Forum > i30 GD
razem p0130, p0420, p0134
Webby:
i30 wagon 1,6 120KM 2014r. z salonu, firmowe, wygląda fajnie i na zewnatrz, i w środku ale widać, że nie dnbano o nie jak o własne...
Nie działała klimatyzacja...po sprawdzeniu było tylko 80g czynnika ale po uzupełnieniu do 500g okazało się na razie, że jest szczelnie i klima zaczęła działać.
Zobaczymy jednak w dłuższym okresie.
Silnik chodzi ładnie, cichutko, skrzynia biegów przy 150 tys. km wymieniona na używkę, działa dobrze. Hamulce ok, amortyzatory OK. Rdza na spodzie do zaakceptowania. Zaakceptowałem małe blacharskie mankamenty i już przymierzałem sie do zakupu ..ale przypomniałem sobie, że mam z sobą komputer obdII.
Podpiąłem i....CZAR PRYSŁ.
takie błędy
OBD-II
----------------
P0130,
P0420,
P0134
kasowanie (OBD-II)
----------------
P0130,
P0420,
P0134
Jednostka sterująca silnika
----------------
P0420,
P0134,
P0130 Archiwum(nieaktywne)
Jednostka sterująca ABS
-------------------
C1207 Archiwum (nieaktywne)
SRS/AIRBAG
------------------
B1102(00) Archiwum (nieaktywne)
Na desce NIE PALIŁ się bład Check Engine.
Juz wiem, że chodzi o sondę lambda i katalizator
Ale jak to zinterpretować???
Samochód był ostatnio rzadko używany, no widać, że przez ten czynnik chłodzący.
Czy to jest dyskwalifikacja zakupu??
Badanie techniczne z listopada 2024 wyszło dobrze..
JUz zacząłem ogladać tanie katalizatory i sondy lambda ewentualnie do zakupu...
Czy takie problemy z sonda i katalizatorem mogły mieć wsteczny wpływ na silnik??
Czy w najgorszym przypadku jak kupie sonde i tani katalizator, to błedy znikna, czy niekoniecznie??
A może wystarczy przegonić samochód dłużej w trasie i będzie OK, przeczyści się...
Mam nadzieje, że ktos z Was miał podobne problemy i mi cos podpowie..
pozdrawiam
robaszek127:
Po pierwsze miałem getza i też miał błąd katalizatora ale palił się check wiec już masz coś kombinowane w samochodzie, że jest to wyłączone pewnie w komputerze silnika. Ja na błędzie jeździłem lata i nic się nie działo ale miałem lpg i on w hyundaiu chyba niszczy katalizator.
Dziwne auto, że skrzynię wymieniono ale sondy i katalizatora. Klima w Hyundaiach jest kiepska jakościowo. Sam wymieniałem chłodnice w Getzie czy co 2 lata nabijałem podczas gdy brat s starszym seacie miał fabryczną i sprawną. Nie wiem czy warto iść w taki zaniedbywany samochód. Czy cena jest okazyjna by ryzykować naprawy? To od właściciela z niedużym przebiegiem czy od handlarza i sprowadzone?
Webby:
--- Cytat: robaszek127 w 14 Czerwiec 2025, 23:57:53 ---Po pierwsze miałem getza i też miał błąd katalizatora ale palił się check wiec już masz coś kombinowane w samochodzie, że jest to wyłączone pewnie w komputerze silnika. Ja na błędzie jeździłem lata i nic się nie działo ale miałem lpg i on w hyundaiu chyba niszczy katalizator.
Dziwne auto, że skrzynię wymieniono ale sondy i katalizatora. Klima w Hyundaiach jest kiepska jakościowo. Sam wymieniałem chłodnice w Getzie czy co 2 lata nabijałem podczas gdy brat s starszym seacie miał fabryczną i sprawną. Nie wiem czy warto iść w taki zaniedbywany samochód. Czy cena jest okazyjna by ryzykować naprawy? To od właściciela z niedużym przebiegiem czy od handlarza i sprowadzone?
--- Koniec cytatu ---
z salonu,cały czas jeden właściciel-firma, wcześniej leasing, później wykupione przez firmę..auto firmowe...właściciel poważny człowiek, raczej nie przypuszczam, by dopuszczał sie takich przekretów...
A nie ma jakis wyjątków, że przy tych błędach nie zapala sie lampka??
Auto jedzie normalnie, nie przerywa, przyspiesza może jakby odrobine słabiej (niż moja ceed 126KM) ale to może tylko wrażenie..inny samochód, więc jestem wyczulony..
No a jakbym wziął i wymienił kataliz i sonde...(koszt ok 1500zł ) to jest szansa, że to zadziała??
Dzieki ci wogóle, że odpowiedziałeś...
pozdrawiam
robaszek127:
Samochód w lesingu więc pewnie olej wymieniany co 30tys. Tłuczony i dlatego skrzynia wymieniona na używaną i nie zrobiony katalizator bo idzie na sprzedaż a naprawa u mechanika droga na nowych częściach.
Co do błędów to uszkodzona sonda to jednak dość ważny błąd i powinien check się zapalić. Czy cena jest tak okazyjna, że opłaca się iść w zakup i naprawę?
Fakt pierwsze to wymiana sondy to mus. A czasem nie jest to ten silnik wadliwy 1.6GDI? Nie wiem co doradzić bo ja bym się bał kupić. Wolę wersję z uszkodzeniem karoserii i sam tak kupiłem. A u siebie też miałem wyłączone błędy EGRai na obd2 nic nie pokazywało a EGR siadł i silnik nie zapalał.
Webby:
29 000zl silnik g4fc wolnossący 120KM właściciel nie chce spuścić ceny, przy mnie zrobił klimę u mechanika, która ruszyła, lecz ostatecznie potrzeba kilka dni, by zobaczy czy sa mikronieszcelności.... było 80 g czynnika/500g
Nawigacja
[#] Następna strona