem trochę zdjęć i mogę zrobić jakieś omówienie pompy,tylko jak by ktoś podrzucił w jakim dziale  i dał mi trochę czasu na opracowanie projektu :)

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Łożysko pompy wspomagania - rodzaj i sposób wymiany :/
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Lipiec 2012, 20:05:01 »
Dział: FAQ/How to

yankeshy

  • Gość
[Lantra J2] Łożysko pompy wspomagania - rodzaj i sposób wymiany :/
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Lipiec 2012, 11:46:47 »
Ok,jak tylko opiszę to dam znać

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Łożysko pompy wspomagania - rodzaj i sposób wymiany :/
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Lipiec 2014, 22:51:18 »
Czy ktoś się orientuje jaki simmering wałka pompy jest w lantrze ? Jaki rozmiar ? Lub w accencie tam też jest taka pompa.
Łożysko to 6203 wym. 40x17x12
Pod nim jest simmering, wałek ma taką samą średnicę jak na łożysku więc jeden wymiar to by był 17. Napewno jest mniejszy niż wysokość łożyska (12) i otwór (średnica zewnętrzna) jest mniejsza niż łożyska (4) bo otwór pod łożyskiem jest mniejszy.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Łożysko pompy wspomagania - rodzaj i sposób wymiany :/
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Lipiec 2014, 23:57:06 »
Sam sobie odpowiem bo jestem po zmianie łożyska dopiero co :)
Sama wymiana łożyska nie jest trudna ale ważne jest z której strony wybijamy wałek. Po rozebraniu pompy, gdy tylko zostanie nam wybicie łożyska, kładziemy pompę w ten sposób aby końcówka wałka na której jest mocowane koło pasowe była skierowana w dół. Bierzemy pobijak umieszczamy w otworze wałka i delikatnymi uderzeniami młotka wybijamy wałek wraz z łożyskiem.
Dopiero gdy wałek mamy z łożyskiem na zewnątrz, używamy ściągacza trójramiennego do zdjęcia łożyska. Nie walimy młotem itd. bo do tego są otwory na końcach wałka aby umieścić tam śrubę ściągacza. Nowe łożysko również proponuję zamocować z użyciem ściągacza - najbezpieczniej, bez walenia młotem itd. Wałek z łożyskiem nabijamy w obudowę pompy w odwrotnej kolejności jak był wybijany. Nabijamy z użyciem długiej i wąskiej nasadki umieszczonej na styku z wewnętrzną bieżnią łożyska, takiej aby nie uszkodzić wieloklinu dla koła pasowego.
Aby odkręcić koło pasowe należy je unieruchomić w imadle, w ten sposób aby go nie zniszczyć. Najlepiej nawinąć gruby wąż na obwód koła pasowego i tak zamocować koło w imadle ściskając je poprzez wąż. Nakrętka odkręci się bez problemu a koło pasowe nie będzie wyglądało jak po wojnie.

Uszczelniacz - jeśli pompa nie cieknie od strony łożyska - zostawiamy, nie ruszamy, nie demontujemy "na chwilę" żeby wszystko wyczyścić a potem zamocować - są duże szanse że podczas demontażu uszkodzimy go i będzie nadawał się tylko na śmietnik. Jeśli trzeba nowy, najlepiej z zestawu 57150-34A00 (60zł).

Jeśli pompa nie cieknie, można spokojnie użyć starych uszczelek po ich oczyszczeniu. Wszystko składamy z użyciem płynu ATF, smarujemy wałek, obudowę, wargi simmeringu uszczelniacza, wszystkie gumowe oringi i tylną uszczelkę pod pokrywę.

Jeśli demontujemy zawór wysokiego ciśnienia ważne jest aby zamocować go w odpowiedniej pozycji, czyli otworami zgranymi z otworami w obudowie otworu montażowego.
Po złożeniu pompy bardzo ważne jest aby ją napełnić płynem. Zaślepiamy otwór wyjściowy pod przewód wysokiego ciśnienia i lejemy płyn do otworu wejściowego, jednocześnie obracając kołem pasowym. Po napełnieniu montujemy w aucie. Ważne jest aby przy odpinaniu weży nie spuszczać płynu lecz je zaślepić.

Dzięki temu i temu, że napełniliśmy już pompę płynem, po odpaleniu silnika trzeba będzie uzupełnić płyn w zbiorniku w niewielkiej ilości, i praktycznie nie będzie trzeba nic odpowietrzać, pompa będzie smarowana od startu  i nie będzie wyła i zabijała nowe łożysko.

Łożysko potrzebne to 6203 2RS obustronnie zamknięte (gumowe).
Ja zastosowałem łożysko FAG, jedne z najlepszych 12zł, polecam też SKF.

Proponuję wykonać operację wymiany łożyska lub uszczelnień na własnej pompie wspomagania zamiast kupować używaną. Mamy pewność, że pompa posłuży jeszcze długo, a używka za chwilę będzie prosiła się o to samo.

pterodaktyl

  • Gość
[Lantra J2] Łożysko pompy wspomagania - rodzaj i sposób wymiany :/
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Lipiec 2014, 16:03:51 »
Witam
Nie chcę się wcinać, ale chyba lepiej jakby Twój post znalazł się w dziale How To..

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Łożysko pompy wspomagania - rodzaj i sposób wymiany :/
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Lipiec 2014, 17:18:52 »
Nie jest to tutorial w moim stylu więc go tam nie przenoszę. Jest to tylko kilka wskazówek podczas regeneracji pompy....

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Pompa wspomagania/pasek/łożysko pompy szura pod
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Wrzesień 2015, 20:24:48 »
Witam. Ostatnio pod maską usłyszałem dziwny dźwięk takiego szurania pompy wspomagania. Świeży pasek. Na zimnym silniku tego nie ma. Na ciepłym słychać szuranie. Takie szybkie : szur szur szur szur szur szur szur. Nie wiem co to. Polałem pasek wodą i ucichło a później znów słychać. Pompę wspomagania napędza koło pompy wody. Pompa wody ma 2 tys. km. Jest nowa. Łożysko pompy wymieniałem jakiś czas temu ale bez luzu C3. Co to może być ? Koło pompy ?

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[Lantra J2] Łożysko pompy wspomagania - rodzaj i sposób wymiany :/
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Wrzesień 2015, 21:10:03 »
łożysko pompy wspomagania terkocze jak traktor jak jest uwalone. więc raczej coś z paskiem masz, chociaż często bywa tak, że jak ruszysz stary to na nowym łożysko pada. miałem tak w starlecie, na starym pasku było wszystko ok., po założeniu nowego padakę z marszu zaliczyła pompa wody. dziwne ale prawdziwe. czasami jak łożysko jest uwalone to jest ułożone i nie daje objawów, jak ruszysz to nie wraca na swoje miejsce i masz taki efekt.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Łożysko pompy wspomagania - rodzaj i sposób wymiany :/
« Odpowiedź #14 dnia: 19 Wrzesień 2015, 00:59:00 »
Mam nowe. Wymiana to 30min. Zrobię, a co.