Autor Wątek: [i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodz  (Przeczytany 25510 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pizmak09

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #60 dnia: 04 Czerwiec 2019, 07:12:59 »
Cytat: "LuigiK"
Odkopuję trochę temat ale dla porównania wrzucam zdjęcie filtra z auta z przebiegiem 155 tyś km, tankowane na różnych stacjach, w większości Orlen. Filtr nigdy nie był wymieniany, auto było serwisowane w Hyundai w Rzeszowie, kto zna ten serwis ten wie, że nawet przy zgłoszeniu problemu nikt by tam nie zajrzał ale po drodze wymienili by 10 innych rzeczy...
Problem pojawił się ok miesiąc temu, wcześniej przy problemach z paliwem wystarczała wymiana filtra paliwa. Objawy typowe: spadek mocy, ograniczenie obrotów, raz mi nawet zgasł w trakcie jazdy. Po otwarciu i wyjęciu filtra stwierdzam, że te wszystkie brudy jedynie do niego przylegały, w zasadzie to odchodziły płatami. Zamontowałem z powrotem stary filtr ale to tylko tymczasowo, aż zamówię taki jak powinien być (PS ma ktoś dokładny numer katalogowy?), w serwisie w Rze stwierdzili, że taka część nie występuje osobno ale z chęcią wymienią cały układ za odpowiedni hajs....
Przy okazji zajrzałem do baku, otwierałem go na resztkach rezerwy i nie zauważyłem żeby był brudny/ łuszczył się, brud był wyłącznie na filtrze.
W kombi rocznik 2013 dobre dojście po złożeniu oparcia tylnej kanapy w podłodze bagażnika po stronie pasażera, roboty na 40 min. max. dlatego też jak najszybciej chcę wymienić filtr paliwa i ten filtr w baku ale nie chce zamiennika i szukam oryginalnego.
Efekt widoczny od razu. Po oczyszczeniu przejechałem ok 200km i stwierdzam, że problem już nie występuje. Auto nie muli, jakby nabrało mocy, szybciej reaguje na gaz i mniej pali  ;-)



Witam,
robiłem podejście w swoim i40 do tej pompy paliwa, ale niestety nie potrafię dojść jak podnieść siedzisko tylnej kanapy?

Czy ktoś mógłby opisać krok po kroku jak się dostać do tej pompy?
Dzięki, pozdrawiam
Kamil

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #61 dnia: 04 Czerwiec 2019, 07:18:07 »
pizmak09, nie musisz podnosić siedziska. Wejście jest w bagażniku w prawym górnym rogu pod podłogą bagażnika. Podnosisz podłogę (mate) od bagażnika, później jeszcze jedną i gotowe.

Offline pizmak09

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #62 dnia: 04 Czerwiec 2019, 07:25:13 »
A ja ostatnio siedziałem prawie godzinę i próbowałem kanapę podnieść i już miałem ją wykręcać z mocowań :roll:

Dzięki za podpowiedź, dzisiaj zerknę jak u mnie wygląda pompa. Dźwięków żadnych nie ma, ale wolę przeciwdziałać niż ma samochód na środku drogi stanąć :)

Offline LuigiK

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
[i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodze
« Odpowiedź #63 dnia: 14 Czerwiec 2019, 09:01:32 »
Ja też na początku próbowałem ściągać całą kanapę :), a ściąga się ją ciężko. W podłodze bagażnika pod schowkami bezpośrednio nad bakiem jest czarna zaślepka i pod nią okrągłe wieko

Offline mateusz_i40

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Odp: [i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodz
« Odpowiedź #64 dnia: 06 Październik 2024, 22:37:31 »
Witam. Dziękuję kolegom za ten temat. Wskazówki okazały się być pomocne i pozbyłem się świstu. Dopowiem, że mechanik odmówił wyczyszczenia filtru i zachęcał do wymiany całej pomocy za min. 1700 zł (min 1200 pompa i 500 zł robocizna poza ASO)

Od siebie dodam, że należało ściągnąć ring zabezpieczający na rurce z sprężyną, aby zdemontować pompę i wyciągnąć filtr. Ring ściąga się miniaturowym płaskim śrubokrętem, jak do wykręcania śrubek z smartfona. Muł zmyłem benzyną ekstrakcyjną i szczoteczką do zębów. Przez ostatnie 3 lata tankowałem na stacjach typu Moya, Carrefour, Auchan. Kilka zdjęć ode mnie.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1649
Odp: [i40 VF] Gwiżdżąca (świszcząca) pompa paliwa - ku przestrodz
« Odpowiedź #65 dnia: 07 Październik 2024, 19:11:02 »
Tutaj na forum było sporo razy opisane, że są zabrudzone sitka w baku i były problemy z silnikiem. Wymiana nawet pompy to nie jest aż tak trudne by dawać sie naciągnąć mechanikowi. Sam wymieniałem w getcie ale benzynie. Jakiś wcześniej mechanik robił chyba pompę bo nawet nie było uszczelek wsadzonych a i tyle lat jeździłem. Sitko jak to w benzynie było czyste.