Forum > ix35 EL

[ix35 EL] Rdza na przednich słupkach

<< < (2/5) > >>

k3nio:
Najbardziej zastanawia mnie czemu akurat w tym miejscu... Na środku słupka przedniego raczej nie zbiera się woda, a podczas jazdy wiatr szybko wysusza takie miejsca.

Do tego dochodzi strach przed samą naprawą :/ Mam nadzieję, że zrobią to ładnie i nie będę musiał do nich wracać, żeby poprawili swoją robotę... Wolę ja IX stoi u mnie w garażu :)

firefighter1:
Zobacz przy dobrym słońcu słupki tak:
- patrząc od maski w kierunku dachu jak byś strzelał z karabinu czyli oko przyłożone do krawędzi ale obserwuj powierzchnię od strony szyby do krawędzi słupka i zobacz czy w tych miejscach jest minimalny uskok czy też linia słupka jest idealnie prosta.
Dlaczego tak?
Mam wrażenie (patrząc u mnie- egzemplarz jeden z ostatnich ze starej fabryki), że jest tam jakieś wgłębienie -ledwo widoczne. Nie wiem z czego mogłoby to wynikać bo ten element powinien być raczej jedno materiałowy tj.bez łączenia.

No i druga sprawa-reklamacja. Przy naprawie element będzie malowany od początku (przy masce) do tylnego spojlera (czyli nad drzwiami). W tym miejscu jest bardzo mało lakieru.

[ Dodano: 2012-05-25, 15:27 ]
"Struktura karoserii została opracowana z uwzględnieniem najwyższych standardów bezpieczeństwa: w wewnętrznych testach bezpieczeństwa przeprowadzonych przez Hyundaia model ix35 uzyskał pięć gwiazdek Euro NCAP zarówno przy zderzeniu czołowym, jak i bocznym.

Szczególnie wiele uwagi poświęcono zwiększeniu sztywności przednich podłużnic, które dodatkowo wydłużono i wyprostowano. Środkowe słupki służą teraz jako kotwice nowej struktury pierścieniowej, która poprawia sztywność bocznych części nadwozia przy jednoczesnym zapewnieniu większej ilości miejsca na podłokietniki drzwiowe i siedzenia.

Cała karoseria jest sztywniejsza i lżejsza dzięki zastosowaniu stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie, która stanowi 68,9 procent konstrukcji karoserii (w porównaniu z 57,3 procent w przypadku poprzedniego modelu).

Kluczowe złącza nadwozia spawane są z wykorzystaniem elementów o różnych grubościach, tzw. Tailor Welded Blanks (TWB). Zespoły TWB zawierają różne gatunki stali o odmiennej grubości, które połączono ze sobą w procesie zaawansowanego laserowego spawania i tłoczenia, co pozwoliło osiągnąć optymalny stosunek sztywności do wagi.

Technologia TWB pozwala więc ograniczyć masę całkowitą konstrukcji i zwiększyć wydajność pochłaniania energii zderzenia."

żródło: http://www.samar.pl/__/3/3.a/56171?locale=pl_PL

[ Dodano: 2012-05-25, 16:07 ]
Tu jest struktura IX45 ale podejrzewam że 35 ma podobną:
http://www.hyundainews.com/media/images/Low/35699_1_1.aspx

[ Dodano: 2012-05-25, 16:13 ]
Tu są zdjęcia, które szukałem ale nie mam większych:
http://boronextrication.com/files/2012/02/2012_Hyundai_Tucson_Airbag_Body_Structure-Seat.jpg
http://boronextrication.com/files/2012/02/2012-Hyundai-Tucson_body_structure_Airbag.jpg

Źródło: zdjęcia ze strony dla strażaków, gdzie należy ciąć samochód aby uwolnić ludzi:
http://boronextrication.com/tag/hyundai/

Gringo:
Wyrazy współczucia - MASAKRA :shock:
Szczerze mówiąc to mi to trochę wygląda na jakieś "przygody transportowe" i ich nieudolne naprawianie  :-/

Właśnie umyłem auto - więc z ciekawości poprzyglądam się w blasku słońca moim przednim słupkom...

firefighter1:
Mamy forumowiczów w każdym zakresie rocznikowym produkcji i nie uznałbym tego jako wadę ogólną. Coś tam musieli "grzebać" albo poprawiać.

jacek2:
A u mnie nic na słupkach nie widać, a auto mam z 2010r :shock:  :shock:

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej