Autor Wątek: gaśnie/zamula/przerywa itp...  (Przeczytany 6402 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

voytekk1

  • Gość
gaśnie/zamula/przerywa itp...
« dnia: 06 Czerwiec 2012, 23:55:11 »
Może po krótce opiszę swój problem który mnie trapi od paru dni:
- wszystko zaczęło się jak odebrałem auto od mechanika, który załatał mi dziurę w wydechu, upiera się on że nic innego nie robił i jestem skłonny mu uwierzyć
- podczas jazdy zapala się lub miga kontrolka check engine, auto zwalnia wydając dziwne odgłosy po dodaniu gazu (śmierdzi benzyną), czasami również same sobie dodaje gazu (np. trzyma 3k stojąc na światłach)
- dzieje się to praktycznie przy każdej jeździe, czasami na samym początku, czasami pod koniec, czasami w środku, stan rozgrzania auta jest bez znaczenia
- częściej można to zaobserwować jak auto jest "deptane"
- komputer wywala błąd 42 czyli fuel pump :(
- od momentu pojawienia się problemu na dziurach z tyłu coś się tłucze, nie zawieszenia tylko tak jak by się obijało (może wydech, może pompa paliwa sobie lata...)
- na początku jak się to działo zatankowałem do pełna bo myślałem że paliwka brakuje i wtedy zaczęło baaaardzo przerywać
- oczywiście jak u mechanika byłem to zachowywał się jak nowy i wszystkie parametry po podłączeniu do kompa były ok

Nie chcę kupować w ciemno pompy paliwa bo tania nie jest jeśli nie mam pewności że to ona... Macie jakieś sugestię co by można było jeszcze sprawdzić?

Offline Timon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 500
gaśnie/zamula/przerywa itp...
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Czerwiec 2012, 09:29:45 »
Kondensatory w ECU, silniczek krokowy.

A może benzyna gdzieś ucieka w drodze do silnika ze zbiornika?

voytekk1

  • Gość
gaśnie/zamula/przerywa itp...
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Czerwiec 2012, 18:38:51 »
ECU dziś sprawdzę, jak wypinam silnik krokowy to jest bez zmian, no może poza tym że obroty na luzie zamiast rosnąć to spadają do 0. Zaraz idę się pobawić...
Najgorsze jest to że już bym wolał żeby się to zawsze działo a nie tylko czasami :(

update:
Mam nowego podejrzanego, dziś jeszcze raz wpiąłem się w komputer, tym razem wywalił błąd pompy paliwa i do tego czujnika cieczy chłodzącej. Skasowałem oba błędy, podpiąłem się jeszcze raz i wywaliło tylko ten drugi błąd. Czujnik ten rok temu wymieniałem, w sumie to objawy bardzo podobne są do tego co było wtedy. Czujnik wymieniłem na zamiennik marki Facet, teraz jakiś oryginalny używany może sobie załatwię.

update2:
włożyłem stary czujnik oryginalny ten co miałem wcześniej (oczywiście wyczyściłem go dokładnie), pojeździłem tak z 20min różnymi metodami i  żadne objawy nie wystąpiły. Czujnik ten zamiennik kupiłem 1,5 roku temu, paragon mam, może mi uznają jeszcze gwarancję to bym miał na zapas jak by się okazało że ten co teraz wsadziłem jest zły

Offline Timon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 500
gaśnie/zamula/przerywa itp...
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Styczeń 2013, 11:55:09 »
Jakie są typowe objawy padającej pompy paliwa? Czy należy się nią martwić gdy przy połowie baku auto jest wyraźnie słabsze niż gdy w baku jest paliwa "pod korek"?

Zastanawiam się nad tym, ponieważ auto po zatankowaniu pod korek w chwili gdy miało pół baku staje się wyraźnie dynamiczniejsze. Do tego ostatnio jak jechałem pod górę (fakt, że 4 osoby i bagaże w aucie) to jadąc na 3 biegu z 60km/h na zegarze oraz gazem w podłodze obroty (ok 2,5 tys) i prędkość delikatnie spadały w dół.

Dodam jeszcze, że świece, kable WN, filtry powietrza/paliwa/oleju nowe.

Tom_84

  • Gość
gaśnie/zamula/przerywa itp...
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Luty 2013, 17:35:40 »
Ja też mam podobnie - poszukam jakiegoś warsztatu i sprawdze wasze typy:)