Forum > ix35 EL

Zakup IX 35.

(1/3) > >>

Kamyk2018:
Witam.
Nadeszła chwila zmiany Tucsona JM na IX 35. Pytanie, który silnik wybrać? 1.7 crdi czy 2.0 crdi 136KM. Może ktoś pomoże z opisem wad i zalet obu silników.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.


XT1097:
Nie wiem jaki kod ma silnik 1,7 ale jeżeli 2.0 to D4EA to bierz 1,7.
Jest to nowocześniejsza konstrukcja.
2.0 to był silnik Venturi Motors uważany za "starą" konstrukcje. Mam go w pro cee'd i uważam że tragiczny nie jest ale np ma pasek rozrządu i jeden wałek rozrządu na 16 zaworach - w sumie to niby zaleta bo łatwo wymienić.
Jeżeli 1,7 to rodzina D4FB to silnik taki miałem w i30 od nowości przejechałem tym 275 kkm bezawaryjnie i sprzedałem - bardzo udana konstrukcja. D4FB był już efektem rozwoju po stronie Koreańczyków.
Informacje o różnych silnikach znajdziesz na motodiesel.pl

Franek61:
Silnik D4FB to silnik o pojemności 1,6, który według mojej wiedzy nie był montowany w IX35. Silnik 1,7 montowany w IX35 ma symbol D4FD. Posiadam od 2020 roku IX 35 właśnie z silnikiem 1,7 D4FD ( auto z grudnia 2014r.). Wszystko zależy czego oczekujemy od samochodu. Ja  jestem zadowolony i ten motor 116 KM i 260Nm jest dla mnie wystarczający. Nie jest to oczywiscie demon szybkości, ale zwykła jeżdzidełko, które wbrew pozorom małej mocy spokojnie daje radę wyprzedzać na autostradzie TIRY i inne auta jadące z prędkością 130-140km. Odwdzięcza się niskim spalaniem (średnio w trasie do predkości 120km/h nie spali więcej niż 6l, powyżej 140km/h potrafi wziąć 8-9l). Przy normalnej eksploatacji miasto/trasa mieści się w przedziale 6,5-6,7l. Raczej jednostka bezawaryjna, mówię raczej, bo wymianę części eksploatacyjnych nie zaliczam do awaryjności. W przeciwnieństwie do 2,0 nie posiada koła dwumasowego, co jest na plus (choć koło dwumasowe to także częśc eksploatacyjna :-) ). Jeśli przesiadasz się ze starszej wersji pojazdu musisz wiedzieć, że wszystkie IX35 w dieslu posiadają filtr DPF , który niestety jest cześcią problematyczną ( też część eksploatacyjna jak każdy inny filtr, tylko bardziej kosztowna).

XT1097:
No tak, w 2.0 dwumas jest bo 300Nm momentu...

Kamyk2018:
Obecnie posiadam Tucsona JM z 2004r. z silnikiem 2.0 crdi 113KM. Nie ma tam dwumasy ani DPF.  Silnik 1.7 parametrami jest taki sam jaki mam obecnie. Nie jest to demon prędkości, ale na moje potrzeby w 100% wystarcza. 90% jazdy to miasto. Obawiam się jedynie filtra DPF, który w jeździe po mieście może sprawić trochę problemów.
Czy coś jeszcze jest uciążliwe w tym modelu?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej