Forum > Santa Fe SM

Zawieszenie przód problemy po wymianach

(1/2) > >>

dannyx:
Witam, mam problem z zawieszeniem z przodu.
Zaczeło się od mocnych stuków diagnoza guma wahacza, z obu stron.

Więc zostały wymienione całe oba wahacze na nowe Delphi(czy jakoś tak).

No i po wymianie wahaczy stukało nadal i zaczeło się bicie kierownicy przy 60km/h na godzine.
Stuki częściowo znikneło, ale nie wszystkie.

Następnie wymieniono mocowania stabilizatora, końcówki drążków i drążki kierownicze.

Teraz kierownicy drży przy 60-70km/h i auto mimo 2 krotnego ustawiania zbierzności ściąga mocno w prawo.

Koła wyważane 3 razy, zmienianie komplety z tyłu na przód, ściągane opony i przekładane z lewej na prawą. I nadal to samo.

Najczęściej słyszę, że po wymianie wahaczy na których były duże które tłumiły bicie kierownicy i problem jest po stronie opon mimo prób zmian osi itp Gołym okiem opony wyglądają ok, ale mają 8 lat i wulkanizator mówił, że może być niewidoczne uszkodzenie i tak się dzieje. Jednak dziwne jest to, ze zmianiano koła w różnych konfiguracjach ale nadal bije. Luzów żadnych już nie ma w zawieszeniu. Jeszcze na nierównościach lekko telepie po prawej stronie ale nic nie znaleziono, prawdopodobnie coś wypadło za schowek lub coś, choć sam nie wiem czy to nie w kole coś..

Macie jakieś pomysły, czemy takie problemy po wymianie wahaczy się pojawiły?

klimek2:
A jesteś pewien że tarcze masz proste,? Warto by sprawdzić bicie tarcz jak i samej piasty.

robaszek127:
Wiedzę, że kolejna osoba co mechanik wymienia wszystko jak leci na koszt klienta szukając przyczyny. Taniej by ybło wziąść na pasażera kogoś kto ma już wiele lat samochód i sobie go naprawia a pewnie doradził by lepiej niż wymieniać wszystko w podwoziu. Najgorzej jak wymieniają oryginalne dobre części na zamienniki co padną za 2lata.
Przecież jak trzepie przy hamowaniu to tarcze. Jadąc prosto masz albo coś z kołem czyli opona, felga lub nawet niekiedy głupi przegub wewnętrzny. Jak masz pukanie to może być i głupia blacha co uderza lub inna pierdoła.

klimek2:
Aaaa... I jeszcze mi się przypomniało, łożyskowanie amortyzatora/sprężyny do weryfikacji. Zbieżność zrobiona a pomierzona geometria,? Może masz problem z pochyleniem kola a nie zbieżnościa?

XT1097:
Zbieżność to raczej robią w komplecie z pochyleniami - dostałeś wydruk?
Jeżeli długo jeździłeś z uszkodzonym zawieszeniem to opony mogły się "krzywo" zużyć i teraz mimo wyregulowania zawiasu auto ściąga bo regulacja zawieszenia jest robiona statycznie. A siły od opon działają w czasie jazdy.Tu jednak powinna pomóc przekładka przód tył.
Drżenie kierownicy nie jest od tarcz. Ewentualnie podczas hamowania ale tu jest mowa że w czasie jazdy.
A ciśnienia w oponach masz dobre?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej