Autor Wątek: [i20 PB] Problem z elektroniką - samochód w trybie awaryjnym ? błędy B101052, C1625  (Przeczytany 2495 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mmonika

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Hej, :)

Mam problem w Hyundai i20, 2019 r., silnik 1,2 benzyna.
Autem w ostatnich 4 miesiąca bardzo mało jeżdżę (jakieś 15-30 km tygodniowo). Ostatnio po odpaleniu pojawiły się wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej.
Już podobny problem kiedyś miałam ale wtedy okazał się temat z akumulatorem i wszystko później było ok gdy kupiłam nowy.

Naładowałam wczoraj akumulator bo myślałam, że coś w tym kierunku będzie, odpięłam klemy, zrestartowałam auto.
Kontroli dalej świecą- wszystkie możliwe.

Dzisiaj po wizycie u mechanika usunęliśmy błędy ale niestety niektóre kontrolki dalej świecą: kontrola trakcji, ABS, ciśnienie kół, ręczny, pasy nie piszczą gdy się ich nie zapnie i na dodatek prędkościomierz nie pokazuje km i co dziwne mogę maksymalnie 5 tys. obrotów dobić i nie idzie dalej - jakby stracił moc i Jakby auto chodziło w trybie awaryjnym choć mogę się mylić. Auto ma 14,3 wiec ładowanie jest okej.
Wyskakują 3 błędy - B101052, C1625 i moduł klastra (CLU) - coś takiego.
Mogę wysłać w priv wiadomości bo coś tutaj nie mogę dołączyć pliku.

Czy może ktoś ma jakąś rade co by tu zrobić dalej aby to naprawić?
Sprawdzić bezpieczniki lub czy może jakieś zwierzę pogryzło kable i auto wywala błędy i elektronika wariuje?

Może ktoś miał podobny problem i zasugeruje mi co miałabym zrobić?

Byłabym wdzięczna za jakiekolwiek wiadomości. :)

Dziękuję  ;)
Monika

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
Moduł klastra może wskazywać na uszkodzenie w nim właśnie bo gama kontrolek które się pojawiają jest bardzo szeroka. Conajmniej wymontował bym zegary żeby sprawdzić czy np nie ma luźnych wtyczek, wyraźnych uszkodzeń itp. Może właśnie tam elektronika padła.
Ze wszystkich kontrolek najdziwniejsza jest kontrolka ręcznego (wykrzyknik) bo ona wchodzi bezpośrednio "po drucie" a nie wynika z jakichś komunikacji OBD. Może okaże się że faktycznie spadła tylko jakas wtyczka?
BTW ten mechanik nic nie sprawdził?

Offline Mmonika

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Bardzo dziękuję za wiadomość. ;)

Jutro będę oddawać raz jeszcze auto do mechanika i będziemy kombinować co go boli. Bo tak to narazie co u niego byłam to podpisaliśmy komputer aby zweryfikować i liczyłam na to że wykasowanie błędów pomoże a tu jednak klops. Jutro będzie miał dla mnie więcej czasu to osobiście aż będę z nim sprawdzała bo sama jestem ciekawa co to się podziało. Właśnie ta kontrolka wykrzyknika też mnie zastanawiała bo to nie ma nic wspólnego z innymi.

Jeszcze się zastanawiałam czy czasami subwoofer który mam w bagażniku nie robi jakiegoś zwarcia choć on jest podpięty hmm  fachowo ale też bezpośrednio do akumulatora. Narazie skrzynkę dopięłam bo obawiałam się że ciągnie jakiś lewy prąd.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
Ale rozumiem że tej usterki kiedyś nie było a teraz jest? Tzn nie kupiłaś auta w takim stanie? Pytam bo czasem sprzedający składa elektronikę do kupy z kilku samochodów i potem to średnio pracuje Vide "naprawy nie do naprawy" z Puntem bodajże gdzie był ECU silnika z innego modelu, zegary z innego, czujnik położenia wału z innego itp - takie puzzle dobijanie młotkiem.

Offline Mmonika

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Gdy kupiłam auto to nie nie, nic nie było takiego.
Auto chodziło bez zarzutów (kupiłam go z przebiegiem 62 tys km i jestem drugim właścicielem).

Dopiero po roku czasu od zakupu auta miałam pierwszy raz podobny problem gdzie tak samo kontroli wyskoczyły lecz wtedy wymieniłam akumulator, mechanik usunął błędy, zaprogramował akumulator i było okej do teraz (alternator też został sprawdzony- szczotki, łożyska ok).

Ale jak tak teraz myślę to zastanawiam się dlaczego akurat teraz znowu pojawił się ten sam problem gdzie aku jest prawie nowy ma niecałe 2 lata.
Raczej niemożliwe by było to gdyby po ok 2 latach był znowu do wymiany (aku. został przeze mnie naładowany bo myślałam ze to jego wina ale jednak dalej hmm klops).
Wiem że subwoofer dużo ciągnie prądu ale nie sądzę że to przez to.

Jak się dowiem co jest na rzeczy i znajdziemy usterkę to będę informować - możliwe, że komuś może się przydać mój wpis i rozwiąże problem szybciej ode mnie.

Twoje sugestie również wykorzystam- także dziękuję. :)




Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
To nie jest kwestia akumulatora.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1647
Pewnie jak w życiu coś z elektryką typu brak masy i jak mechanik wymienił aku znów wszystko łączyło.