Autor Wątek: razem p0130, p0420, p0134  (Przeczytany 1826 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Webby

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
razem p0130, p0420, p0134
« dnia: 14 Czerwiec 2025, 18:52:11 »
i30 wagon 1,6 120KM  2014r.  z salonu, firmowe, wygląda fajnie i na zewnatrz, i w środku ale widać, że nie dnbano o nie jak o własne...
Nie działała klimatyzacja...po sprawdzeniu było tylko 80g czynnika ale po uzupełnieniu do 500g okazało się na razie,  że  jest szczelnie i klima zaczęła działać.
Zobaczymy jednak w dłuższym okresie.

Silnik chodzi ładnie, cichutko, skrzynia biegów przy 150 tys. km wymieniona na używkę, działa dobrze. Hamulce ok, amortyzatory OK. Rdza na spodzie do zaakceptowania. Zaakceptowałem małe blacharskie mankamenty i już przymierzałem sie do zakupu ..ale przypomniałem sobie, że mam z sobą komputer obdII.

Podpiąłem i....CZAR PRYSŁ.

takie błędy

OBD-II
----------------
P0130,
P0420,
P0134

kasowanie (OBD-II)
----------------
P0130,
P0420,
P0134

Jednostka sterująca silnika
----------------
P0420,
P0134,
P0130 Archiwum(nieaktywne)

Jednostka sterująca ABS
-------------------
C1207 Archiwum (nieaktywne)

SRS/AIRBAG
------------------
B1102(00) Archiwum (nieaktywne)


Na desce NIE PALIŁ się bład Check Engine.

Juz wiem, że chodzi o sondę lambda i katalizator

Ale jak to zinterpretować???

Samochód był ostatnio rzadko używany, no widać, że przez ten czynnik chłodzący.
Czy to jest dyskwalifikacja zakupu??
Badanie techniczne z listopada 2024 wyszło dobrze..

JUz zacząłem ogladać tanie katalizatory i sondy lambda ewentualnie do zakupu...

Czy takie problemy z sonda i katalizatorem mogły mieć wsteczny wpływ na silnik??

Czy w najgorszym przypadku jak kupie sonde i tani katalizator, to błedy znikna, czy niekoniecznie??

A może wystarczy przegonić samochód dłużej w trasie i będzie OK, przeczyści się...

Mam nadzieje, że ktos z Was miał podobne problemy i mi cos podpowie..

pozdrawiam









« Ostatnia zmiana: 14 Czerwiec 2025, 18:57:45 przez Webby »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: razem p0130, p0420, p0134
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Czerwiec 2025, 23:57:53 »
Po pierwsze miałem getza i też miał błąd katalizatora ale palił się check wiec już masz coś kombinowane w samochodzie, że jest to wyłączone pewnie w komputerze silnika. Ja na błędzie jeździłem lata i nic się nie działo ale miałem lpg i on w hyundaiu chyba niszczy katalizator.
Dziwne auto, że skrzynię wymieniono ale sondy i katalizatora. Klima w Hyundaiach jest kiepska jakościowo. Sam wymieniałem  chłodnice w Getzie czy co 2 lata nabijałem podczas gdy brat s starszym seacie miał fabryczną i sprawną.  Nie wiem czy warto iść w taki zaniedbywany samochód. Czy cena jest okazyjna by ryzykować naprawy? To od właściciela z niedużym przebiegiem czy od handlarza i sprowadzone?

Offline Webby

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Odp: razem p0130, p0420, p0134
« Odpowiedź #2 dnia: Dzisiaj o 00:54:12 »
Po pierwsze miałem getza i też miał błąd katalizatora ale palił się check wiec już masz coś kombinowane w samochodzie, że jest to wyłączone pewnie w komputerze silnika. Ja na błędzie jeździłem lata i nic się nie działo ale miałem lpg i on w hyundaiu chyba niszczy katalizator.
Dziwne auto, że skrzynię wymieniono ale sondy i katalizatora. Klima w Hyundaiach jest kiepska jakościowo. Sam wymieniałem  chłodnice w Getzie czy co 2 lata nabijałem podczas gdy brat s starszym seacie miał fabryczną i sprawną.  Nie wiem czy warto iść w taki zaniedbywany samochód. Czy cena jest okazyjna by ryzykować naprawy? To od właściciela z niedużym przebiegiem czy od handlarza i sprowadzone?

z salonu,cały czas jeden właściciel-firma, wcześniej leasing, później wykupione przez firmę..auto firmowe...właściciel poważny człowiek, raczej nie przypuszczam, by dopuszczał sie takich przekretów...

A nie ma jakis wyjątków, że przy tych błędach nie zapala sie lampka??

Auto jedzie normalnie, nie przerywa, przyspiesza może jakby odrobine słabiej (niż moja ceed 126KM) ale to może tylko wrażenie..inny samochód, więc jestem wyczulony..

No a jakbym wziął i wymienił kataliz i sonde...(koszt ok 1500zł ) to jest szansa, że to zadziała??

Dzieki ci wogóle, że odpowiedziałeś...
pozdrawiam








Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: razem p0130, p0420, p0134
« Odpowiedź #3 dnia: Dzisiaj o 01:17:16 »
Samochód w lesingu więc pewnie olej wymieniany co 30tys. Tłuczony i dlatego skrzynia wymieniona na używaną i nie zrobiony katalizator bo idzie na sprzedaż a naprawa u mechanika droga na nowych częściach. 
Co do błędów to uszkodzona sonda to jednak dość ważny błąd i powinien check się zapalić.  Czy cena jest tak okazyjna, że opłaca się iść w zakup i naprawę?
Fakt pierwsze to wymiana sondy to mus.  A czasem nie jest to ten silnik wadliwy 1.6GDI? Nie wiem co doradzić bo ja bym się bał kupić. Wolę wersję z uszkodzeniem karoserii i sam tak kupiłem. A u siebie też miałem wyłączone błędy EGRai na obd2 nic nie pokazywało a EGR siadł i silnik nie zapalał.

Offline Webby

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Odp: razem p0130, p0420, p0134
« Odpowiedź #4 dnia: Dzisiaj o 08:56:30 »
29 000zl   silnik g4fc wolnossący 120KM    właściciel nie chce spuścić ceny,  przy mnie zrobił klimę u mechanika, która ruszyła, lecz ostatecznie potrzeba kilka dni, by zobaczy czy sa mikronieszcelności....  było 80 g czynnika/500g


Offline ...kuba...

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 326
Odp: razem p0130, p0420, p0134
« Odpowiedź #5 dnia: Dzisiaj o 09:18:42 »
Na desce NIE PALIŁ się bład Check Engine.
A w ogóle po przekręceniu kluczyka zaświeca się check i gaśnie po odpaleniu silnika? - bo takie jest prawidłowe zachowanie tej kontrolki(w zasadzie większości kontrolek), że po zapłonie na kilka sekund są zapalane w celu testu, że kontrolka świeci. Sonda koszt ok 200-400zł najlepiej Denso albo ori... na te za 90zł nawet nie patrz! Katalizator to standard w Hyundai, że się rozsypuje także regeneracja albo nowy to już koszt w tys... 1, 2 lub 3... pytanie, w jakim stanie faktycnzie jest kat... czy przez jego rozsypanie cylindry silnika nie są porysowane - to też standard w Hyundai.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: razem p0130, p0420, p0134
« Odpowiedź #6 dnia: Dzisiaj o 09:32:48 »
Przecież przed nabiciem klimy robi się test szczelności a nie nabija drogim czynnikiem i potem patrzy czynie ucieka.  Do tego brak błędu i samochód niesprawny za 29tys plus do tego polesingowy to ciężki temat. Ja bym szukał innej oferty nie auta co było jeżdżone w firmie i pewnie olej wymieniany jak najdłuzej się da.

Offline Webby

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Odp: razem p0130, p0420, p0134
« Odpowiedź #7 dnia: Dzisiaj o 12:00:06 »
A w ogóle po przekręceniu kluczyka zaświeca się check i gaśnie po odpaleniu silnika? -

właśnie tego nie sprawdziłem...

jakim stanie faktycnzie jest kat... czy przez jego rozsypanie cylindry silnika nie są porysowane - to też standard w Hyundai.

jedzie dobrze, nie szarpie, choć wrażenie przyspieszanie jakby odrobinę mniejsze nić w mojej kijance (ten sam silnik 126KM i pare kg cieższa)..ale to może tylko wrażenie

myślę, by to zweryfikować jeszcze u mechanika...tzn te błędy

gdybym pojechł

Offline Webby

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
Odp: razem p0130, p0420, p0134
« Odpowiedź #8 dnia: Dzisiaj o 12:13:48 »
Przecież przed nabiciem klimy robi się test szczelności a nie nabija drogim czynnikiem i potem patrzy czynie ucieka. 

no tak..wcześniej zrobili test

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: razem p0130, p0420, p0134
« Odpowiedź #9 dnia: Dzisiaj o 20:50:30 »
Mnie się to nie podoba, że sondy nowej nie wstawili, nie ma błędów na desce a strasznie klimę robią jakby to ona była najważniejsza. Gość robi co najtaniej i sprzeda auto apotem dołoży i kupi drugie na firmę plus odliczy sobie vat. Czy warto dawać 29tys plus kolejną kasę na naprawę? Raczej nie jest jak widać rodzynek od 1 właściciela tylko ciorane auto na firmę.