Autor Wątek: [Sonata '94] Wstawiamy halogeny  (Przeczytany 5478 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hants

  • Gość
[Sonata '94] Wstawiamy halogeny
« dnia: 11 Czerwiec 2008, 17:29:51 »
Byl sobie zestawik, kupiony za grosze na ebayu.



Ma sobie ten zestawik, taki element:



Od spodu wyglada tak:



Pytanie jest nastepujace:

Mialem opory testowac to na sucho..

Czy zwierajac bezposrednio zlacza 30 i 87 przy jednoczesnym podlaczeniu np plusa do 86 i minusa do 85 - spowoduje zwarcie/zamkniecie obwodu?


Zestaw zainstalowany wyglada.. calkiem calkiem - nawet mi sie podoba:



Choc fabryczne spasowanie elementow pozostwia troche do zyczenia:



[ Komentarz dodany przez: Jarek: 2008-06-11, 17:31 ]
Sprawdź poprawność umieszczonych foto, nie wiem jak u innych ale u mnie są niewidzialne

Poprawione. Sorry.

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 866
[Sonata Y3] Wstawiamy halogeny
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Czerwiec 2008, 17:40:31 »
Niestety nie potrafię odpowiedzieć na twoje pytanie, ale mam inne, możesz podać link do aukcji(też mam zamiar zakupić halogeny)

Hants

  • Gość
[Sonata Y3] Wstawiamy halogeny
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Czerwiec 2008, 17:46:50 »
Cytat: "grzesik1"
Niestety nie potrafię odpowiedzieć na twoje pytanie, ale mam inne, możesz podać link do aukcji(też mam zamiar zakupić halogeny)


ebay w UK :-) Sporo badziewia, ale czasem trafi sie cos ciekawego..

LINK Przykladowy

Roman_d

  • Gość
[Sonata Y3] Wstawiamy halogeny
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Czerwiec 2008, 18:46:00 »
Podając zasilanie pomiędzy 85 i 86 (musisz sprawdzić które z nich to plus - wydaje mi się że 85) spowoduje zwarcie styków 36 z 37.

Inaczej mówiąc na 85 lub 86 podajesz zasilanie 12V poprzez wyłącznik a drugi styk na masę.
A na 36,37 dajesz sygnał 12V z aku następnie na lampy i znów na masę.

W razie czego służę pomocą.

IgoReCzeK

  • Gość
[Sonata Y3] Wstawiamy halogeny
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Czerwiec 2008, 20:31:16 »
Witam. Styki 85 i 86 służą do sterwania przekaźnikiem, to znaczy że podają napięcie na cewkę przekaźnika - można zastosować dowolny przełacznik małej mocy i śmiem twierdzić, że nie będzie to miało znaczenia, który z nich damy do masy, a który podepniemy do przycisku włączająco/wyłączającego (+12V) - nie zaznaczono tego na schemacie, więc jest to typowy przekaźnik elektromagnetyczny. Natomiast styki 30 i 87 służą bezpośrednio do włączania i wyłączania halogenów i tutaj też jest bez znaczenia do którego podepniesz napięcie, bo one działają jako zwora. Pozdrawiam Igor.

BartBartez

  • Gość
[Sonata Y3] Wstawiamy halogeny
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Czerwiec 2008, 10:59:17 »
Ja zawsze przy podłączaniu halogenów używam takiej instrukcji bo innych nie ogarniam:

"
zwykły przekaznik sygnałowy samochodowy o stykach 85-86 ,30-87 ,na 85 łączysz masę przez wyłącznik z kabiny,86 łaczysz do przewodu świateł pozycyjnych,30 do stałego solidnego plusa,87 to plus wychodzacy na halogeny i nie zapomnij o bezpieczniku ok.15A,przy takim podłączeniu halogeny będą działać dopiero po załączeniu świateł pozycyjnych,a wyłacznik z kabiny będzie bez obciążenia.
"

Hants

  • Gość
[Sonata Y3] Wstawiamy halogeny
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Czerwiec 2008, 11:59:52 »
Dzieki chlopaki!
Jeszcze jedno pytanie - ktoredy najprosciej puscic przewod od komory silnika do kabiny? Zwyczajowo, robilem dziurke tuz pod przepustem linki gazu (jakies 5 cm nizej) i trafialem w nieuzywane miejsce, pod wykladzina, skad juz latwo puszczalem sobie przewody, czy to do bagaznika (glosniczek), czy tez do CB radio. Dzis jednak jestem zmeczony, nie mam dlugich wiertel, dobrej wiertarki i chetnie poszedlbym na latwizne..