Autor Wątek: problem klimatyczny DPF  (Przeczytany 2398 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Matek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
problem klimatyczny DPF
« dnia: 28 Marzec 2025, 10:36:38 »
Witam
Jak w tytule problem z DPF.
DPF został wyczyszczony przez specjalizujący sie w tym zakład (sprawdzony) lecz objawy nie znikły. 
Wszystko zależy od panującej temperatury zewnętrznej gdy jest zimno zapominam o dpf sporadyczne wypalanie dokładnie nie sprawdzałem ale około 500-700 km.
Im zaczyna się cieplej na zewnątrz tym wypalanie jest częstsze gdy były upały po 30C wystarczyło przejechać 80 km i już DPF do wypalania.
Ktoś może miał taki przypadek albo wie jak to rozwiązać.

Pozdrawiam

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 347
Odp: problem klimatyczny DPF
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Marzec 2025, 14:19:07 »
Poszukaj może też na forum mojaceed kojarzę tam podobny wątek.
Generalnie to chyba nie udało się tego jakoś rozwiązać. To pranie DPF którzy wszyscy robią.zakrawa na karmienie trolla bo średnio pomaga. Trzeba obserwować ciśnienie różnicowe i szybkość narastania ilości sadzy w DPF, niektóre auta mają to widoczne w danych OBD, niektóre nie..
Wg mnie ilość sadzy jest wyliczana a nie mierzona. Delta p jest tylko referencyjna. Tak więc jeżeli zauważysz że szybko przyrasta ilość sadzy a delta p nie rośnie to oznacza że ECU wylicza ci ta sadze z jakichś innych parametrów typu przepływ paliwa, przepływ powietrza itp. Żmudne, ale tak bym się do tego zabierał gdybym miał taki problem. Tyle że nie mam

Offline Albi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
Odp: problem klimatyczny DPF
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Marzec 2025, 15:46:31 »
Witam ja mam tak samo i to chyba jest norma a jeśli chodzi o diagnozę to chyba nie znajdziesz  konkretnej odpowiedzi (chyba że wyciąć) jakiś czas temu próbowałem to rozwiązać i odpuściłem

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1710
Odp: problem klimatyczny DPF
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Marzec 2025, 16:32:54 »
To dziwne bo umnie było odwrotnie. Zimą  wypalania były częstsze może to i wina paliwa bo miałem zleżałe letnie. Ale wtedy 250. Dziś mi lepiej już wypalił przy ok360 ale przy spokojniej jeździe pewnie by zrobił ponad 400. Ale to inny silnik. Jednak tu na forum ludzie pisali o wypalaniach co 150km mimo prania dpfa.Sprawdź różnice ciśnienia w dpf jakimś programem. Może czujnik wariuje. Dla spokoju też bym polecał wyłączyć egr i go zaślepić.

Offline Franek61

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
Odp: problem klimatyczny DPF
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Marzec 2025, 17:46:07 »
Mam ix 35 juz 5 lat i mam ten sam problem tzn. gdy temp. zewnętrzna jest poniżej 14 stopni , wypalanie mam średnio co 350-400km (przez całe 5 lat) , gdy temperatura jest wyższa to wypalanie częstsze , a gdy jest powyzej 25 stopni, to także wypala co 70-80km. Szukałem rady/porady na ten  temat na wszystkich możliwych forach Hyundai/Kia (łącznie w ASO - gdzie byli zdziwieni , nie wiem czy naprawdę zdziwieni, czy udawali, że nie wiedzą o co chodzi ) i nigdzie, nikt nie potrafił rozwiązać tego problemu. Ku mojemu zdziweniu ta sytuacja nie występuje u wszystkich, więc jest to całkowicie niezrozumiałe. Nauczyłem się z tym żyć i traktuję , że ten typ tak ma. Jest to kłopotliwe, bo często zdarza się, że wypalanie zaczyna się, kiedy podjeżdżam do domu i wówczas nie mam wyjścia jadę dalej, aż się DPF wypali :). Oczywiście niektórzy sugerują , że zaślepienie EGR pomaga, nie wątpię w to, tylko że wówczas bardziej obciążone jest turbo i szybciej padnie. Jest jeszcze temat demontażu i wyczyszczenia EGR wraz z całym układem tj. kolektorem dolotowym. Kolektor mam nowy ( wywaliło wszystkie klapy wirowe), ale EGR nie czyściłem, a może jednak warto i ma to wpływ na wypalanie, bo jeśli jest zaślepiony EGR to ponoć wypalanie jest nie tak często. Mam aplikację Carscanner i wiem , kiedy mi się zaczyna wypalać. Kiedy kupiłem auto, po wypaleniu pozostawało (niby) 0,8 g sadzy, teraz wskazuje 1,9g, a czyścić DPF powinno się (niby), gdy jest ok 5g sadzy. Więc niby mam wszystko ok, ale jak jest naprawdę, to nikt nie potrafi odpowiedzieć. Mechanik podłączał pod kompa i jeździł z nim aby zdiwgnozować, wykazało, że faktycznie DPF nie jest zatkany, ale przyrost sadzy w wysokich temperaturach następuje gwałtownie, więc o co chodzi - nikt nie wie. Ps. DPF-a nie zamierzam wycinać.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 347
Odp: problem klimatyczny DPF
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Marzec 2025, 08:16:38 »
Obserwuj przyrost sadzy vs przyrost spadku ciśnienia na DPF. Ja słyszałem o wypalaniu gdy dochodzi do 21 gramów. W moim D4EA nie działa mi odczyt sadzy ale to auto z 2008 i mam jedynie upośledzony odczyt temperatiry, podobny ciśnienia i dokładny post injection

Offline Franek61

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
Odp: problem klimatyczny DPF
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Marzec 2025, 15:25:21 »
W 1,7 CRDI wypalanie zaczyna się zawsze przy 18g sadzy.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 347
Odp: problem klimatyczny DPF
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Marzec 2025, 15:32:02 »
No tak, ja jednak zachęcam do sprawdzenia czy równo z przyrostem sadzy przyrasta spadek ciśnienia na DPF.
Obstawiam że wypalanie jest inicjowane tym właśnie (błędnym) naliczaniem a nie fizycznym zapchaniem, które objawia się przez wzrost spadku ciśnienia

Offline Franek61

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
Odp: problem klimatyczny DPF
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Marzec 2025, 21:04:37 »
OK. Tylko jak sprawdzić (czym, jaki program diagnostyczny, czy Carscanner ma tą funkcją) czy równo z przyrostem sadzy przyrasta spadek ciśnienia na DPF. Jeśli błędny odczyt się potwierdzi, co wówczas zrobić tzn. co jest odpowiedzialne za błędny odczyt (jakiś czujnik, program w ECU?).

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 347
Odp: problem klimatyczny DPF
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Marzec 2025, 21:58:58 »
W car scanner są wykresyi tak to  mozna obserwować.
Jeżeli się potwierdzi że sądzą rośnie a delta nie, to trzeba szukać po układzie powietrze-paliwo. Jakbyś miał taki godzinny wykres z jazdy to on już coś jest w stanie powiedzieć