Autor Wątek: Rozładowany akumulator i błędy DTC  (Przeczytany 1972 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Markkut

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Rozładowany akumulator i błędy DTC
« dnia: 25 Marzec 2025, 20:04:22 »
Dzień dobry, podobny temat o akumulatorze już był, ale nie znalazłem kombinacji błędów występujących w moim samochodzie.
Kupiłem używanego i30 Wagon Nline 1.5 Tgdi. I wszystko było ok przez miesiąc jazdy, oprócz tego, że nie działał system start stop. Ale jakoś mi to nie przeszkadzało. Nie działało też przechodzenie w tryb żeglowania, ale na początku nie byłem świadomy że coś takiego mam.

 Pewnego dnia rano przy -5 stC auto nie otworzyło się. Otworzyłem drzwi fizycznym kluczykiem następnie zaczęły migać wszystkie lampki i pokazała się kontrolka „nie wykryto kluczyka”. Uruchomiłem auto od innego auta. Komputer pokazywał komunikat „Sprawdź układ 48V” Przejechałem 60km i po 8 godzinach samochód odpalił normalnie. Nie było błędów.
Naładowałem akumulator ładując go przez 12 godzin inteligentną ładowarka bosch. Przez 3 dnia auto chodziło normalnie, ale tylko przez jeden dzień bezpośrednio po ładowaniu działał system start stop i wchodził w tryb żeglowania (wtedy dowiedziałem się że coś takiego mam).

Czwartego dnia po ładowaniu znowu nie odpalił rano. Odpaliłem go z jumpstartera. Od tego momentu świeci się ikona silnika i komputer pokazuje następujące błędy:
P0A94 - DC to DC converter - performance problem
P1937 - bez opisu i nie potrafię zlokalizować o co chodzi
P0820 - ten chyba się skasował, ale jak był aktywny nie działał tempomat. Opis to: Gear lever X-Y position sensor - circuit malfunction

Wizytę w ASO mam dopiero na kwiecień. Ale chciałbym się dowiedzieć czy może szanowne grono miało styczność z czymś takim.
Podejrzewam albo jakiś wadliwy alternator albo coś ciągnie prąd.
CarScanner pokazuje na wolnych obrotach pokazuje prąd na zaciskach akumulatora 14.1A ale nic mi to nie mówi bo elektrykiem nie jestem. Wartość wydaje się poprawna.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Rozładowany akumulator i błędy DTC
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Marzec 2025, 08:25:05 »
Po piewsze opis wykazuje padnięty akumulator - podjedź do serwisu akumulatorow, niech sprawdza testerem, myślę że to padaka -wymien. Aku kosztuje tyle co jedno tankowanie.
Obyś nie uszkodził sobie czegoś przy tych odpalaniach od dawców bo ten komunikat o przetwornicy DC/DC nie wygląda miło tym bardziej jeżeli ona jest wewnatrz ECU (komputera silnika).
Auta że start stop i w ogólności auta współczesne są.wrazliwe na stan akumulatora 12V. Dodatkowo inteligentne ładowanie (okresowe obniżanie napięcia ładowania) powoduje że aku może być notorycznie niedoładowany, przy jeździe na krótkich odcinkach.
Poza tym stary padający akumulator to wrzód na dupie łatwy do szybkiego wycięcia :)

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: Rozładowany akumulator i błędy DTC
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Marzec 2025, 09:13:20 »
Pierwszy objaw czyli niedziałający start-stop to najczęściej objaw słabego akumulatora czyli albo jest słaby albo niedoładowany. Tutaj pewnie jest już kiepski ale idzie sprawdzić sprawność w punkcie co je sprzedają.
Miękkie hybrydy to poroniony pomysł i już opisują, że te hyundaiowskie to lubia się psuć a naprawa to koszmar nawet dla ASO. Wiec jeśli wymiana akumulatora nie pomoże to zostaje ASO a tam tanio nie będzie jeśli nie masz gwarancji.

Offline Markkut

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Odp: Rozładowany akumulator i błędy DTC
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Marzec 2025, 10:03:55 »
Samo podłączenie komputera w ASO to 350zł, dlatego może podjadę sprawdzić aku gdzieś lokalnie.
A z czego on się tak szybko rozładował? Od tego systemu start stop?
A dalej myślicie co? Alternator?

Offline Markkut

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Odp: Rozładowany akumulator i błędy DTC
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Marzec 2025, 10:05:35 »
I czy wiecie coś o błędzie P1937 i P0820

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: Rozładowany akumulator i błędy DTC
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Marzec 2025, 10:58:05 »
Jeśli alternator siadł to będzie drogo i to bardzo. W hyundaiu części w w Aso to ceny kosmos. Ale najpierw sprawdź akumulator. Wykasuj błędy bo jeśli akumulator jest słabo to mogą wyskakiwać różne. Podjedź do punktu z akumulatorami niech sprawdzą twój w jakiej jest kondycji.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Rozładowany akumulator i błędy DTC
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Marzec 2025, 12:02:01 »
No to po co chcesz płacić ASO?? Jedz do jakiegokolwiek sklepu z akumulatorami tam mają tester. Wymień akumulator i za 350 zł (cena akumulatora)  możesz mieć naprawione auto a nie bajania ASO

Offline Markkut

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Odp: Rozładowany akumulator i błędy DTC
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Marzec 2025, 13:09:31 »
Ok. Dzięki, sprawdzę go ewentualnie wymienię i dam znać czy pomoglo

Offline Markkut

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Odp: Rozładowany akumulator i błędy DTC
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Marzec 2025, 08:07:22 »
Byłem właśnie sprawdzić akumulator. Miał mieć 550A ma 221A wymieniam na nowy. Zobaczymy czy problemy znikną.

Offline Markkut

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Odp: Rozładowany akumulator i błędy DTC
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Marzec 2025, 09:24:55 »
Dobra, mam teraz kolejny dylemat. Sprawdzam co to za akumulator w samochodzie. Zainstalowany jest ROCKET czyli podejrzewam fabryczny. I teraz na naklejce jest oznaczenie CMF60L czyli zwykły Kwasowo ołowiowy?
Wydaje mi się że do auta z systemem start stop powinien być conajmniej EFB. Czy to nie pomyłka z tym akumulatorem?

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: Rozładowany akumulator i błędy DTC
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Marzec 2025, 09:57:34 »
No i sprawa jasna. Aku padaka. Jezeli masz w zwyczaju zawsze wyłączac.start-stop to zwykły akumulator dobrej jakości (ja kupuję Varta) spokojnie Ci wystarczy. Nie wiem czy w Twoim aucie jest inteligentne ładowanie - jeżeli nie ma, tzn jest statyczne  ładowanie napięciem ok 14,4V to zwykły jest OK.
Jak kupisz EFB czy AGM to nic nie pogorszysz, będzie po prostu drożej

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: Rozładowany akumulator i błędy DTC
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Marzec 2025, 16:36:02 »
Sam mam wstawiony zwykła vartę blue i daje radę. Choć zwykły akumulator szybciej padnie niż droższy EFB do start-stop. Ludzie wstawiają zwykłe bo jak wytrzyma te 3-4lata to i tak się opłaca.

Offline Markkut

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Odp: Rozładowany akumulator i błędy DTC
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Kwiecień 2025, 15:28:01 »
Aktualizacja. Akumulator wymieniony tydzień temu i skasowane błędy. Od tego czasu nie ma błędów. Także jest git.
Chciałem jeszcze sprawdzić czy coś nie bierze prądu, bo nie wiem czemu się rozładował i nie umiał naładować. I kolega polecił mi włączyć multimetr szeregowo i sprawdzić czy prąd się ustabilizuje na poniżej 10mA. Pytanie mam - może głupie ale na tym się nie znam - gdzie mam wpiąć ten multimetr żeby był szeregowo?

Offline Miromat

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
Odp: Rozładowany akumulator i błędy DTC
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Kwiecień 2025, 11:32:29 »
Odepnij minusową klemę od akumulatora i połącz ją z akumulatorem przez amperomierz.
« Ostatnia zmiana: 06 Kwiecień 2025, 11:41:16 przez Miromat »