Forum > i30 PD
ocynk karoserii
XT1097:
Tylne sanki w i30 CW FD wymieniłem po 13 chyba latach - wyglądały na przegniłe choć nie były w żadnym miejscu "miękkie". Nowe kosztowały coś 650 zł. Dolne wahacze (te w których siedzi sprężyna) były zakonserwowane fabrycznie i nie były przegnite więc oczyściłem zabezpieczyłem i montaż. Przednia rama pomocnicza w i30 była ok. W Kia proceed z 2008 w 2024 zrobiła się dziura na wylot w przedniej ramie pomocniczej - wymiana, nowa 560 zł do tego wahacze obydwa nowe po 112 zł.
I powiem tak: jeżeli dasz to komuś zdemontować, wyczyścić, zabezpieczyć, zamontować to w mojej ocenie to się nie opłaci bo robocizna będzie drozsza niż koszt części.
Mnie po cenach czesci tył w i30 kosztował 2050 zł ale tam były nowe sprężyny, tuleje, łączniki itp. W Kia poszly też nowe amortyzatory. W Kijance miałem też zapieczone i skorodowane lewe łożysko na mac personie.
Jeżeli chodzi o karoserię to korozją - rudy nalot miałem w miejscach mocowania przednich ramion tylnych wahaczy. Podnieś auto na podnośniku - zalookaj, zobaczysz.
Części które kupiłem kupowałem praktycznie najtańsze na poziomie NTY ale nie miałem wątpliwości co do jakości, blacha była solidna, spawy ok, pojeździłem tym autem jeszcze kilka kkm przed sprzedażą. Acha, nowe części przed montażem zabezpieczyłem sprayem bitumicznym. Mogłem się w to bawić bo robiłem sam. Gdybym miał za to płacić to pewno drugie tyle by poszło
XT1097:
U mnie wyglądało to bardzo podobnie jak tu (było wyraźnie widać)
https://drive.google.com/file/d/1PEmxS8LaFts28_T6MPQCF_UD12JUD5Jr/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1Othmpb7DZko-GJzaQbcg9_vxLDNvkMDc/view?usp=drivesdk
farciarzgilmore:
Dzięki za tak obszerną odpowiedź. Ja tak jak napisałem wcześniej, konserwację robiłem w czerwcu i zapłaciłem za to 3000 zł. Zaznaczam, że tam była masa pracy wykonana na co mam zdjęcie i mogę je tu wrzucić tylko nie wiem jak. Facet co to robił zdejmował cały spód, zderzaki itp. Piaskował spód, potem widziałem pomalowane czymś jasno szarym a potem ta czarna konserwacja. Z konserwacją "wyjechał" aż na wysokość szyb co widać doskonale jak podniosę maskę. W progi też coś wpuszczał bo przez pierwsze dni (a było gorąco) pokazały się delikatne wycieki jakby wosku.
Z chęcią wrzucę te wszystkie zdjęcia to ocenicie co było przed w trakcie i po robocie. Tylko nie wiem gdzie to dać.
XT1097:
Jak masz androida to masz też dysk Google -aplikacja "Dysk".
Wygrywasz tam foty a potem udostępniasz je na zasadzie "każdy kto ma link", wklejasz link do przeglądarki i już.
Ja nie cierpię wszystkich fotosikow i innych "pomagaczy" bo to tylko platformy do wyświetlania ogłoszeń a zamieszczone zdjęcie jest nędznej jakości, nie da się powiększyć albo znika po czasie.
Jak szarym to pewno po piaskowaniu podkład epoksydowy. Ja bym nie dał piaskowac bo wtedy może usunąć fabryczne zabezpieczenie.
U siebie robiłem czyszczenie "ręczne" tam szczotka w łapce albo wkretarce, potem preparat R-Stop, potem APP Autobit AP100, czasem jeszcze podkład z APP ale nie zawsze.
Auto i30 sprzedałem więc nie dowiem się na ile to trwałe ale Kijankę jeszcze mam tyle że rzadko do mnie zagląda.
Nawigacja