Autor Wątek: 1.CRDI MHEV - napinacz paska oprzyrządowania (dual tensioner)  (Przeczytany 3473 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tripology

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
Witam, niedawno kupiłem 1.6CRDI z MHEV nie miając świadomości o usterkach tych układów. Niepokoi mnie napinacz altergeneratora (dual tensioner), który na wolnych obrotach wpada w wibracje. Zastanawiam się, czy te wibrtacje wynikająze zużycia napinacza (data produkcji 16.06.2022 - INAF-620699.04 25281-2U303), przebieg napinacza ok 25tys. km)? Czy może z jakiegoś innego źródła które "sieje" - a napinacz robi co może, żeby kompensowac wibracje. Załączam film i proszę o Wasze opinie co robić w tej sytuacji? Czy to jest normalne czy nie?
Ciężko znaleźć filmiki w Internecie, ale to co widziałem to napinacz nie wibrował. Proszę o potwierdzenie, jak to jest w Waszych autach.
PS. Zdjąłem pasek osprzętu i sprawdziłem, że rolki napinacza chodzą lekko, nie przycinają bez obciążenia, ani nie są zajechane.
PS. Czy w serwisie można spawdzić/dopytać po numerze VIN czy auto przechodziło/powinno przejść jakieś akcje serwisowe? Oraz czy w serwisie mają historię prac serwisowych (niezależnie w którym serwisie auto było robione)?
PS. Na forum KIA jest mnóstwo ludzi, którym te silniki z mild hybrid 48V  "eksplodowały" z powodu obciążenia, jakie generator powodował na wał korbowy. Były też jakieśakcje serwisowe polegające na wymianie napinaczy, dociągnieciu jakejś śruby na wałkach rozrządu oraz przeprogramowaniu "logiki" rekuperacji, żeby mniej obciązała silnik. Czy dla Hyundaia te same działania zaradzcze sąpolecane?

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1685
Odp: 1.CRDI MHEV - napinacz paska oprzyrządowania (dual tensioner)
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Marzec 2025, 19:57:04 »
A skąd pomysł by kupić taki nietypowy samochód z problematycznym silnikiem niby hybrydą? Nie wie al połączenie diesla z normą euro6 to już kosmos a dopiero jeszcze ładować niby bateryjkę z silnikiem. Sam diesel przecież sam ładnie ciągnie.
Jeśli zaś takie szarpania występują  to może winny jest napinacz bo teraz jakość części bywa dość dramatyczna. Gorzej jak luz jest na wale bo też o takich awariach jest głośno. Zostaje chyba udanie się do ASO a tam wiadomo tanio nie będzie.