i30 wagon 1,6 120KM 2014r. z salonu, firmowe, wygląda fajnie i na zewnatrz, i w środku ale widać, że nie dnbano o nie jak o własne...
Nie działała klimatyzacja...po sprawdzeniu było tylko 80g czynnika ale po uzupełnieniu do 500g okazało się na razie, że jest szczelnie i klima zaczęła działać.
Zobaczymy jednak w dłuższym okresie.
Silnik chodzi ładnie, cichutko, skrzynia biegów przy 150 tys. km wymieniona na używkę, działa dobrze. Hamulce ok, amortyzatory OK. Rdza na spodzie do zaakceptowania. Zaakceptowałem małe blacharskie mankamenty i już przymierzałem sie do zakupu ..ale przypomniałem sobie, że mam z sobą komputer obdII.
Podpiąłem i....CZAR PRYSŁ.
takie błędy
OBD-II
----------------
P0130,
P0420,
P0134
kasowanie (OBD-II)
----------------
P0130,
P0420,
P0134
Jednostka sterująca silnika
----------------
P0420,
P0134,
P0130 Archiwum(nieaktywne)
Jednostka sterująca ABS
-------------------
C1207 Archiwum (nieaktywne)
SRS/AIRBAG
------------------
B1102(00) Archiwum (nieaktywne)
Na desce NIE PALIŁ się bład Check Engine.
Juz wiem, że chodzi o sondę lambda i katalizator
Ale jak to zinterpretować???
Samochód był ostatnio rzadko używany, no widać, że przez ten czynnik chłodzący.
Czy to jest dyskwalifikacja zakupu??
Badanie techniczne z listopada 2024 wyszło dobrze..
JUz zacząłem ogladać tanie katalizatory i sondy lambda ewentualnie do zakupu...
Czy takie problemy z sonda i katalizatorem mogły mieć wsteczny wpływ na silnik??
Czy w najgorszym przypadku jak kupie sonde i tani katalizator, to błedy znikna, czy niekoniecznie??
A może wystarczy przegonić samochód dłużej w trasie i będzie OK, przeczyści się...
Mam nadzieje, że ktos z Was miał podobne problemy i mi cos podpowie..
pozdrawiam