Autor Wątek: wahacz tył pytanie  (Przeczytany 5400 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 122
wahacz tył pytanie
« dnia: 17 Sierpień 2024, 09:52:31 »
Witam
mam pytanko odnośnie wahacza tylnego      (55220-A6100)   
a dokładniej tulei w tym wahaczu                ( 55215A-6100)  naderwana guma wewnątrz tulei

1. jak jest z odkręcenie śruby    ( 55260 3 R00 )    z regulacją konta przy tej tulei
stawia mocny opór da się odkręcić bez grzania ?

2 czy jest możliwe aby wymienić tuleję na aucie bez wyciągania wahacza
sprzętem do wprasowywania wyciągania tulei na aucie

czy ktoś przerabiał temat i jest w stanie podpowiedzieć dać jakieś wskazówki sugestie jak się dobrać do tematu


jakiej firmy tuleję kupić może jakieś namiary


bo kompletny wahacz to cena dość pokaźna


dzięki pozdrawiam Daniel

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: wahacz tył pytanie
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Sierpień 2024, 18:39:19 »
Wahacz cena Maxgear 132 zł więc tragedii nie ma. Nie warto moim zdaniem męczyć się z wymiana tulei - sprawdź poza tym stary wahacz czy nie jest przegnity na wylot od przodu. W i30 zdjalaem stara konserwację i zrobiłem nowa bo były zdrowe. W cee'd lewy zgnity na wylot więc obydwa poszły. Jest to w sumie stosunkowo prosta robota. Ta śruba mimośrodowa nawet się odkręca najgorzej że zapieka się w drążku reakcyjnym i nie da się jej wyjąć - tak miałem w i30 ale tam wymieniałem całą rame poprzeczną że śrubami
Jak kupisz nowy wahacz to go zabezpiecz antykorozyjnie bo jest tylko malowany.
Ta śruba mimośrodowa nie przechodzi przez ten wahacz! Jest go stosunkowo łatwo odkręcić dwie śruby na przelot ale trzeba lewarkiem podeprzeć przy wyjmowaniu tej wewnętrznej śruby bo sprężyna wypycha wahacz w dół
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpień 2024, 18:41:42 przez XT1097 »

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 122
Odp: wahacz tył pytanie
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Sierpień 2024, 19:32:10 »
o dzięki wielkie za konkretną podpowiedz
jeżeli chodzi o wahacz to miałem na myśli oryginał 

kiedy porównywałem oferty wydawało mi się jakby był solidniejszy może jakość zdjęć ale takie wrażenie daje

więc tuleja finansowo w konfrontacji z oryginalnym wahaczem zdecydowanie robi różnice

co do zapieczonych śrub oczywiście masz rację potrafią stawiać czynny opór

dzięki za informację i podpowiedź
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpień 2024, 19:41:41 przez daniello1234 »

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: wahacz tył pytanie
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Sierpień 2024, 21:56:45 »
Odnośnie solidności oryginał - zamiennik to nie rób sobie jakichś nadziei. Rama pomocnicza tył oryginał po demontażu vs najtańszy zamiennik NTY czy JPN już nie pamiętam - waga bez różnicy. Specjalnie sprawdzałem przy swojej wymianie.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: wahacz tył pytanie
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Sierpień 2024, 22:08:13 »
Jeśli oryginał wahacz nie jest zardzewiały to lepiej wymienić tuleje. Tanie wahacze zamienniki typu NTY majątragiczną jakość choć wydają się dobrze zrobione. Sam wymieniłem przednie w getzie na nowe NTY i po 2-3latach były już gumy wybite i końcówka  z prawej strony do wymiany. Żałowałem ,ze lepiej było kupić używki ale oryginały.

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 122
Odp: wahacz tył pytanie
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Sierpień 2024, 08:00:18 »
Jeśli oryginał wahacz nie jest zardzewiały to lepiej wymienić tuleje. Tanie wahacze zamienniki typu NTY majątragiczną jakość choć wydają się dobrze zrobione. Sam wymieniłem przednie w getzie na nowe NTY i po 2-3latach były już gumy wybite i końcówka  z prawej strony do wymiany. Żałowałem ,ze lepiej było kupić używki ale oryginały.


konkretnie napisane dzięki

Offline daniello1234

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 122
Odp: wahacz tył pytanie
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Sierpień 2024, 10:07:24 »

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: wahacz tył pytanie
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Sierpień 2024, 17:28:33 »
i końcówka  z prawej strony do wymiany.
Ale jaka końcówka na wahaczu była wybita? Ja nigdy, ani w Hyundaiu ani w Cee'd nie miałem wybitej żadnej tulei. Jedynie, jeżeli już to sworzeń wahacza, łączniki (przeguby) czy końcówki drążków kierowniczych. Wszystkie tuleje czy detalicznie czy z wahaczami były wymieniane "przy okazji kopania" w tym miejscu. Jakość elementów metalowych czy wahaczy czy ramy (a kupowałem też przednia ramę pomocniczą do cee'd) były bez zarzutu.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: wahacz tył pytanie
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Sierpień 2024, 21:07:04 »
Tak wymieniłem końcówkę kierowniczą  Kamoka plus wahacze NTY. Po tych 2-3 latach końcówka śmietnik, że oryginał wrócił spowrotem i nie miał luzu plus wymiana sworznia wahacza w tym NTY bo miał ogromny luz. Tak więc zamienniki to syf jakich mało.

Offline XT1097

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 366
Odp: wahacz tył pytanie
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Sierpień 2024, 21:20:24 »
Ok czyli sam wahacz.z tulejami w porządku.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1733
Odp: wahacz tył pytanie
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Sierpień 2024, 17:26:08 »
 Ja tak wymieniałem tuleje w tylnych wahaczach w Tico. Wytrzymało to do końca samochodu a tylko śruby dałem zwykłe wzmacniane 8.8 ze sklepu bo fabryczne trzeba było ucinać. Jak blacha jest zdrowa to lepiej dać lepsze tuleje i zregenerować.